Lyse nett og hdtv - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 54 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja, oppdaterer står det vel hver gang man tar strøm på den...? Blå prikker er borte hos meg også og billedkvaliteten ser enda bedre ut

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jester8
    ja, oppdaterer står det vel hver gang man tar strøm på den...? Blå prikker er borte hos meg også og billedkvaliteten ser enda bedre ut
    Ja de virker å være borte også hos meg. Er det noen annen måte å oppdatere på enn å resete?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beautiful !!!!!!!!

Bye bye blå snø. Oddvard Stenstrøm er penere i dag uten blå snø.

Lyse: Dette var på tide.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått et merkelig problem. Jeg kan ikke lenger ta opp programmene som går på discovery, discovery hd og national geographic på harddiskopptakeren. Det står "kan ikke ta opp bilde" på skjermen, og så blir hele skjermen grå. Det er kun på disse kanalene dette skjer, så det kan ikke være noe galt med opptakeren . Dette skjedde etter den siste oppdateringen av dekoderen på tirsdag, så det må ha en samenheng med dette. Er det noen andre her som har det same problemet? Kan det være en form for kopibeskytelse?. Det hadde vært greitt å vite det, før jeg ringer og kjefter på lyse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke byttet dekoder enda, men systemet støtter vel hdcp som er kopibeskyttelse. Har du prøvd med noe annet en hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker scart mellom dekoder og opptaker.
    Merkelige greier.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de blå prikkene borte hos meg også - Endelig !
    Jeg synes boksen har blitt tregere etter oppdateringen, men det er kanskje bare noe jeg tror?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med lyse, og det kan faktisk virke som discovery channel, national geographic og hd kanalene er blitt kopibeskyttet. (kundebehandleren kunne ihvertfall ikke gi noe svar).
    Men det virker som om dette bare gjelder hd dekoderen. Har prøvd å ta opp gjennom en vanlig standard dekoder og det gikk helt fint, så det er ihvertfall ikke opptakeren det er noe galt med.
    Spørsmålet er om det lovlig å kopisperre en tv kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Har vært i kontakt med lyse, og det kan faktisk virke som discovery channel, national geographic og hd kanalene er blitt kopibeskyttet. (kundebehandleren kunne ihvertfall ikke gi noe svar).
    Men det virker som om dette bare gjelder hd dekoderen. Har prøvd å ta opp gjennom en vanlig standard dekoder og det gikk helt fint, så det er ihvertfall ikke opptakeren det er noe galt med.
    Spørsmålet er om det lovlig å kopisperre en tv kanal.
    Skulle ta opp på TVnorge igår med HD dekoder. Fikk beskjed om at jeg ikke kunne ta opp kopibeskyttede program. Skiftet til grå dekoder. Funket som bare det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det må være noe HDCP greie ute og går...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min nye leilighet i går og når jeg kom inn stod det en sort HD-dekoder på gulvet fra Lyse. Jeg har ikke bestilt det, men det jeg lurer på er om jeg kan eller om det er noe vits i å bruke HDMI-utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigve
    Fikk min nye leilighet i går og når jeg kom inn stod det en sort HD-dekoder på gulvet fra Lyse. Jeg har ikke bestilt det, men det jeg lurer på er om jeg kan eller om det er noe vits i å bruke HDMI-utgangen.
    Ja prøv med HDMI inngangen du. Ellers så leverer Lyse bare den svarte boksen til nye kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Tipper det må være noe HDCP greie ute og går...
    Det skal vel ikke være HDCP på en analog scart utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd problemer etter oppdatering

Etter oppdateringen der de blå prikkene forsvant, har jeg nå fått lyd problemer. Lyden faller av og til ut i et sekund spesielt når en ser NRK eller Tv2 kanalene. Noen andre som har dette problemet?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingeniøren
    Etter oppdateringen der de blå prikkene forsvant, har jeg nå fått lyd problemer. Lyden faller av og til ut i et sekund spesielt når en ser NRK eller Tv2 kanalene. Noen andre som har dette problemet?
    Flere med samme bakgrunn ser jeg...Jeg kjører digital lyd i hjemmekino'n og der hakker lyden noen sekunder hver gang jeg skifter kanal. I stua går det i analog lyd og der har jeg ikke merket noe. Ellers er det vist en serie med dekodere som har noen chipper som ikke er helt gode. Jeg måtte bytte en av de dekoderne jeg hadde etter at den ikke ville starte etter siste oppdatering - restartet ved 3 gule dott. I følge Lyse skyltes det en ny chip som var brukt i en serie av produksjonen somn ikke er kompatibel med siste FW.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

C+ Hd?

Sitat Opprinnelig postet av spørrelars
    Står ikke oppført som et kanalvalg-tilbud, men ringer du og ber om canal+hd ordner de dette til deg med engang.
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ja, med totalpakken får en C+ HD.
    Ringte selv NTE kundeservice for å høre om denne kanalen var tilgjengelig dersom jeg abonerer på C+ total. Fikk mail i dag om at de ikke hadde visningsrett på denne kanalen... Hvordan har det da seg at enkelte kunder tydligvis har tilgang på denne kanalen? For min egen del så er det akkurat denne kanalen som gjør at jeg vurdere å anskaffe HD dekoder.

Legger ved svaret fra kundeservice...

Hei,

pr. i dag kan vi ikke levere Canal + HD Sport

Det er andre som har visningsrett på denne kanalen.

Vår leverandør er i dialog med eier av kanalen så får vi se om vi en dag kan levere denne kanalen til våre kunder

Hilsen
    NTE Kundeservice

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital har to HD kanaler. Canal + Film HD (som LYSE har), og Canal + Sport HD.

Når det gjelder "dekoder sagaen" har nå min dekoder i lengre tid nektet å skifte kanal. Det betyr at jeg er stuck med NRK 1... Jippi !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å ja...... Da ble jeg litt klokere Så da får man med andre ord HD film ved totalpakken, men ikke HD sport...??

Edit (etter ny kontakt med kundeservice)
    hmm.... Men i følge kundebehandleren så var heller ikke C+ HD med i tilbudet....? Spurte konkret om dette og fikk følgende svar..."Hei,de kanalpakkene vi kan tilby finner du via linken:
    NTE Bredbånd AS
    Håper det er oppklarende
    "

Finner ikke HD film her...

Virker som det er ulik praksis fra selskap til selskap innen Altibox konseptet her...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har skjønt må man bestille canal+total og HDTV etablering for å få Canal+HD Film..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tibian
    Edit (etter ny kontakt med kundeservice)
    hmm.... Men i følge kundebehandleren så var heller ikke C+ HD med i tilbudet....? Spurte konkret om dette og fikk følgende svar..."Hei,de kanalpakkene vi kan tilby finner du via linken:

Finner ikke HD film her...

Virker som det er ulik praksis fra selskap til selskap innen Altibox konseptet her...

Du må bare ringe på nytt å håpe du treffer på en ny kundebehandler. Det er stor forskjell på kundebehandlernes kunskaper og hjelpsomhet.

Side 21 av 54 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •