Lyse nett og hdtv - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 54 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1066
    Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke sett noen oppgradering i det siste. Har fremdeles blå snø og litt problemer med fjernkontrollen. Blir av og til automatisk lagt på 10 når jeg skifter kanal. Trykker jeg 3 kommer jeg til 13 osv. Men den virker i det minste nå. Måtte bruke den gamle kontrollen rett etter jeg fikk boksen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fryktelig irriterende at LYSE ikke klarer gjøre noe med disse problemene, spesielt den blå snøen. Nå er det riktig nok Motorola som har laget boksen, men LYSE burde om ikke annet informert om tingenes tilstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkdog
    Har ikke sett noen oppgradering i det siste. Har fremdeles blå snø og litt problemer med fjernkontrollen. Blir av og til automatisk lagt på 10 når jeg skifter kanal. Trykker jeg 3 kommer jeg til 13 osv. Men den virker i det minste nå. Måtte bruke den gamle kontrollen rett etter jeg fikk boksen.
    Jeg har samme problem med min "gamle" fjernkontroll, og også selv om jeg bruker Logitec kontrollen. Tror det er noe "lagging" på lyse som er problemet. :-/

Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte noen "rykter" om at det var stråling fra tv som forårsaket problemene med fjernkontrollen. Vet ikke om det bare er tull, men det ble litt bedre etter siste oppgradering.
    Det har ikke vært verdt de ekstra kronene hittil ihvertfall. Bør få rettet opp i de problemene som er og gi oss litt flere kanaler snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg er det IR fra LCD-panelet som herper fjernkontrollen. Når jeg bruker projektoren og skrur av TV'n funker det som bare juling.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koplet til tvn med scart i dag. Da var allle problemene med sd-sendingene borte. Ingen snø og fjelstøtt og skarpt bilde. Det er latterlig at det ikke skal fungere med HDMI. Det burde vel strengt tatt bli bedre bilde med HDMI???

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkdog
    Hørte noen "rykter" om at det var stråling fra tv som forårsaket problemene med fjernkontrollen. Vet ikke om det bare er tull, men det ble litt bedre etter siste oppgradering.
    Det er ikke tull. Jeg har vært borti en installasjon med en pioneer plasma og en projectiondesign projektor. Når plasmaen var på var det plent umulig å styre projektoren med fjernkontroll. Ny firmware/fjernkontroll til projektoren fikset problemet. De endret rett og slett frekvens.
    Noen lysstoffrør kan også skape problemer.

Plasma og lcd-skjermer kjører ut støy i det infrarøde området, så fra tid til annen er det noen som får dette problemet på noen fjernkontroller.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har til nå kjørt fjernkontrollen til surroundforsterkeren på Lyseboksen, da den virker bedre enn den originale Motorola-klumpen. I går kveld tok jeg PC'en fatt og programmerte den 'ordentlige' fjernkontrollen min, og da var det ingen problemer overhodet, selv om TV'n står på. Min konklusjon; Senderstyrken på fjernkontrollen har litt av skylda. Det skal en del til for å 'overdøve' IR-støyen fra en flatskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Discovery HD, Voom HD, luxe.tv og Astra HD test.

fikk canal+hd i dag. fantastisk bilde. Håper oppdateringen kommer snart så sd-sendingene blir mulige å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke få min HDMI utgang til å gi bilder på min Samsung M86 tv, ikke finner jeg noe om HDMI i menyen/instillingene. Noen som har tips?
    ( Har kun basis-kanalene, dvs ikke hd-kanalene..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ardalz
    Jeg kan ikke få min HDMI utgang til å gi bilder på min Samsung M86 tv, ikke finner jeg noe om HDMI i menyen/instillingene. Noen som har tips?
    ( Har kun basis-kanalene, dvs ikke hd-kanalene..)
    Jeg har nettopp fått NTE fiber og da fikk jeg VIP-1710 dekoderen uten HDMI, sendte mail til kundeservice og spurte hvorfor jeg ikke fikk VIP-1910 dekoderen med HDMI, fikk dette til svar:Såfremt du ikke ønsker HDTV tilknytting, Kr 890,- etablering, deretter kr 99,- per mnd, så er det ingen forskjeller på 1710, og 1910 dekoder annet enn utseendet.
    Uten HDTV Tilknytting, er ikke HDMI port på dekoder i bruk, da den ikke sender HD signaler.
    Du kan fortsatt bytte fra 1710, til 1910 mot et byttegebyr på kr 449,- hvis dette fortsatt er ønskelig. Bytte av dekoder er inkludert i HDTV tilknytting etablerings gebyret på Kr 890,-.

Stemmer dette som er uthevet med rødt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk canal+hd i dag. fantastisk bilde. Håper oppdateringen kommer snart så sd-sendingene blir mulige å se på.
    Jeg har ikke Canal + om dagen..... Stadig bare Luxe, Voom og Discovery.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har ikke Canal + om dagen..... Stadig bare Luxe, Voom og Discovery.
    Står ikke oppført som et kanalvalg-tilbud, men ringer du og ber om canal+hd ordner de dette til deg med engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei ardalz

du må restarte dekoderen og trykke meny-knappen under oppstarten. deretter velger du hdmi som utgang.

Men bilde på vanlige kanaler er utrolig nokk mye dårligere med hdmi en ved scart.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ikke oppført som et kanalvalg-tilbud, men ringer du og ber om canal+hd ordner de dette til deg med engang.
    Da får jeg gjøre det i morgen da

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blå Snø

Javel folkens, da nærmer det seg september og to måneder uten at Lyse har kommet med software fiks for den blå snøen.
    Ikke bra reklame dette her, nei.
    Det er folk i familien som sitter og ser på TV2 og TV3 osv, HD dekoderen var ikke en forbedring for dem. :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Rart at flere klager på dette. Har selv brukt dekoderen på 720p uten problemer.

Det som er sikkert er at dersom TV har en egen scaler innebygget, er det en fordel å deaktivere denne. Ellers vil det nok bli bedre med den gamle dekoderen, slik at TV ikke skalerer et allerede skalert signal....

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... som enkelte TV-er skalerer igjen?

Liker virkelig ikke lyse - men er "bundet" via BBL. Sitter med en 1510 og BBL-drittpakke i protest. Ingen CD-kabel i huset, så det blir nok DVB-S eller DVB-T en eller annen gang (det som er mest fleksibelt mtp HTPC bruk).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min "drittboks" produserer blå snø uansett hvilken oppløsning og setting som velges. Mulig den er defekt... Det er jo ikke alle som rapporterer dette problemet virker det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Melding fra Lyse

Har fått melding fra Lyse om at de har fått en fix til blå snø problemet men at de må teste den ut lokalt før de sender den ut.

Side 14 av 54 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •