Lyse nett og hdtv - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 54 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1066
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har for lengst meldt min interesse angående testing, men har ikke hørt noe som helst enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har for lengst meldt min interesse angående testing, men har ikke hørt noe som helst enda.
    Er det noen som har snakket med Lyse og fått korrekte opplysninger om HD? Jeg har hørt om dette nå i lang tid,men hva skjer? Enkelte spekulerer på HDMI/DVI eller ikke på tuneren som Lyse skal bruke til HD? Dersom de skal vise HD-filmer så må den være HDCP beskyttet.Dette vil være utfra HDMI/DVI utgangen og ikke komponent/scart.Dette ligger i lisenskravet fra filmselskapet om visning av film.Dette kan ta tid!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyse venter på dekodere. Kreatel (og muligens en annen leverandør) vil ut på nyåret lage mpeg4 h264 dekodere. Dette tar sikkert tid, og ingenting skjer før disse er på plass. Tidligst om ca 3 mnd tipper jeg.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om kreatel... Den lille set-top boksen som Lyse leverer som standard nå... Hva er det som gjør at det går så UTROLIG tregt uansett hva man skal gjøre på denne?

Ligger flaskehalsen i en eller annen sentral som skal fore set-top boksen med informasjon, eller er det selve boksen som gjør at alt går så forferdelig tregt? Jeg mener, det tar jo en halv evighet å zappe seg gjennom kanalene, og enda mere dersom man bruker menysystemet til noe.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treg boks ? ? Har samme problem her. Har tatt dette opp med Lyse flere ganger og siste gangen fikk jeg svar at de nå arbeider seriøst med problemet. Det er kunder som har switchet tilbake til satelitt grunnet treg boks fra Lyse.

De håper det skal bli mye bedre når ny software kommer på nyåret (jan/feb sier de). Så vi får håpe.

Når det gjelder HD så har jeg stått lenge på venteliste hos Lyse. De har kjørt noen tester, og skal vistnok lansere en pakke på nyåret (Q1 ??). Kreatel har jo en boks i dag som tar HD sendinger, men den er basert på MPEG-2 og har kun analog (komponent) utgang og ikke DVI/HDMI Jeg tror Lyse vil ha en boks som tar både MPEG-2 og MPEG-4 slik at de slipper å bytte boks. Men så har du problemet rundt MPEG-4 som fortsatt ikke er 100% spikret (eller er det det nå...?).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper for all del de kommer med en boks som har HDMI.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Treg boks ? ? Har samme problem her. Har tatt dette opp med Lyse flere ganger og siste gangen fikk jeg svar at de nå arbeider seriøst med problemet. Det er kunder som har switchet tilbake til satelitt grunnet treg boks fra Lyse.

De håper det skal bli mye bedre når ny software kommer på nyåret (jan/feb sier de). Så vi får håpe.

Når det gjelder HD så har jeg stått lenge på venteliste hos Lyse. De har kjørt noen tester, og skal vistnok lansere en pakke på nyåret (Q1 ??). Kreatel har jo en boks i dag som tar HD sendinger, men den er basert på MPEG-2 og har kun analog (komponent) utgang og ikke DVI/HDMI Jeg tror Lyse vil ha en boks som tar både MPEG-2 og MPEG-4 slik at de slipper å bytte boks. Men så har du problemet rundt MPEG-4 som fortsatt ikke er 100% spikret (eller er det det nå...?).
    Hvordan registrerer du deg for venteliste til HD? Er det bare å ta en telefon til Lyse, eller bør man ha kontakter?? Kunne godt tenke meg å havne på den lista jeg...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan registrerer du deg for venteliste til HD? Er det bare å ta en telefon til Lyse, eller bør man ha kontakter?? Kunne godt tenke meg å havne på den lista jeg...
    Jeg kjenner folk i LYSE, men jeg ble skrevet opp på en liste av en eller annen jeg pratet med hos kundeservice.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder trege Kreatel-dekodere, så er det først og fremst softwaren på disse som gjør at dem er trege. Her hos oss fikk vi en oppdatering på dem i midten av desember, og det ble litt bedre. Det går vel aldri fort nok .

When it comes to HD-sendinger osv, så er det banket at det blir dekodere fra Kreatel, men betalingssystemet er ikke helt klart enda. Engangsbeløp, månedsbeløp etc. Her får tiden vise...
    Er i alle fall lovet at dem kommer i andre kvartal 2006, så det er vel bare å vente i spenning
    Tv er i alle fall bestilt, bare dem klarer å levere det.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg kjenner folk i LYSE, men jeg ble skrevet opp på en liste av en eller annen jeg pratet med hos kundeservice.
    Jeg har snakket med salgsansvarlig for den avd. i Lyse som har dette,og han kunne fortelle at det var et tyvetalls personer i deres system, som var testpersoner. Det hadde de vært en stund. De har altså valgt å bruke interne mennesker til denne testen. Det er kun HD1 de sender og han kunne ikke si hva som ville komme fremover,men han regnet jo med at CmoreHD var aktuellt. Husk at HD1 skal sende 200 timer fra OL i Torino og 61 kamper fra Fotball VM i Tyskland alt med engelske kommentarer. På en del av disse sendingene skal NRK bruke sin nye "HD" buss! Etter det jeg har forstått så skal de produsere skiskyting. Jeg har HD1 idag på QualiTV-tuner og det ser ut til at programtilbudet kommer litt etter litt,men- det går seint! Kvaliteten er meget bra.Jeg har også sett CmoreHD og det ser ikke så verst ut, men kvaliteten kan ikke sammenlignes med HD1.La oss håpe at 2006 blir HD år nr.1 !!!!!!!
    Stølen

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vinter-OL med HD-bilder?

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har snakket med salgsansvarlig for den avd. i Lyse som har dette,og han kunne fortelle at det var et tyvetalls personer i deres system, som var testpersoner. Det hadde de vært en stund. De har altså valgt å bruke interne mennesker til denne testen. Det er kun HD1 de sender og han kunne ikke si hva som ville komme fremover,men han regnet jo med at CmoreHD var aktuellt. Husk at HD1 skal sende 200 timer fra OL i Torino og 61 kamper fra Fotball VM i Tyskland alt med engelske kommentarer. På en del av disse sendingene skal NRK bruke sin nye "HD" buss! Etter det jeg har forstått så skal de produsere skiskyting. Jeg har HD1 idag på QualiTV-tuner og det ser ut til at programtilbudet kommer litt etter litt,men- det går seint! Kvaliteten er meget bra.Jeg har også sett CmoreHD og det ser ikke så verst ut, men kvaliteten kan ikke sammenlignes med HD1.La oss håpe at 2006 blir HD år nr.1 !!!!!!!
    Stølen
    Hvor har du dette fra? Sikre kilder?
    Dette var svært gode nyheter. Begynner å bli noe lei av klassiske fiolintalenter og hull på hull fra diverse golfbaner på HD1.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder hastigheten på top-set boksen så skyldes mye av dette at fra du trykker på en gitt kanal skal signalet gå fra boksen til lyse, finne frem riktig kanal og sette opp ny stream for dette....det er ikke selve boksen sin feil men heller systemet....

det streames som kjent bare en kanal om gangen

når det gjelder kompetansen til kundeservice er den så-som-så, jeg ringte her om dagen pga dårlig båndbredde en periode..

det første vedkommende kom med var at jeg måtte koble fra routeren (for det var visst vanlig med problemer med wlan)....?? måtte forklare at det var snakk om en kablet forbindelse

så fortalte jeg at signalet gikk fra hjemmesentral til router og til switch og så til pc, så måtte jeg forklare hvorfor jeg brukte switch og hva som var hensikten med den....
    det andre var at jeg måtte restarte swtich og router.....jeg bruker cisco switch og router med IOS, som kjent ikke trenger restart som diverse "elkjøp routere"

kan ikke si at jeg ble så voldsomt imponert av kunnskapsnivået til personen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fjernkontroll

Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    når det gjelder hastigheten på top-set boksen så skyldes mye av dette at fra du trykker på en gitt kanal skal signalet gå fra boksen til lyse, finne frem riktig kanal og sette opp ny stream for dette....det er ikke selve boksen sin feil men heller systemet....

det streames som kjent bare en kanal om gangen

når det gjelder kompetansen til kundeservice er den så-som-så, jeg ringte her om dagen pga dårlig båndbredde en periode..

det første vedkommende kom med var at jeg måtte koble fra routeren (for det var visst vanlig med problemer med wlan)....?? måtte forklare at det var snakk om en kablet forbindelse

så fortalte jeg at signalet gikk fra hjemmesentral til router og til switch og så til pc, så måtte jeg forklare hvorfor jeg brukte switch og hva som var hensikten med den....
    det andre var at jeg måtte restarte swtich og router.....jeg bruker cisco switch og router med IOS, som kjent ikke trenger restart som diverse "elkjøp routere"

kan ikke si at jeg ble så voldsomt imponert av kunnskapsnivået til personen
    Så det er defor det tar litt tid for å skifte kanal, det kan jeg leve med, men fjernkontrollen er jo helt håpløs, virker liksom bare av og til og kun om en peker direkte mot sensoren. Håper at det kommer en boks som lar seg styre med et enkelt trykk i stedenfor 1000 for et enkelt kanalskift.

Hadde dette vært en dekoder som jeg hadde kjøpt, ja da hadde den vært returnert for lenge siden.

Det kan jo bare bli bedre

Hilsen KAN

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke helt riktig det som skrives om hvorfor systemet er tregt.

Systemet kalles multicast (en-til-mange), og er byggget opp av mange disribuerte noder. Når du bytter kanal så betyr det at du ønsker å få en stream til deg. Denne streamen kommer fra en node, som får den fra en annen node, som får...

Poenget er at dersom naboen din ser på samme kanal som du skifter til, så har allerede den nærmeste noden denne kanalen, og vil da i teorien kunne gi deg samme kanal kjappere. Om din nærmeste node ikke har denne streamen, så må den hentes inn, og det kan ta tid.

Les gjerne her for mer informasjon om IP Multicast:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Multicast#IP_Multicast

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Hvor har du dette fra? Sikre kilder?
    Dette var svært gode nyheter. Begynner å bli noe lei av klassiske fiolintalenter og hull på hull fra diverse golfbaner på HD1.
    Dette gikk ut på lufta fra direktøren av HD1 under åpningsserimonien av kanalen i okt. Den ble offesielt åpnet av den belgiske Statsministeren. Hele showet gikk direkte og jeg hoppet i stolen da han på storsskjerm viste hva som kommer i 2006. Det er klart at dersom de skal få fart i salget så må slike store events være på programmet.Jeg er sikker på at de holder hva de lover. Jeg er enig med deg at vi begynner å bli mett på de samme programmene, men vi venter i spenning.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Stølen
    Hvordan fikk du tak i QualiTV-Tuner og HD1? Hadde vært kjekt å kunne se hvordan det ser ut..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hvard
    Hvordan fikk du tak i QualiTV-Tuner og HD1? Hadde vært kjekt å kunne se hvordan det ser ut..
    Den kan du kjøpe hos Parabolhuset i Stavanger du som er fra byen.Snakk med Kristian.Han kan skaffe kort og tuner. For å se hvordan den virker så har de aller fleste kjedene den i bruk i demo- øyemed, her i distriktet. Den er lett å finne. De skjermene som har HD1 oppe i høyre hjørne er oppkoblett på den. Du kan også gå innom HI-FI klubben i Kirkegt. der så jeg den i bruk igår. Snakk med Terje!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Stølen, har ikke fått tid til å gjøre noe med det ennå men jeg snakket med Lyse kundeservice (Ketil? ) senest idag og vil bytte den ene mine to dekodere til en nyere type pga lydproblemer, det som var veldig interessant var at jeg muligens skulle få prøve den nye typen med HDMI utgang og HD støtte. I følge han jeg pratet med så var det ikke lenge før disse blir sendt ut til brukerne. På spørsmål om det var snakk om før sommeren så var svaret at det kommer mye før! innen januar da? tja muligens var svaret.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold oss oppdatert angående dette! Meget interessant. Jeg er klar til å gi kreatel tuneren jeg har nå til littla på 2 år sånn at hun kan slenge den i gulvet, sikkle på den, bruke den som spikerpistol-test-plate eller hva hun nå måtte finne på... ;-)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det, begynner selv å få Lyse litt opp i halsen pga de tok vekk SportN fra kanalisten uten at jeg var klar over det. Er litt avhengig av denne kanalen pga Golfsendingene. Pr idag er det ikke mulig å få denne kanalen fordi den ikke inngår i noen av pakkene til Lyse. Mulig den kommer ilag med Viasat Gull!! Så dyrt blir det garantert. Vurderer å bytte ut Lyse TV med parabol men en skikkelig tuner med HDMI og HD ready og med skikkelig lyd hadde vært et fint plaster på såret.

Side 3 av 54 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •