Lyse nett og hdtv - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 54 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1066
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Er det noen spesielle krav til switchen evnt hvilke oppsett som må gjøres?
    Du bør ha 100, selv om 10 sikkert gjør jobben om du ikke kjører HD. Utover det vil jeg anbefale å kjøpe en helt plain switch. Ungå router om du vil ha plug n` play.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenn
    Har fått sjekket denne ut, og det viser seg at det er et problem når mottagerutstyr (forsterker / tv) har innebygget AC-3 mottager... Ironisk nok. Feilen er meldt til leverandør av dekodere men det er ingen ny utvikling i saken. Du får bruke en annen lydkilde i mellomtiden :-?

Jeg kan ikke forstå at dette skal ta så lang tid å få fikset opp i dette.
    Lyden virket da helt fint både på discovery HD og voom før den siste oppdateringen som kom i slutten av november.

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Lyden virket da helt fint både på discovery HD og voom før den siste oppdateringen som kom i slutten av november.
    Ja så valget ble, blå snø og lyd på hd eller... ja det vi har nå!!! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Velkommen til en verden av prioriteringer - leverandøren anser nok problemet som en "minor issue", siden det går an å koble lyd utenom hdmi hvis brukeren absolutt skal ha DD5.1 på disse kanalene. Hvis det i det hele tatt blir fikset innen rimelig tid, kommer nok fiksen i den neste store software updaten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til en verden av prioriteringer - leverandøren anser nok problemet som en "minor issue", siden det går an å koble lyd utenom hdmi hvis brukeren absolutt skal ha DD5.1 på disse kanalene. Hvis det i det hele tatt blir fikset innen rimelig tid, kommer nok fiksen i den neste store software updaten.

Kan du svare på om PVR versjonen har korrekt valg av DD5.1 lyd på SPDIF porten uavhengig av språkvalg ?

Har den vanlige HD boksen fra Lyse i dag. Og feilen finnes både i denne og i ikke-HD boksen. Kort fortalt sendes det bare PCM lyd ut SPDIF utgangen med mindre du har satt lyd=Engelsk. Da kommer det DD5.1 lyd fra Canal Plus filmkanalene. Setter du lyd=Norsk kommer bare PCM ut SPDIF utgangen.

Og siden jeg har barn som vil ha norsk tale på barnekanalene, må denne stå på norsk.

Er dette rettet på PVR versjonen ?

Vet du også om den tar opp DD5.1 lyden når du tar opptak av en film (f.eks. Canal+Action) på PVR boksen ?

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Kan du svare på om PVR versjonen har korrekt valg av DD5.1 lyd på SPDIF porten uavhengig av språkvalg ?

Har den vanlige HD boksen fra Lyse i dag. Og feilen finnes både i denne og i ikke-HD boksen. Kort fortalt sendes det bare PCM lyd ut SPDIF utgangen med mindre du har satt lyd=Engelsk. Da kommer det DD5.1 lyd fra Canal Plus filmkanalene. Setter du lyd=Norsk kommer bare PCM ut SPDIF utgangen.

Og siden jeg har barn som vil ha norsk tale på barnekanalene, må denne stå på norsk.

Er dette rettet på PVR versjonen ?
    Dette problemet er forårsaket av at den digitale lyden er merket som engelsk (fra satelitt), og eksisterer uavhengig av type dekoder. Så nei, jeg regner ikke med at dette blir fikset i nærmeste fremtid verken på PVR dekoderen eller eldre dekodere.

Vet du også om den tar opp DD5.1 lyden når du tar opptak av en film (f.eks. Canal+Action) på PVR boksen ?
    Dette skal jeg teste nærmere når jeg får koblet om anlegget mitt. Kjører foreløpig lyd+bilde via hdmi. Regner allikevel med at den tar opp i DD5.1-lyd så lenge det er tilgjengelig på kanalen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balle58
    Vel, det JEG ønsker er at en 4:3 sending vises korrekt, uten at den strekkes. Da må jeg nødvendigvis ha svarte striper på siden, noe jeg da altså ønsker.

tekst fjernet

JTS
    Har endelig fått sjekket dette ut, og det er dessverre ikke mulig per i dag, og det er heller ikke estimert tidspunkt for når dette evt blir ordnet. :neutral:

Dette gjelder både 1910 og (nye) 1960, og jeg vil også tro at de eldre dekoderene med hdmi har samme problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette problemet er forårsaket av at den digitale lyden er merket som engelsk (fra satelitt), og eksisterer uavhengig av type dekoder. Så nei, jeg regner ikke med at dette blir fikset i nærmeste fremtid verken på PVR dekoderen eller eldre dekodere.
    Dette fungerte faktisk korrekt før Lyse kom med den nye portalen i fjor sommer. Helt frem til juni 07 hadde jeg alltid DD5.1-engelsk lyd ut på SPDIF'en selv om mottaker sto på norsk tale. Så er det nok bare snakk om en programmeringssak.

Men du sier at samme feil er på den nye PVR boksen ?

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=mortenn]Har endelig fått sjekket dette ut, og det er dessverre ikke mulig per i dag, og det er heller ikke estimert tidspunkt for når dette evt blir ordnet. :neutral: [QUOTE]

Takk for innsatsen

Jeg er naturlig nok ikke spesielt fornøyd med resultatet, men, men... Om 15 år er vel problemet borte likevel med andre bildeformater? Siden jeg er i ferd med å slite ut ASPECT knappen på TV'ens fjernkontroll, bør jeg kanskje vurdere Canal Digital HD via satellitt (som virker), istedet for Lyseops: (For TV da, Internett er jo alldeles utmerket!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fungerte faktisk korrekt før Lyse kom med den nye portalen i fjor sommer. Helt frem til juni 07 hadde jeg alltid DD5.1-engelsk lyd ut på SPDIF'en selv om mottaker sto på norsk tale. Så er det nok bare snakk om en programmeringssak.
    Dersom det "bare" hadde vært en programmeringssak så ville det nok ha vært fikset allerede. Henviser igjen til en verden styrt av prioriteringer

Men du sier at samme feil er på den nye PVR boksen ?

/Øystein
    Helt sikkert, men jeg må få skaffe meg en optisk kabel for å gi endelig bekreftelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte å bestilte nye boksen i dag hos NTE. Fikk beskjed om at den ikke kom før i april? Gjelder dette flere steder?

Avbestilte også HD-pakken midlertidig fram til det kommer bedre kanaltilbud. Er gratis å kople seg opp igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hos Lyse leveres den fra mandag 11/2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spørrelars
    Ringte å bestilte nye boksen i dag hos NTE. Fikk beskjed om at den ikke kom før i april? Gjelder dette flere steder?

Avbestilte også HD-pakken midlertidig fram til det kommer bedre kanaltilbud. Er gratis å kople seg opp igjen.
    Merkelig, trodde det var felles lansering for alle Altibox-partnere den 11/2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om den nye tv4 sci fi kommer på lyse ?

http://avforum.no/forum/satellitt/67...h-danmark.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kontrabeskjed i dag. Også NTE leverer bokser 11/2:-P

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med de andre HD kanalene hos deg? For eksempel Discovery HD, får du 5.1 over SPDIF med språk satt til Norsk? Det gjør i hvert fall jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Balle58][QUOTE=mortenn]Har endelig fått sjekket dette ut, og det er dessverre ikke mulig per i dag, og det er heller ikke estimert tidspunkt for når dette evt blir ordnet. :neutral:

Takk for innsatsen

Jeg er naturlig nok ikke spesielt fornøyd med resultatet, men, men... Om 15 år er vel problemet borte likevel med andre bildeformater? Siden jeg er i ferd med å slite ut ASPECT knappen på TV'ens fjernkontroll, bør jeg kanskje vurdere Canal Digital HD via satellitt (som virker), istedet for Lyseops: (For TV da, Internett er jo alldeles utmerket!
    Kjekt for deg som har "Aspect" knapp på fjernkontroll til TV, jeg har prosjektor (Epson TW700), med bruk av HDMI kabel forsvinner aspect valgene i menyen, sykt irriterende. Kan ikke fordra å se 4:3 i 16:9, helt feil, alle blir superfeite!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være mulig å koble en dvd/hd-opptaker til den nye pvrboksen, slik at enn feks. kan ta opp et program på harddisken i dekoderen og samtidig ta opp et annet på dvdopptakeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet ut HDMI-utgangen med 1080i på HD-dekoderen, syns bildekvaliteten på SD-sendinger ble mye bedre enn med scart, veldig fornøyd.

Forventer rapporter fra dere som får PVR-dekoderen på mandag!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjørnto
    Har forøvrig problem med at både ny og gammel boks "fryser" og rebooter når jeg starter opp TV og receiver. Noen som har erfart tilsvarende?

Bjørn
    Det er en bug i både 1910 og 1960 som forårsaker dette når du bruker HDMI. Dersom du setter boksen i standby før du slår av TV'en, og slår på TV'en før du slår på boksen, unngår du dette.

Siden jeg selv sikkert aldri ville husket å gjøre dette, (og det dessuten umuliggjør opptak til ekstern HD-recorder), bruker jeg komponentutgangen som en workaround...

Mvh
    Sven

Side 29 av 54 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •