Lyse nett og hdtv - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 54 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Ja jeg har registrert at det er mye snakk om språk og DD 5.1 Jeg har egentlig ikke gjort noen ting som helst. Språk står til norsk og HD kanalene sender 5.1
    Da må det være forskjell på disse og Canal Plus kanalene. Alle dem, inklusiv C+HD, sender bare ut PCM dersom språk er Norsk mens det kommer AC3 ut dersom språk er Engelsk.

/Øystein

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Da må det være forskjell på disse og Canal Plus kanalene. Alle dem, inklusiv C+HD, sender bare ut PCM dersom språk er Norsk mens det kommer AC3 ut dersom språk er Engelsk.

/Øystein
    Ja åpenbart, har ikke de kanalene du nevner. Men uansett virker det jo helt banalt. Dicovery HD sender 5.1 med språk satt til Norsk, men ikke Canal Plus.

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Ja åpenbart, har ikke de kanalene du nevner. Men uansett virker det jo helt banalt. Dicovery HD sender 5.1 med språk satt til Norsk, men ikke Canal Plus.
    Men nå snakker dere om 5:1 igjennom optisk, for får fortsatt ingen lyd via hdmi! Spørsmålet er da, får man dette ved å kjøpe den nye PVR boksen?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Men nå snakker dere om 5:1 igjennom optisk, for får fortsatt ingen lyd via hdmi! Spørsmålet er da, får man dette ved å kjøpe den nye PVR boksen?
    Ja vi snakker bare om SPDIF. Mortenn burde kunne svare på dette, han er jo beta tester for Lyse:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenn
    http://www.motorola.com/mot/doc/6/6346_MotDoc.pdf

Motorola VIP1960 med 160 gb harddisk om jeg husker riktig. Har testet denne hjemme i et par uker nå, og den er mye kjappere (i menyene etc) enn alle tidligere dekodere. Har heller ikke opplevd noen spesielle problemer med den, verken på stabilitet eller fjernkontroll (IR), som jeg hadde på 1910 boksen.
    Før jeg bestiller den nye boksen, kan du kanskje bekrefte/avkrefte om den kan autoswitche aspect ratio (4:3 <-> 16:9) automatisk via HDMI utgangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chapman
    Har prøvd å bruke SPDIF utgangen på min HD-dekoder, men får fremdeles ikke lyd på Discovery HD og VOOOM HD.. Får stereo lyd på de resterende kanalene.
    Jeg har hatt akkurat det samme problemet med HDMI uten lyd på VOOM og Discovery! Men for å gjøre forvirringen ennå større; Jeg skiftet nylig fra HD boks VIP 1910 til PVR VIP 1960 (testbruker). Nå får jeg lyd på VOOM men fortsatt ikke på Discovery!!!

Har forøvrig problem med at både ny og gammel boks "fryser" og rebooter når jeg starter opp TV og receiver. Noen som har erfart tilsvarende?

Ellers, PVR'en fungerer utrolig bra! Kjempeprodukt!:razz:

Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ingen lyd i det hele tatt via HDMI? Høres merkelig ut. Har du satt lyden til "analog" under lydmodus? Der det andre valget er SPDIF.

Ser ut til at (også?) den nye 1960 kun sender stereo via HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balle58
    Før jeg bestiller den nye boksen, kan du kanskje bekrefte/avkrefte om den kan autoswitche aspect ratio (4:3 <-> 16:9) automatisk via HDMI utgangen?
    Mine innstillinger:

Bildeformat: 16:9
    Konvertering: Ingen

Dette fører til at sendinger i 4:3 blir strukket ut helt til kantene, man vil altså ikke få svarte striper på kantene.

Svarte dette på spørsmålet ditt?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ingen lyd i det hele tatt via HDMI? Høres merkelig ut. Har du satt lyden til "analog" under lydmodus? Der det andre valget er SPDIF.

Ser ut til at (også?) den nye 1960 kun sender stereo via HDMI.
    Har lyd på alt utenom VOOM og Discovery!!! Da det er disse som sender 5:1 hd lyd . Lyden er satt til analog men jeg har også testet i SPDIF og med norsk og engelsk lyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine innstillinger:

Bildeformat: 16:9
    Konvertering: Ingen

Dette fører til at sendinger i 4:3 blir strukket ut helt til kantene, man vil altså ikke få svarte striper på kantene.

Svarte dette på spørsmålet ditt?
    Vel, det JEG ønsker er at en 4:3 sending vises korrekt, uten at den strekkes. Da må jeg nødvendigvis ha svarte striper på siden, noe jeg da altså ønsker.
    Så da blir vel kanskje spørsmålet om HDMI "protokollen" i det hele tatt støtter "aspect change" signalering (slik at TV'en kan gjøre jobben), på samme måte som SCART har et slikt signal.
    En annen mulighet er om det finnes flere valg i den nye boksen for konvertering? Den "gamle HD-boksen" har som kjent kun: Ingen, Letterbox og CenterCut
    Her mangler altså noe slikt som f.eks. "Full Picture True Aspect"/"Reverse Letterbox for 4:3". (Navnet skjemmer ingen!) D.v.s. at boksen genererer de sorte stripene på sidene, og sender sluttresultatet til TV'en som et 16:9 bilde inkusive disse sorte stripene.

Jeg har observert at f.eks. Canal Digital sin HDTV satelittboks kan gjøre dette "riktig", også via HDMI, men da regner jeg med den korrekte "aspect change" skjer i boksen?
    Jeg har også observert at NRK har begynt å sende enkelte 4:3 programmer med en "selvlaget" grå stripe på begge sider, for å kunne sende disse i 16:9, men beholde en korrekt aspect.

JTS

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balle58
    Vel, det JEG ønsker er at en 4:3 sending vises korrekt, uten at den strekkes. Da må jeg nødvendigvis ha svarte striper på siden, noe jeg da altså ønsker.
    Så da blir vel kanskje spørsmålet om HDMI "protokollen" i det hele tatt støtter "aspect change" signalering (slik at TV'en kan gjøre jobben), på samme måte som SCART har et slikt signal.
    En annen mulighet er om det finnes flere valg i den nye boksen for konvertering? Den "gamle HD-boksen" har som kjent kun: Ingen, Letterbox og CenterCut
    Her mangler altså noe slikt som f.eks. "Full Picture True Aspect"/"Reverse Letterbox for 4:3". (Navnet skjemmer ingen!) D.v.s. at boksen genererer de sorte stripene på sidene, og sender sluttresultatet til TV'en som et 16:9 bilde inkusive disse sorte stripene.

Jeg har observert at f.eks. Canal Digital sin HDTV satelittboks kan gjøre dette "riktig", også via HDMI, men da regner jeg med den korrekte "aspect change" skjer i boksen?
    Jeg har også observert at NRK har begynt å sende enkelte 4:3 programmer med en "selvlaget" grå stripe på begge sider, for å kunne sende disse i 16:9, men beholde en korrekt aspect.

JTS
    Aha, da er jeg med. Har testet dette på 1960, og klarer ikke å få disse svarte stripene på sidene, uansett hva bildeinnstillinger jeg prøver. Skal forhøre meg om dette over helgen og komme tilbake til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forhøre meg om dette over helgen og komme tilbake til deg.
    That'd be nice:-D Takk skal du ha!

Her er et par linker jeg fant, som kanskje kan hjelpe på min håpløse forklaring:
    Wikipedia: Letterbox
    Wikipedia: Pillarbox/Reverse Letterbox <- (Som er det jeg ønsker ved 4:3 sendinger...)

JTS

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det går ann å ha flere en 2 tv uttak? Har nå brukt begge de 2 utgangene på lyse fordelerboksen, en i stua og en på loftet! Og nå vil jeg ha en i kjelleren!! Tror derer det går å koble via en 10/100 netverks-switch og fordele signalet til en boks til??? eller er 2 maks på lyse!?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker switch og har 4

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Supert takk!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Er det noen spesielle krav til switchen evnt hvilke oppsett som må gjøres?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Er det noen spesielle krav til switchen evnt hvilke oppsett som må gjøres?
    Lyse anbefaler 100mbit minimum, og det ingen spesielle krav til oppsett av switch utover dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyd på alt utenom VOOM og Discovery!!! Da det er disse som sender 5:1 hd lyd . Lyden er satt til analog men jeg har også testet i SPDIF og med norsk og engelsk lyd!
    Har fått sjekket denne ut, og det viser seg at det er et problem når mottagerutstyr (forsterker / tv) har innebygget AC-3 mottager... Ironisk nok. Feilen er meldt til leverandør av dekodere men det er ingen ny utvikling i saken. Du får bruke en annen lydkilde i mellomtiden :-?

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter Switch. Og har signal fra fiber boks inn i port 1, og ut til tv fra port 2 og 3.

Er en 100 mbit switch\router med dhcp server er slått av.

Side 28 av 54 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •