Lyse nett og hdtv - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 54 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1066
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min boks vil bare vise NRK, og viser heller ingen kanalinformasjon. Jeg bør vel snakke med LYSE og få den byttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har aktivert favorittinstillinger. Trykk på TVguide, deretter blå knapp (favoritter), da kommer alle kanalene tilbake.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har aktivert favorittinstillinger. Trykk på TVguide, deretter blå knapp (favoritter), da kommer alle kanalene tilbake.
    Ahh... det skal jeg teste når jeg komemr hjem fra jobb. Mange takk for tipset !

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis

De blå gnistene du bagateliserer, er mer enn bare litt iriterende, når du blåser dem opp på ett 100" lerret. For små plasma og LCD tver på 50" er det muligens en bagatell, men her er det jo begrenset behov for HDTV uansett.
    Jeg kjører på 80" lerret som jeg sitter ca 230cm fra, og det hender jeg ser en blå prikk i mørke partier. Ikke verre enn at jeg ikke la merke til det før jeg hadde lest denne tråden. Jeg er bilde-geek, og kan fint leve med dette. Jeg vil anslå ca en prikk i minuttet i gjennomsnitt. Å kalle dette for snø blir drøyt i mitt tilfelle.

Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Boksen gir treg respons på kommandoer fra fjernkontrollen, og HDMI utgangen kan de ikke bruke fordi bildet blir dårligere enn via scart.
    Jeg har kjørt Scart fra den gamle boksen, og kjører nå komponent og HDMI fra den nye. Har også, etter å ha lest denne tråden, prøvd Scart. Kan ærlig si at jeg ikke ser en bilde-degradering ved å gå til HDMI eller komponent. Har du prøvd å kjøre ned oppløsningen når du kjører Scart? Kan være skalering som spiller deg et puss.
    Ang. boks som henger, så hadde jeg dette problemet helt i begynnelsen. Det viste seg å være knyttet til uskjermet nettverkskabel eller noe slikt, for når jeg byttet nettverkskabel fungerer det helt fint.
    Kan være jeg har vært uforholdmessig heldig, men jeg er KJEMPEFORNØYD med bilde fra Lyse, både SD og HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurdert briller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har viasat pakke på lyse som har fått nrk3 og 5?
    vet de har kommet i standard pakken, men i min viasat mangler de så langt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spørrelars
    vurdert briller?
    Antar den var myntet på meg, hvis ikke får du ha meg unnskyldt...

Jeg enser meg selv som mer enn normalt opptatt av bildekvalitet, og mitt syn er bedre enn gjennomsnittet.
    Poenget mitt var at kanskje det er forskjell i boksene. Kanskje en kombinasjon med display og/eller annet utstyr? Kanskje noen er mer utsatt enn andre? Jeg kan bare snakke for meg selv og de jeg har sett med 1910-boksene, o ghar ikke konstatert noe som kan karakteriseres som 'snø' i mørke parier. Noen blå pixels her og der er det riktignok, så NOE er ikke som det skal, men de fleste jeg har pratet med har ikke lagt merke til dette en gang. Hadde det vært så utpreget som mange her på forumet gir inntrykk av tror jeg nok LYSE hadde hatt større problemer enn noen sarkastiske poster på AVforum...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg kjører på 80" lerret som jeg sitter ca 230cm fra, og det hender jeg ser en blå prikk i mørke partier. Ikke verre enn at jeg ikke la merke til det før jeg hadde lest denne tråden. Jeg er bilde-geek, og kan fint leve med dette. Jeg vil anslå ca en prikk i minuttet i gjennomsnitt. Å kalle dette for snø blir drøyt i mitt tilfelle.

Jeg har kjørt Scart fra den gamle boksen, og kjører nå komponent og HDMI fra den nye. Har også, etter å ha lest denne tråden, prøvd Scart. Kan ærlig si at jeg ikke ser en bilde-degradering ved å gå til HDMI eller komponent. Har du prøvd å kjøre ned oppløsningen når du kjører Scart? Kan være skalering som spiller deg et puss.
    Ang. boks som henger, så hadde jeg dette problemet helt i begynnelsen. Det viste seg å være knyttet til uskjermet nettverkskabel eller noe slikt, for når jeg byttet nettverkskabel fungerer det helt fint.
    Kan være jeg har vært uforholdmessig heldig, men jeg er KJEMPEFORNØYD med bilde fra Lyse, både SD og HD.
    Det kan godt være det funker for deg. Men for meg er det f.eks 143 blå prikker i sekunder og det tror jeg ikke du heller kunne levd med. I tillegg har jeg kjørt picture in picture på hd dekoder og den gamle med det resultatet at den gamle er helt klart best på bildekvalitet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være det funker for deg. Men for meg er det f.eks 143 blå prikker i sekunder og det tror jeg ikke du heller kunne levd med. I tillegg har jeg kjørt picture in picture på hd dekoder og den gamle med det resultatet at den gamle er helt klart best på bildekvalitet.
    Jeg har også et høyt antal prikker samtidig, og det er fryktelig irriterende, og ikke "levbart". Mulig det er individuelle forskjeller på dekoderne, men det virker også som det er forskjellig hvor mye skjermene/projektorene viser av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også inntrykk av at det er forskjell fra dekoder til dekoder. Har selv sett det hjemme, men her har det vert veldig varierende. Hadde litt prikker en periode, men har ikke sett noe til de på flere uker nå. Ser kanskje 1 prikk noen få ganger om dagen nå.. Ellers så har jeg ikke sett forskjell på de blå prikkene om jeg bruker scart eller HDMI. Forøvrig synes jeg bildekvaliteten er bra med HDMI på 720p. Synes ikke bildet var bedre før med gammel dekoder og scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet varierer. synes det ofte er forverring på kveldstid. kan det ha noe med større belastning i nettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser bare blå snø gjennom hdmi utgangen, er det noen som ser det også over scart utgangen?.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Kreatel og Motorola er samme ulla. Motorola kjøpte opp Kreatel og satte sin logo på produktene. Så såfremt det er noe jeg ikke har fått med meg, er boksene teknisk identiske uavhengig av merke.
    Jepp, med Logitech's oppsett er litt forskjellig, uten at den ene er bedre enn den andre.Og å går når jeg slår på TV er alle Kanaler i Svart/Hvitt - slå den !!!!!!!!!!! Ble nesten nostalgisk der jeg satt og lurte på om jeg skulle la det bli som det var for å se om Tregde tok værmeldinge :-) Selvfølgelig var problemet løst ved å restarte boksen. Synes Lyse skal lage en egen hard restart knapp, slik at vi slipper å løfte på rompa hver gang. Kanskje de skulle optimere koden slik at oppstart ikke tar 2 minutter. Forresten, leser Lyse dette eller klager vi bare til hverandre? Selv ble jeg sittende i 20 minutter med en kundebehandler som jeg nesten måtte lære opp og minuttprisen var ca 5 kr. Nå sender jeg bare mail :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med NTE i dag... igjen. Kundebehandleren hadde selvfølgelig ikke hørt om problemet. Han skulle iallefall inn på av-forum å lese. Men tviler på at han er i stand til å finne denne linken...

Hvor lenge skal jeg vente på oppdatering før jeg bytter tilbake til den gamle boksen og krever pengene tilbake?

kundebehandleren skulle iallefall sjekke ut å ringe tilbake. Ikke hørt noen ting.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Jeg ser bare blå snø gjennom hdmi utgangen, er det noen som ser det også over scart utgangen?.
    Har to bokser. På den ene har jeg det bare på Scart. På den andre på Scart, Component og HDMI.

Selv synes jeg Component gir det klart beste signalet, så har du Component på TV'n prøv det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at det også er blå 'gnister' på komponent-utgangen. Riktignok har jeg ikke på langt nær så stort problem med dette som enkelte her på forumet, men det er akkurat likt på komponent og HDMI-utgangen hos meg i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Pvr Hd?

Har over lengre tid sittet og fundert litt over tilbudet fra Altibox. Ser at noen har problemer med 1910 boksene, og driver derfor å vurderer andre alternativer. Ønsker i utgangspunktet å vente på en HD PVR boks, men lite informasjon på om slike bokser kommer... Er litt usikker på teknologien, men er det mulig at slike bokser kan leveres med doble tunere?? Savner egentlig muligheten til å se på et program, samtidig som man tar opp ett annet program...

Så til et annet spørsmål. Hvorfor må man egentlig betale 890 kr for etableringen av HD????:-( I tillegg må man betale ca 500 (?) i byttegebyr når man bytter inn den gamle dekoderen til 1910... Men om man bestiller en ekstra dekoder så koster det 49 kroner i mnd uten ekstra engangsbeløp. Så istedet for å bytte, så kan man vel strengt tatt heller få en ekstra boks i 10 mnd for samme prisen, og deretter si opp den ekstra dekoderen...?:-P Skjønner ikke helt dette:-P

Vurderer derfor Canal Digital sitt tilbud.. de skulle ha i underkant av 2000 kroner for å legge inn kabel hos meg som var klart for HD. Med dekodere med PVR funksjonalitet må jeg si det etterhvert frister....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tibian
    Har over lengre tid sittet og fundert litt over tilbudet fra Altibox. Ser at noen har problemer med 1910 boksene, og driver derfor å vurderer andre alternativer. Ønsker i utgangspunktet å vente på en HD PVR boks, men lite informasjon på om slike bokser kommer... Er litt usikker på teknologien, men er det mulig at slike bokser kan leveres med doble tunere?? Savner egentlig muligheten til å se på et program, samtidig som man tar opp ett annet program...

Så til et annet spørsmål. Hvorfor må man egentlig betale 890 kr for etableringen av HD????:-( I tillegg må man betale ca 500 (?) i byttegebyr når man bytter inn den gamle dekoderen til 1910... Men om man bestiller en ekstra dekoder så koster det 49 kroner i mnd uten ekstra engangsbeløp. Så istedet for å bytte, så kan man vel strengt tatt heller få en ekstra boks i 10 mnd for samme prisen, og deretter si opp den ekstra dekoderen...?:-P Skjønner ikke helt dette:-P

Vurderer derfor Canal Digital sitt tilbud.. de skulle ha i underkant av 2000 kroner for å legge inn kabel hos meg som var klart for HD. Med dekodere med PVR funksjonalitet må jeg si det etterhvert frister....
    Det kommer vel en Harddisk opptaker fra Motorola litt lenger ut på høsten. Vet ikke om denne har denne funksjonaliteten. Tror nok ikke du kan velge og vrake blandt dekoder bokser nei. Jeg har valget mellom 1910 og intet signal intill Harddisk boksen kommer.Når jeg fikk fiber spurte jeg om de om jeg kunne gå rett på HD og ikke først etablering på 890,- for vanlige sendinger og deretter 890,-for HD - når de først satt der å "etablerte". Det gikk ikke sa de og da blir det ikke HD på meg sa jeg....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det som gjør "etableringsgebyr" enda mer givende, er at kundebehandleren/selgeren antakeligvis bare trenger å utføre et par tastetrykk, så er HD-kanalen tilgjengelig i kanallisten (etter restart av stb). I det minste er det slik andre IP-tv selskaper velger hvilke kanaler som skal distribueres til hvilke bokser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmartin
    Noen som har viasat pakke på lyse som har fått nrk3 og 5?
    vet de har kommet i standard pakken, men i min viasat mangler de så langt
    De legger seg helt bak ;-)

Uansett, så har jeg den vanlige dekoderen man får med og lurer på om det er noe poeng i å investere i den nye med HDMI?

Side 16 av 54 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •