Lyse nett og hdtv - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 54 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Jeg har satt Norsk språk på min HD boks, får likevel AC3 5.1 på enkelte HD kanaler.
    Det kan godt være. Det har jeg ingen oversikt over. Jeg har bare HD boksen og Canal plus pakken. Har ingen andre HD kanaler.

Det kan være at de andre HD kanalene bare sender AC3 5.1 lyd og ikke vanlige PCM i tillegg. Canal Plus sender jo både vanlig MPEG2 lydkoding (det blir dekodet til PCM) og AC3 lyd. Og det er da boksen har problem med å velge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg er også rimelig fortvilet over disse HD boksene til LYSE. Makan til søppel har jeg sjelden vært borti. Om det er software eller hardware som er problemet, bryr meg i veldig liten grad. Det irriterer meg grenseløst at LYSE har ignorert disse problemene, og latt oss brukere være betatestere. De burde refundert deler, eller hele beløpet den enkelte har lagt ut på HD-pakken.

Idag mistet jeg nesten (les, bare nesten ) besinnelsen over dekoderen, som slo seg selv av flere ganger under en filmseanse. Utrolig nok er boksen stadig hel....:-?
    Hei

Jeg sa opp Hdabbonement og Hdboks for en mnd tid tilbake. Fikk refundert alt utlegg jeg har hatt.

Bare mas litt. Fikk den gode gamle dekoderen tilbake. Funker jafall den.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg sa opp Hdabbonement og Hdboks for en mnd tid tilbake. Fikk refundert alt utlegg jeg har hatt.

Bare mas litt. Fikk den gode gamle dekoderen tilbake. Funker jafall den.
    Takker for tips. Usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg har først og fremst lyst på en uttalelse fra LYSE rundt dette. Men dessverre ser det ikke ut til at det kommer i det heletatt......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    ....Dette må settes til Engelsk. Da får du AC3 5.1 lyd ut på digital lyd utgangen...
    Takker for den, det var jo logisk...(not).
    Men kan vertfall bekrefte at det er samme issue og workaround på hd dekoderen som på den vanlige dekoderen.

Har ikke noen HD kanaler så kan ikke si hvordan det virker der.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annen lyd-issue:

Monterte HD-dekoderen i går og gikk (selvfølgelig) inn for å sjekke kvaliteten på Discovery-HD, bare for å få en sinnsyk pipelyd i høyttalerne...

Har satt opp til å sende SPDIF fra HD-decoder til DAC (EAC DSP-1000). Det fungerer smertefritt på alle andre kanaler enn Silver-HD og Discovery-HD. Syk pipelyd.

Er det rett og slett et digitalsignal som ikke støttes av den litt eldre DAC'en min, eller er det en annen feilkilde på dette?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Annen lyd-issue:

Monterte HD-dekoderen i går og gikk (selvfølgelig) inn for å sjekke kvaliteten på Discovery-HD, bare for å få en sinnsyk pipelyd i høyttalerne...

Har satt opp til å sende SPDIF fra HD-decoder til DAC (EAC DSP-1000). Det fungerer smertefritt på alle andre kanaler enn Silver-HD og Discovery-HD. Syk pipelyd.

Er det rett og slett et digitalsignal som ikke støttes av den litt eldre DAC'en min, eller er det en annen feilkilde på dette?

DrE
    Jeg får Dolby Digital-lyd fra Discovery HD på min gamle JVC-receiver. Koblet til med SPDIF.

J

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Takker for tips. Usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg har først og fremst lyst på en uttalelse fra LYSE rundt dette. Men dessverre ser det ikke ut til at det kommer i det heletatt......
    Sendte en svært kritisk mail til min kundesupport før helga der jeg stilte flere kritiske spørsmål til hva de egentlig holdt på med mht Motorola 1910 dekoderne. Jeg sa også at jeg ikke fant meg i å måtte bruke 2 minutter av dagrevyen nesten hver dag fordi dekoderen hadde hengt seg, og ville avkorte betaling hvis det ikke snart ble orden i sakene. Resultater var at de har gitt meg en software som fungerer bra og ikke henger dekoderene, men noe svar eller beklagelse for at de bruker meg som beta tester har jeg ikke fått. Venter i spenning...
    PS De fikk ikke bare kjeft men også ros for meget bra internett linje og det forjener de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min siste tilbakemelding fra SFJBB etter at jeg sa jeg ville kanselere HD-abonnementet mitt.

Hei.
    Beklager på det sterkeste at vi ikke har klart å levere deg en TV tjeneste som ikke svarer til de forventninger og den kvalitet den burde ha.
    Vi har i lang tid hatt et tett samarbeid med vår leverandør av denne tjenesten og retting på problemet vil være like rundt hjørnet.
    De har funnet problemet og kvalitetstester dette nå, når dette er gjort vil endringene tre i kraft ute hos kunder.
    Jeg har dessverre ingen konkret dato på når dette blir.

Vi har full forståelse for at du ønsker å bytte tilbake til den gamle dekoderen igjen.
    Dette kan vi gjøre uten ekstra kostnad for deg, og vi stopper HDTV abonnement.

Ønsker du å bytte tilbake til den gamle dekoderen gi meg beskjed tilbake, og jeg gjør klar en gammel type dekoder for deg.

Gi meg også gjerne beskjed om du ønsker å avvente litt til ny software er på plass for å løse problemer med stadig reboot og please wait meldinger.
    Jeg har fått indikasjoner på at dette bør være rettet innen 1-2 uker, men har dessverre ingen konkret dato.

Eksternt IR motakker vil vi få inn om 2-3 uker som vil løse problemet med IR.

Avslutningsvis vil jeg vise til noen linker på internett hvis du er spesielt interessert i problemet rundt IR interferens mellom TV og dekodere (STB)

Is your LCD affecting your STB? - Digital Forum
    Samsung LCD TV and Expressvu receivers - Digital Forum

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, det var i alle fall over gjennomsnittet mye og bra informasjon fra en kundebehandler!

DrE

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt en detaljert og god tilbakemelding...

Det interessante her er at LYSE tilsynelatende snart har en fiks for problemet med stadig rebooting av dekoderen. Antar det er verdt å vente et par uker på den oppdateringen da...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel så interessant er at de mer eller mindre direkte innrømmer at det er feil på produktet. Dette kan gi grunnlag for å heve kontrakt eller kreve penger tilbake for dem som sliter.

Uansett håper jeg for alle at denne gangen så ordner de teknologien og får produktet på plass!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spm ang SFJBB, det står følgende på hjemmesiden deres:

Med bredbånd-TV får du:

Pakker med opptil 50 TV-kanaler, pluss film- og temakanaler
    Leie av kvalitetsfilmer over nettet
    Elektronisk programoversikt både på kanal og tema
    Tekst-TV, radio og Internettleser
    Web-kamera på flere lokale steder
    Oppdaterte nyheter og værmelding
    Oversikt over familiens antall uleste e-poster og uavspilte telefonbeskjeder
    Foreldrekontroll

Fakta

Støtter format 16:9 og 4:3

Dolby digital

Dette er uten videre referanse til HD-dekoderen, er det noen som har DD med den vanlige dekoderen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg ikke fikk DD på SVT1 eller SVT2 på en og annen sending med den vanlige dekoderen.

Selv med HD-dekoder er det kun 2-3 kanaler som sender DD.

J

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg anse det som en ganske missvisende reklame... Det er jo skrevet som en faktaopplysning!:???:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jester
    Her er min siste tilbakemelding fra SFJBB etter at jeg sa jeg ville kanselere HD-abonnementet mitt.

Hei.
    Beklager på det sterkeste at vi ikke har klart å levere deg en TV tjeneste som ikke svarer til de forventninger og den kvalitet den burde ha.
    Vi har i lang tid hatt et tett samarbeid med vår leverandør av denne tjenesten og retting på problemet vil være like rundt hjørnet.
    De har funnet problemet og kvalitetstester dette nå, når dette er gjort vil endringene tre i kraft ute hos kunder.
    Jeg har dessverre ingen konkret dato på når dette blir.

Vi har full forståelse for at du ønsker å bytte tilbake til den gamle dekoderen igjen.
    Dette kan vi gjøre uten ekstra kostnad for deg, og vi stopper HDTV abonnement.

Ønsker du å bytte tilbake til den gamle dekoderen gi meg beskjed tilbake, og jeg gjør klar en gammel type dekoder for deg.

Gi meg også gjerne beskjed om du ønsker å avvente litt til ny software er på plass for å løse problemer med stadig reboot og please wait meldinger.
    Jeg har fått indikasjoner på at dette bør være rettet innen 1-2 uker, men har dessverre ingen konkret dato.

Eksternt IR motakker vil vi få inn om 2-3 uker som vil løse problemet med IR.

Avslutningsvis vil jeg vise til noen linker på internett hvis du er spesielt interessert i problemet rundt IR interferens mellom TV og dekodere (STB)

Is your LCD affecting your STB? - Digital Forum
    Samsung LCD TV and Expressvu receivers - Digital Forum
    Jeg har fått en tilbakemelding fra daglig leder hos min leverandør som sier mye av det samme. De sier også at noen har problemer (de som klager ?) og noen ikke (de som tror de gjør noe feil selv og ikke tør klage ?)...som altså ikke trenger å bety at noen ikke har problemer. Imidelertid skal det være en fiks på vei. Etter at jeg klaget har jeg ikke hatt problemer på en uke, kanskje har jeg fått den allerede ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ny software på tirsdag. Softwaren er klar og testet, og later til å fungere. Den ble utsatt til over helgen i tilfelle uforutsette problemer. Enklere å håndtere når det er folk på jobb. Jeg kjøper den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerveza
    Et spm ang SFJBB, det står følgende på hjemmesiden deres:

Med bredbånd-TV får du:

Pakker med opptil 50 TV-kanaler, pluss film- og temakanaler
    Leie av kvalitetsfilmer over nettet
    Elektronisk programoversikt både på kanal og tema
    Tekst-TV, radio og Internettleser
    Web-kamera på flere lokale steder
    Oppdaterte nyheter og værmelding
    Oversikt over familiens antall uleste e-poster og uavspilte telefonbeskjeder
    Foreldrekontroll

Fakta

Støtter format 16:9 og 4:3

Dolby digital

Dette er uten videre referanse til HD-dekoderen, er det noen som har DD med den vanlige dekoderen?
    Har du valgt Norsk eller Engelsk lydspor på den vanlige "Lyse" dekoderen ? Du må ha Engelsk som standard lydspor for å få DD ut på SPDIF utgangen. Dette gjelder både for 15xx (standard) og 19xx (HD) boksene. Det er bug i softwaren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nytt ang PVR? har prøvd kundeservice (NTE) men de vet ikke når/om det kommer. Irriterer meg at jeg ikke kan få tatt opp program fra bl.a digitalpakken. Får bare tatt opp fra NRK , TV2 osv... Alt annet er kopibeskyttet. Pioneer hdd (645) Har og en samsung HDD men der får jeg ikke tatt opp noe som helst pga kopibeskyttels. Har snakket med NTE om dette og de sier at det skal være mulig å ta opp, får jo heller ikke brukt pause under sendinger, blir jo bestandig mål hvis jeg skal en viss plass :-)

Andre som erfaringer med å ta opp fra 1910 boksen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Via HDMI vil du sikkert ikke kunne ta opp programmene, men via scart skal vel dette kunne fungere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Via HDMI vil du sikkert ikke kunne ta opp programmene, men via scart skal vel dette kunne fungere?
    Bruker scart til HDD og HDMI til tv'n. Eneste som funka var VHS opptakern. Ser av tidligere innlegg at det skal komme en oppdatering på tirsda, kanskje det fikser det problemet også.

Side 25 av 54 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •