Lyse nett og hdtv - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 54 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    blå snø kommer kun via hdmi. Problemet er at jeg ikke kan bruke scart da tv`n står så nært veggen at jeg må borre eget hull til denne kontakten. Venter iallefall til etter oppdateringen for å se om det blir forbedring.

Problemet er ikke tv`n sin scalerer. problemet er at boksen scalerer opp sd-sendinger, og at boksens egen scalerer er ræva!!!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått melding fra Lyse om at de har fått en fix til blå snø problemet men at de må teste den ut lokalt før de sender den ut.
    Håper da virkelig det ordner seg denne gangen da. Slik det er nå er det fryktelig riterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blå

Sitat Opprinnelig postet av spørrelars
    blå snø kommer kun via hdmi. Problemet er at jeg ikke kan bruke scart da tv`n står så nært veggen at jeg må borre eget hull til denne kontakten. Venter iallefall til etter oppdateringen for å se om det blir forbedring.
    Jeg får blå snø også på scart og komponent.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to dekodere - Motorola 1910.Den ene står på en endler 28 tommer CRT i stua. Den er tilkoblet vha scart og jeg har valgt Scart-RGB i oppsettet. Denne er dønn stabil men produsert blå snø i mørke partier ved filmsener. Denne produserte også blå snø når den sto i kinoen under, men jeg har byttet da blå snø er mindre irriterende på en 28...Den andre står i hjemmekinoen og levere 720p signal over RGB til en Viewpia 37 tommer. Denne har ingen problemer med snø men til gjengjeld henger den seg opp flere ganger i uka - typisk er at jeg må restrarte den når den har stått av mer enn en natt i strekk.Har snakket med support (Lier fiberenett) men de skjønet jo ikke stort. De sa at jeg skulle se an problemet litt da det jobbes med software oppdateringer. Håper de fikser det snart da jeg er litt lei blå snø og restarting. Hva som er værst vet jeg ikke.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Min "drittboks" produserer blå snø uansett hvilken oppløsning og setting som velges. Mulig den er defekt... Det er jo ikke alle som rapporterer dette problemet virker det til.
    Min også! Jeg har viken fiber riktignok, men det er vel samme ulla ettersom altibox leverer tjenesten over begge nettene. 720p / 1080i gir begge den kjipe blå snøen.

Håper de amatørene fikser det snart. Må være rimelig flaut å levere ett slikt produkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    ... Må være rimelig flaut å levere ett slikt produkt.
    Et produkt som 50.000 kunder stort sett er svært fornøyde med, men som et par geeks som oss finner småfeil på? Jo takk, jeg skulle gjerne laget et slikt produkt jeg!

(Ja, jeg har litt blå 'gnister' i det sorte jeg også, men ikke nok til at Lyse bør være flaue, for å si det sånn...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Et produkt som 50.000 kunder stort sett er svært fornøyde med, men som et par geeks som oss finner småfeil på? Jo takk, jeg skulle gjerne laget et slikt produkt jeg!

(Ja, jeg har litt blå 'gnister' i det sorte jeg også, men ikke nok til at Lyse bør være flaue, for å si det sånn...)
    Hør nå her.
    Når du reklamerer med at du kan levere HDTV, og når du tar deg ekstra betalt for en mottaker med HDMI, da bør du søren meg være sikker på at den ekstra kostnaden du påfører kundene også gir noe ekstra.

At 50.000 kunder er fornøyde er vel ett heller dårlig argument når du ikke har tallene for hvilken box disse bruker. Jeg antar at en stor andel sitter med den gamle kreatelen, eventuelt benytter den nye boxen med svideo/component/etc.

At altibox sender ut en box i markedet med disse problemene, vitner om dårlig kvalitetskontroll. Dette burde vært utredet før lansering.

Å selge ett DÅRLIGER produkt DYRERE enn eksisterende løning burde de være flaue over, og gjøre noe med ASAP, eventuelt kompansere kundene.

De blå gnistene du bagateliserer, er mer enn bare litt iriterende, når du blåser dem opp på ett 100" lerret. For små plasma og LCD tver på 50" er det muligens en bagatell, men her er det jo begrenset behov for HDTV uansett.

Modedit: Banning

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mellomlagring fikset

I natt skal Lyse ha kjørt en oppdatering som har fikset problemet med mellomlagring av kanaler. Bra det, men vet ikke om det er noen andre oppdateringer som er skjedd. Skal sjekke den blå snøen når jeg kommer hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyse hd dekoder problem

Er det andre som har problem med fjernkontollen til hd-dekodern til lyse?
    Det ser ut til at fjernkontrollen kun virker når tven er av, og vil det hjelpe å bytte ut den orginale fjernkontrollen med en programmerbar fra f.k.s. logitech?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Det ser ut til at fjernkontrollen kun virker når tven er av, og vil det hjelpe å bytte ut den orginale fjernkontrollen med en programmerbar fra f.k.s. logitech?
    Du må passe på at STB er trykket inn på toppen av fjernkontrollen. Ellers har jeg hatt litt problemer med henhold til stråling fra Lcd tven min. Bruker nå Logitech og det funker utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Får kjøpe en universalfjernkontroll då.
    Er det nokon som veit om det snart kjem nye hd kanaler, og må ein eventuelt betale ekstra for desse. Synest forresten at det er altfor dårleg informasjon i frå lyse både når det gjeld oppdateringer av hd dekoderen, og alle problemene som den har. Eg har ikkje tall på antall ganger den har kræsja og gått i svart . Spesielt kjedelig er det når ein skal opp eit program, og det einaste som er på harddisken er svart skjerm.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags tv har du? Som nevnt i tråden så er det høyst sannsynlig stråling fra tven som interfererer med signalene fra fjernkontrollen.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phillips pf9830 37 tommer.
    Som du ser så er tven kun 37 tommer.
    Jeg trodde "stråling" fra tven helst var et problem på større tver på over 40 tommer. Uansett så har jeg nå bestillt en logitech 885 universal fjernkontroll, som jeg håper skal løse dette irriterende problemet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phillips pf9830 37 tommer.
    Som du ser så er tven kun 37 tommer.
    Jeg trodde "stråling" fra tven helst var et problem på større tver på over 40 tommer. Uansett så har jeg nå bestillt en logitech 885 universal fjernkontroll, som jeg håper skal løse dette irriterende problemet.
    Hmm - ta vare på pakningen slik at du kan angre..... Har selv Logitech 885 og den nye Motorola 1910 og å bruke den kurerer definitivt ikke problemet. Fungere stort sett like pålitelig/ikke pålitelig når du legger den inn med standard innstillinger(reagerer/reagerer ikke/kanal 11 når du trykker 1 osv). Med en gang du begynner å tilpasse, som egen knapp for portalen, www etc begynner problemene. Da slutter mange fungsjoner å virke osv. Kontroller TV, HD opptaker, DVD, Parabol tuner, forsterker etc uten problemer og de fungere forsatt fint når du legger til styrefunksjoner for 1910, med 1910 derimot lever sitt eget liv uten kontroll. Har tester med både Kreatel 1910 og Motorola 1910 oppsettet og det gir stort sett de samme problemer. Tror dette produktet trenger mye oppdatering før det er feilfritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å slå av backlight på tvn. dette skal vist forstyrre signalene hos philips.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd. Hjelper ikke. pokker!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Motorola VIP1910

Jeg har nettopp fått VIP1910 boksen fra Tafjord Mimer. Jeg lurte på hva men bruker USB utgangene til..? Er det noen som vet dette..?

mvh mee

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier

Det der var en helt latterlig post. Foreldrene mine har fått fibernett nå. Så langt har begge dekoderne hengt seg et par ganger hver. Bl.a. ved bruk av tekst-tv. Boksen gir treg respons på kommandoer fra fjernkontrollen, og HDMI utgangen kan de ikke bruke fordi bildet blir dårligere enn via scart.
    Allikevel klager de ikke, og mine foreldres erfaringer er antakeligvis representative for hele kundegruppen. Men de klager ikke, og er derfor sikkert en av de "50.000 fornøyde" kundene du prater om.

"Et par geeks finner småfeil". Joa, selv faren min som ikke er geek fant ut at det var noe feil når boksen hang seg, og bildet ble dårligere via den digitale utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har tester med både Kreatel 1910 og Motorola 1910 oppsettet og det gir stort sett de samme problemer. Tror dette produktet trenger mye oppdatering før det er feilfritt.
    Kreatel og Motorola er samme ulla. Motorola kjøpte opp Kreatel og satte sin logo på produktene. Så såfremt det er noe jeg ikke har fått med meg, er boksene teknisk identiske uavhengig av merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at jeg skal kaste den svarte drittboksen ut gjennom vinduet, og heller satse på det digitale bakkenettet som er i drift fra 1 oktober. Synd at et så godt produkt som iptv, skal bli ødelagt av elendige dekodere stappfulle av bugs.

Side 15 av 54 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •