Lyse nett og hdtv - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 54 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Er det noe nytt ang PVR? har prøvd kundeservice (NTE) men de vet ikke når/om det kommer. Irriterer meg at jeg ikke kan få tatt opp program fra bl.a digitalpakken. Får bare tatt opp fra NRK , TV2 osv... Alt annet er kopibeskyttet. Pioneer hdd (645) Har og en samsung HDD men der får jeg ikke tatt opp noe som helst pga kopibeskyttels. Har snakket med NTE om dette og de sier at det skal være mulig å ta opp, får jo heller ikke brukt pause under sendinger, blir jo bestandig mål hvis jeg skal en viss plass :-)

Andre som erfaringer med å ta opp fra 1910 boksen?

Enkelte kanaler har macrovision kopibeskyttelse (alle hd-kanlaler, discovery, national geografic og canaldigital). Denne kopibeskyttelsen virker også over scart utgangen, så om du vil ta opp noe på de nevnte kanaler, så er ikke det så enkelt, men det finst en mulighet. Du kan kjøpe en "macrovision remover", en boks som du kobler mellom dekoderen og opptakeren, men bildekvaliteten blir desverre en del dårligere, men det er tross alt bedre en ikke noe bilde i det hele tatt. (har brukt en slik for å ta opp mythbusters på discovery)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet dette er tatt opp flere plasser, og muligens før i denne tråden, men har ikke helt nok kompetanse innen AV enda til å forstå meg på alle forklaringene.

Har denne nye boksen, og kjører bilde via HDMI. Har en JVC-tv som støtter opp til 1080i.

Det jeg har lest er at mange kjører signalet på 720p istedenfor 1080i (boksen støtter jo begge disse signalene). Hvilket bør jeg velge for å få best bilde? Ser en del fotball osv, ser det er diskutert i disse trådene

Fint om noen gidder å komme med en _enkel_ og forståelig konklusjon for en newbie

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ailnrock
    Jeg vet dette er tatt opp flere plasser, og muligens før i denne tråden, men har ikke helt nok kompetanse innen AV enda til å forstå meg på alle forklaringene.

Har denne nye boksen, og kjører bilde via HDMI. Har en JVC-tv som støtter opp til 1080i.

Det jeg har lest er at mange kjører signalet på 720p istedenfor 1080i (boksen støtter jo begge disse signalene). Hvilket bør jeg velge for å få best bilde? Ser en del fotball osv, ser det er diskutert i disse trådene

Fint om noen gidder å komme med en _enkel_ og forståelig konklusjon for en newbie
    Det beste er vel å prøve..... Hvis du ikke kjører HD så spiller det vel ingen rolle (?) Selv ser jeg ikke forskjell men har valgt å ha den stående på 720p da jeg innbiller meg at det gir best bilde på min TV.... Har ikke HD enda, da jeg ikke synes tilbudet er godt nok enda til å rettferdigjøre 900 kr i etablering, så der kan jeg ikke uttale meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD viasat??

Som fotballidiot og RBK fan så jeg i dag en artikkel i adressa som sier at viasat skal sende kampen mellom RBK og Chelsea i HD format. Er det noen her som har peiling på om vi med Altibox får sett slike krystallklare bilder når RBK i dag sikrer avansement... :-D

Takk gud for at bildene ikke var høyoppløst....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spørrelars
    Canal+ 10 år - få 2 måneder gratis fra 1.november 31.10.2007, reklamerer NTE med. deretter er det en link til kanalpresentasjon hvor sport hd er med.
    Hvor er denne linken?

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som ikke får lyd på VOOM HD og Discovery HD !!?
    Kjører HDMI fra lyse HD boksen inn i sony STR 5200ES reciveren. Helt intil 2 -3 uker siden har jeg hatt fint blått lys i fler kanals dioden på reciveren, nå er det nada!! Lurte lenge på om det var noe i reciveren jeg hadde trykket feil på, men etter en fulstendig reset på denne og med tanke på at det kommer fint flerkanals lyd ut når jeg kjører PS3 BD , må det være i lyse HD boksen min (tror jeg)!? Har prøvd litt forskjellig der også , med engelsk språk ,analog vs SPDIF og tatt spenningen på boksen uten at dette har hjulpet noe ?? Noen som har noen lure ideer!!?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også har "snodige tendenser" på lyden fra Discovery HD og VOOM. Jeg har koblet HDMI til en panasonic TH-42PX70 og der er lyden helt grei.

Samtidig kjører jeg digital coax ut til en EAC DSP 1000 DAC, og der får jeg bare høylytt støy. De andre kanalene fra Lyse gir ok lyd fra dac'en, men altså ikke fra Discovery HD og VOOM.

DrE

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg også har "snodige tendenser" på lyden fra Discovery HD og VOOM. Jeg har koblet HDMI til en panasonic TH-42PX70 og der er lyden helt grei.

Samtidig kjører jeg digital coax ut til en EAC DSP 1000 DAC, og der får jeg bare høylytt støy. De andre kanalene fra Lyse gir ok lyd fra dac'en, men altså ikke fra Discovery HD og VOOM.

DrE
    Da har kanskje DACen din ingen dekoding for 5.1? Samme hendte da jeg prøvde med 5.1 til Benchmark DAC-1.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilkene lydformater finnes i disse HD-pakkene? Sender noen i Dolby True HD? Får altbox/VikenFiber i april, regner med at det blir det samme som Lyse nett.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Hvilkene lydformater finnes i disse HD-pakkene? Sender noen i Dolby True HD? Får altbox/VikenFiber i april, regner med at det blir det samme som Lyse nett.
    Det varierer litt avhengig av reportasje. Hos meg veksler det mellom PCM 2ch og Dolby Digital 5.1

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Da har kanskje DACen din ingen dekoding for 5.1? Samme hendte da jeg prøvde med 5.1 til Benchmark DAC-1.
    Svært sannsynlig samme issue hos meg da ja. EAC'en er en DAC fra tidlig steinalder. Faktisk er produktversjon & serienummeret skrevet med runer, hvilket kom et par år før 5.1

DrE

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt problem er at allt har virket fint helt frem til ett par uker siden :-( Det virker som om reciveren ikke får noe lydsignal på disse to kanalene vi hdmi. kjører parallelt ut via scart til en annen tv og den får vanlig analog 2 ch lyd!!??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Det varierer litt avhengig av reportasje. Hos meg veksler det mellom PCM 2ch og Dolby Digital 5.1
    Gjøres decoding i tuneren eller gjør du dette i en egen receiver? Altibox tuneren kan ikke sende bitstream til en annen receiver?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Gjøres decoding i tuneren eller gjør du dette i en egen receiver? Altibox tuneren kan ikke sende bitstream til en annen receiver?
    Koblet direkte fra Altibox dekoderen til receiveren. All dekoding av lyd skjer i receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt problem består i at lyden faller ut, særlig etter kanalbytte. Dette gjelder når jeg bruker spdif fra HD-boksen til receiver.

Bruker jeg HDMI til TV, så faller ikke lyden ut, men TVen sender bare 2-kanals PCM lyd videre og ikke DD til receiveren.

Vurderer å skaffe meg en ny "rimelig" 5/7.1 reciever med HDMI switch.
    Er det noen som kan anbefale en grei sak til ca 5.000 kr?
    Har et sett med Dynavoice F6, C6 og S6 høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Mitt problem er at allt har virket fint helt frem til ett par uker siden :-( Det virker som om reciveren ikke får noe lydsignal på disse to kanalene vi hdmi. kjører parallelt ut via scart til en annen tv og den får vanlig analog 2 ch lyd!!??
    Har samme problem jeg også, snakket med lyse flere ganger og de sier de har problemer med dolby digital lyd via HDMI, men jobber med saken!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chapman
    Har samme problem jeg også, snakket med lyse flere ganger og de sier de har problemer med dolby digital lyd via HDMI, men jobber med saken!
    Bare så rart at de klarer å rote til noe som virket før!? Mangler du også bare lyd på VOOM HD og Discovery HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyse HDTV

Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Bare så rart at de klarer å rote til noe som virket før!? Mangler du også bare lyd på VOOM HD og Discovery HD?
    Ja, er kun på VOOM HD og Discovery HD jeg mangler lyd.. Sansynligvis pga de er de eneste som sender dolby digital lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er merkelig er jo at lyden har vært borte siden slutten av november. Det betyr at lyse har hatt en hel måned på seg til å fikse problemet.
    Jeg har snakket med de flere ganger, og hver gang har de hevdet at en løsning er rett rundt hjørnet.
    Det er litt surt å måtte betale 100kr i måneden for et redusert tilbud, ihvertfall når en tenker på alle problemene som har vært tidligere med hd-dekoderen.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Har du valgt Norsk eller Engelsk lydspor på den vanlige "Lyse" dekoderen ? Du må ha Engelsk som standard lydspor for å få DD ut på SPDIF utgangen. Dette gjelder både for 15xx (standard) og 19xx (HD) boksene. Det er bug i softwaren.
    Hvilke kanaler har 5.1 lyd? Satte språk på min standard Lyseboks til engelsk, men alle kanaler sender i stereo, ifølge receiveren.

Side 26 av 54 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •