Lyse nett og hdtv - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 54 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prøv å skifte kabel...

Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Jeg har to bokser i bruk, en tilkoblet med hdmi, en tilkoblet med component. Slår ALDRI av boksene når jeg forlater dem. Svært ofte har boksen hengt seg når jeg kommer tilbake en dag eller to etter. Drittboks. Det var pga bullshit problemer som dette jeg kutta ut parabol og dreamboks, men boksen til lyse er jo mye værre.
    Ikke for å være viktigper eller noe sånt, men da min boks hang seg så byttet jeg ut ethernetkabelen. Funket det bedre etter dette? Ja, uten tvil - eller No Doubt som ho Gwen bruka å sei...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle tips er velkomne, men å bytte ethernetkabel er et "longshot". Sjangsen er egentlig ganske liten for at alle har dårlige kabler....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lncognlto
    Ikke for å være viktigper eller noe sånt, men da min boks hang seg så byttet jeg ut ethernetkabelen. Funket det bedre etter dette? Ja, uten tvil - eller No Doubt som ho Gwen bruka å sei...
    Hva slags kabel bytta du til da ? Det finnes flere typer bl.a. den som er ekstra skjemet tilpasset "giga"-nettverk. Som nevt har den ene dekoderen min funger helt fint inntil for en 2 uker siden da den siste FW ble lagt ut. Etter dette henger den seg hele tiden når den slås av. Her er det i hvertfall ikke kabelen. Ikke bare å bytte kabel når den er 10-15 meter og går langs vegger/gjennom vegger/og tak....

Den først FW vi fikk var faktisk den beste til nå med hensyn til stabilitet. Etter at de begyne å fikse blå snø, fjernkontroll etc har det bare blitt værre og værre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fiberdecoder og usb inngang

Det er mulig noen har spurt om dette før men jeg prøver meg.
    Har fiber fra haugaland kraft med 1910 decoder ,denne har usb kontakt, hva kan den brukes til. (memory stik?)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke sitt å se på at ting ikke virker...

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Alle tips er velkomne, men å bytte ethernetkabel er et "longshot". Sjangsen er egentlig ganske liten for at alle har dårlige kabler
    Snakket med en i Lyse, og han mente at 50 % av kablene som fulgte med i 1910 var dårlige. Uvisst hva han mener med dårlige, men det skader ikke å prøve et bytte. Tror kanskje overslaget hans var litt vel stort.

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hva slags kabel bytta du til da ?
    Jeg kastet den kabelen som fulgte med i standard pakken til 1910, og byttet til en helt vanlig cat5 ethernetkabel.

Her er det i hvertfall ikke kabelen. Ikke bare å bytte kabel når den er 10-15 meter og går langs vegger/gjennom vegger/og tak
    Har du flere enn én boks? Hva skjer i så fall når du setter den boksen som ikke virker på den plassen der den andre står? Hvis ikke: Har du i så fall mulighet til å koble 1910 direkte til modem/switch fra Lyse fra sonn ca. 1 meters hold. Ta med deg TVen også Kan muligens virke som 1910 er meget sensitiv mot pakketap.

Den først FW vi fikk var faktisk den beste til nå med hensyn til stabilitet.
    Det har ikke kommet noen ny firmware. Du refererer sikkert til software. Dette er det innholdsleverandøren som står for. Firmwaren fra Motorola har holdt v2.10 en god stund nå. v2.11 er på trappene, men den har ikke så mye med hvordan boksen oppfører seg. Alt som går på lyd- og bilderendring ligger i softwaren.

Som nevt har den ene dekoderen min funger helt fint inntil for en 2 uker siden da den siste FW ble lagt ut. Etter dette henger den seg hele tiden når den slås av.
    Refererer til mine to overstående kommentarer:
    Sjekk om kabelen kan ha noe med dette å gjøre.
    Firmware er ikke endret, det kan muligens være bugs i software

Sitat Opprinnelig postet av geirosmund
    (...)1910 decoder ,denne har usb kontakt, hva kan den brukes til(...)
    Som nevnt over så er det innholdsleverandøren som står for software til boksen. Det er opp til disse å lage drivere for utstyr de måtte mene er nødvendig for den tjenesten de leverer. Dette være seg; keyboard, mus, harddisk osv. Tror mulighetene er mange.

Motorola har bl.annet laget en IR-forsterker som kan plugges i USB. Det har seg nemlig slik at noen TV-skjermer interfererer med fjernkontrollens signal. Det er ikke noen spesielle TV-modeller som forårsaker dette, men det forekommer litt slumpvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry BARE PROBLEMER OG STRESS MED HDTV dekoderne!!!

Etter å ha slitt med nøyaktig de samme problemene som er beskrevet på denne tråden i flere måneder har jeg sagt opp abbonemnetet og bedt om heving av kjøpet!
    JEG ORKER IKKE MER!!
    Selv har jeg aldri møtt så mye motbør og manglende forståelse hos en leverandør som Viken Fibernett!!

Jeg har 2 HDTV dekodere, den ene står i stua med HDMI til TV,n og komponent til prosjektoren. Det var her problemene begynte med at tilsynelatende fungerte ikke disse utgangene samtidig - det var det Viken Fibernett sa da jeg orienterte de om at jeg hver dag måtte restarte dekoderen for å få bilde på HDMI utgangen. Jeg ble bedt om å ta ut komponentkablene!
    Så gikk det slag i slag og jeg prøvde alt mulig og det virket som om Lyse Tele også prøvde å skifte SW oftere og oftere for det kom underveis et nytt oppstartsbilde om noe med at nå er magien kommet til din stue!
    Snakk om¨kundeforakt - å skrive noe slikt!
    Kona nektet etterhvert å bruke boksene og tilogmed mine teknovennlige barn på 14 og 16 år syntes dette var dårlige greier!
    Den 2nde dekoderen sto i TV stua på loftet nmed SCART til TV,n og den hadde også problemer med at det ofte måtte restartes, iogmed at denne var mindre brukt vet jeg ikke om det var daglig men ihvertfall hver 3dje dag!
    Jeg prøvde med skjermete høykvalitets Ethernet på 5m - 10m - 15m men det var ikke lengden som var problemet det var boksene!
    De hakket og de fryste og jeg hadde noen ganger TV portalen oppe med TVguiden som viste alle programmer men uten aktive TV kanaler (helt svart i TV vinduet). Jeg har hatt Programguiden oppe med bare 1 kanal linje tilfeldigvis NRK1 men uten TV bilde igjen.
    Det har gått tregt med fjernkontrolle(ne) også noe som irriterer mye!
    Tastaturene har jeg aldri sett (skulle etterleveres) så de har jeg ikke fått prøvd ennå!
    Til slutt endte det hele opp med at den ene dekoderen ikke lenger kommer opp etter booting, disse grønne prikkene bare holder på om og om igjen!
    Har byttet om på dekoderne og feilen følger boksen!
    Tilogmed da når jeg presenterte dette for Viken Fibernett ville de ha meg til å prøve ditten og datten med scart tilkopling og booting og det verste var jo at de ikke skjønte hva jeg så: "Magibildet" som var der i en periode, og jeg sprakk totalt på telefonen og meddelte at min oppsigelse kom snarest!
    Det som irriterer meg mest er at de tilsynelatende ikke har forstått mine problemer og attpåtil har virket arrogante i min kontakt over telefonen

Jeg orker rett og slett ikke mere av disse boksene og begeret er folengst rent over!
    Jeg vil advare alle andre mot å tegne abbonement i Lyse Tele eller Viken Fibernett med HDTV. Forvent dere 100 vis av timer med feilsøking og frustrasjon og så må dere betale for det attpåtil!

Hilsen en frustrert HDTV amatør!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, folkens... Tror ikke egentlig dette er en 'frustrasjons-tråd'. Tror fryktelig mange av oss får dette til å fungere temmelig greit. Ja, vi vet at en del har problemer, og de aller fleste har blitt postet her før. Har du et problem, så søk i tråden. Det er store sjanser for at det har blitt postet før. Jeg begynner i alle fall å bli lei av de samme postene om de samme problemene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HDTV amatøren
    Etter å ha slitt med nøyaktig de samme problemene som er beskrevet på denne tråden i flere måneder har jeg sagt opp abbonemnetet og bedt om heving av kjøpet!
    JEG ORKER IKKE MER!!
    Selv har jeg aldri møtt så mye motbør og manglende forståelse hos en leverandør som Viken Fibernett!!

Jeg har 2 HDTV dekodere, den ene står i stua med HDMI til TV,n og komponent til prosjektoren. Det var her problemene begynte med at tilsynelatende fungerte ikke disse utgangene samtidig - det var det Viken Fibernett sa da jeg orienterte de om at jeg hver dag måtte restarte dekoderen for å få bilde på HDMI utgangen. Jeg ble bedt om å ta ut komponentkablene!
    Så gikk det slag i slag og jeg prøvde alt mulig og det virket som om Lyse Tele også prøvde å skifte SW oftere og oftere for det kom underveis et nytt oppstartsbilde om noe med at nå er magien kommet til din stue!
    Snakk om¨kundeforakt - å skrive noe slikt!
    Kona nektet etterhvert å bruke boksene og tilogmed mine teknovennlige barn på 14 og 16 år syntes dette var dårlige greier!
    Den 2nde dekoderen sto i TV stua på loftet nmed SCART til TV,n og den hadde også problemer med at det ofte måtte restartes, iogmed at denne var mindre brukt vet jeg ikke om det var daglig men ihvertfall hver 3dje dag!
    Jeg prøvde med skjermete høykvalitets Ethernet på 5m - 10m - 15m men det var ikke lengden som var problemet det var boksene!
    De hakket og de fryste og jeg hadde noen ganger TV portalen oppe med TVguiden som viste alle programmer men uten aktive TV kanaler (helt svart i TV vinduet). Jeg har hatt Programguiden oppe med bare 1 kanal linje tilfeldigvis NRK1 men uten TV bilde igjen.
    Det har gått tregt med fjernkontrolle(ne) også noe som irriterer mye!
    Tastaturene har jeg aldri sett (skulle etterleveres) så de har jeg ikke fått prøvd ennå!
    Til slutt endte det hele opp med at den ene dekoderen ikke lenger kommer opp etter booting, disse grønne prikkene bare holder på om og om igjen!
    Har byttet om på dekoderne og feilen følger boksen!
    Tilogmed da når jeg presenterte dette for Viken Fibernett ville de ha meg til å prøve ditten og datten med scart tilkopling og booting og det verste var jo at de ikke skjønte hva jeg så: "Magibildet" som var der i en periode, og jeg sprakk totalt på telefonen og meddelte at min oppsigelse kom snarest!
    Det som irriterer meg mest er at de tilsynelatende ikke har forstått mine problemer og attpåtil har virket arrogante i min kontakt over telefonen

Jeg orker rett og slett ikke mere av disse boksene og begeret er folengst rent over!
    Jeg vil advare alle andre mot å tegne abbonement i Lyse Tele eller Viken Fibernett med HDTV. Forvent dere 100 vis av timer med feilsøking og frustrasjon og så må dere betale for det attpåtil!

Hilsen en frustrert HDTV amatør!
    Hei

Har opplevd akkurat de samme problemene som du beskriver. Måtte bytte en dekoder da den ikke ville boote med ny SW pga feil på chip. Jeg har ikke benyttet kabelene som fulgte med i pakken men benyttet standard cat5 kabler, slik det anbegfales. Kablene er testet mot vanlig PC i dagesvis så de skal vær ok. Nå forstår jeg at det ikke er FW men softwaren som leverandøren benytter til å overføre signalet som muligens er problemet. Dette er skiftet en haug ganger men det er jo litt rart at det er denne som var årsaken til "blå snø" og ikke FW i boksen ??
    Min leverandør, Lier Fibernett, har vært imøtekommende hele tiden men det hjelper jo ikke stort så lenge man ikke kan bruke bl.a. harddisk opptakeren da man ikke vet om det er liv i boksen noen dager frem i tiden. Nå sender jeg mail til leverandøren og gir beskjed at jeg avkorter innbetalig til problemet er løst. Å si opp er forløpig ikke en opsjon da internett som Lyse leverer er mange ganger bedre enn Telenor.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hei, folkens... Tror ikke egentlig dette er en 'frustrasjons-tråd'. Tror fryktelig mange av oss får dette til å fungere temmelig greit. Ja, vi vet at en del har problemer, og de aller fleste har blitt postet her før. Har du et problem, så søk i tråden. Det er store sjanser for at det har blitt postet før. Jeg begynner i alle fall å bli lei av de samme postene om de samme problemene.
    Problemet er jo at leverandøren lager stadig nye problemer. En av mine bokser har funger supert i flere mnd men slutter plutselig å funger supert pga oppdatering av FW/SW eller hva F.. der er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det hadde vært en ide med en oppdatert FAQ i første post?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke benyttet kabelene som fulgte med i pakken men benyttet standard cat5 kabler, slik det anbegfales. Kablene er testet mot vanlig PC i dagesvis så de skal vær ok.
    En vanlig PC er nærmes immun mot pakketap med mindre det blir veldig stort. En videostrøm kan være mye mindre robust, så pakketap du ikke merker på pc'en din kan være kritisk for dekoderen. Jeg fikk også bedre resultat med en annen kabel enn den som fulgte med, forøvrig. Nå er det ikke noe stort problem, da jeg har gjort det til en vane å reboote boksen min nesten hver kveld. Når jeg skrur av for kvelden napper jeg strømmen i 2 sekunder, så står boksen og booter og koser seg mens jeg sover. Så er den frisk og uthvilt til dagen etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet en IR-forsterker?. Det var nytt for meg.
    Hvor kan jeg få tak i en slik. Jeg var i kontakt med lyse kundeservice i går vedrørende problemene med fjernkontrollen, og det virket ikke som de hadde hørt om en slik IR-forsterker.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpet er hevet

Adm direktør har ringt meg og jeg møtte en del forståelse ohun vedgikk at de hadde hatt en del problemer med SW som de nå så en løsning på i aller nærmeste fremtid. Jeg fortalte henne at det hadde vært fint om leverandøren her fra dag 1 inrømte de virkelige problemene (sw) slik at jeg som kunde hadde sluppet å lage meg selv en masse problemer(som å skifte alle kablene i huset (nye gennomtrekk) samt en masse merarbeide med å teste forskjellige situasjoner med scart, hdmi og komponent) som uansett ikke hadde noe for seg da problemet var ustabil sw!!
    Nok om det, den ene dekoderen er jo død og de kommer og henter alt sammen idag.

Takk for meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IR-Forsterker

Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Har det kommet en IR-forsterker?. Det var nytt for meg.
    Hvor kan jeg få tak i en slik. Jeg var i kontakt med lyse kundeservice i går vedrørende problemene med fjernkontrollen, og det virket ikke som de hadde hørt om en slik IR-forsterker.....
    Importøren av Motorola VIP1910 skulle være den riktige til å ha slike IR-Forsterkere. LYSE må derfor ta kontakt med sin leverandør og be de høre med Motorola i Linköping i Sverige om de kan få levert noen slike.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyse har mye rart som hardware/software folkene tester som ikke når kundeservice.

Blant annet ir-dongle og andre typer tastatur/fjernkontroller.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dobly Digital

Har koblet opp Lyse motorola 1910 dekoder til hjemmekino reciveren vha spdif (phono).
    Får ikke 5.1 lyd på Canal+ filmer som iføge program guide skal sendes med 5.1 lyd. Får kun vanlig PCM stereo. :-(
    Er det noen andre har testet dette og fått 5.1 lyd? (Har prøvd og restarte dekoder, ingen forskjell.)

Det som er litt rart er at konfigureringen av lydoppsett i menyen ikke ser ut til å ha effekt, uansett hva den står til så har jeg lyd både analogt og via spdif....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også rimelig fortvilet over disse HD boksene til LYSE. Makan til søppel har jeg sjelden vært borti. Om det er software eller hardware som er problemet, bryr meg i veldig liten grad. Det irriterer meg grenseløst at LYSE har ignorert disse problemene, og latt oss brukere være betatestere. De burde refundert deler, eller hele beløpet den enkelte har lagt ut på HD-pakken.

Idag mistet jeg nesten (les, bare nesten ) besinnelsen over dekoderen, som slo seg selv av flere ganger under en filmseanse. Utrolig nok er boksen stadig hel....:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snobel
    Har koblet opp Lyse motorola 1910 dekoder til hjemmekino reciveren vha spdif (phono).
    Får ikke 5.1 lyd på Canal+ filmer som iføge program guide skal sendes med 5.1 lyd. Får kun vanlig PCM stereo. :-(
    Er det noen andre har testet dette og fått 5.1 lyd? (Har prøvd og restarte dekoder, ingen forskjell.)

Det som er litt rart er at konfigureringen av lydoppsett i menyen ikke ser ut til å ha effekt, uansett hva den står til så har jeg lyd både analogt og via spdif....
    Det problemet finnes også på den "vanlige boksen". Problemet er at du, som alle andre, sikkert har valgt Norsk som standard (primært) lydspor. Dette må settes til Engelsk. Da får du AC3 5.1 lyd ut på digital lyd utgangen.

Dette problemet meldte jeg inn til Lyse i mai i år, med en gang den nye portalen kom. Fikk da beskjed om det skulle løses med en oppgradering i sommer. I august sa de at rettelsen skulle komme i Q3 og nå er det før jul. Så vi får håpe.

Ulempen med å velge Engelsk som hovedspråk er ikke annet enn at ungene hjemme helst vil ha norsk tale på Disney og de andre barnekanalene. Men trenger du ikke det kan du trygt velge engelsk lydspråk som standard.

Og dersom du ikke vet hvor du endrer det: Start portal, velg innstillinger og gå til Lyd/Bilde innstillinger i menyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HDTV dekoderen min har jeg stereo fra alle kanaler bortsett fra noen hd kanaler som sender surround.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Det problemet finnes også på den "vanlige boksen". Problemet er at du, som alle andre, sikkert har valgt Norsk som standard (primært) lydspor. Dette må settes til Engelsk. Da får du AC3 5.1 lyd ut på digital lyd utgangen.
    Jeg har satt Norsk språk på min HD boks, får likevell AC3 5.1 på enkelte HD kanaler.

Side 24 av 54 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •