Lyse nett og hdtv - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 54 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1066
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg lurer på om kanskje denne Motorola-boksen sender ut med 7.5IRE sort istedet for 0IRE? Noen som har peil? Kan det stilles noe sted?
    Jeg har ikhvertfall ikke sett en slik innstilling, og det skulle heller ikke være behov for det (KUN vewd 480i/p NTSC). Hos meg er ihvertfall sortnivået korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den nye boksen i går og reagerer på en svak, men ubehagelig høyfrekvent lyd i bakgrunnen, særlig i programmer med bare mye snakking, som nyhetene. Slik var det ikke med den gamle dekoderen. Jeg bruker de to analoge utgangene rett i en forsterker.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en e-post til en kompis av meg som jobber som utvikler av "altibox" opplegget til Lyse. Spørs om han vet så mye om dekoderen, men han burde i alle fall ha tilgang til informasjonen hvis han gidder lete...

Spurte om det med sort-typen, og også om det var en skjult meny på dekoderen.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! På mitt oppsett er det stor forskjell i sort-detaljeringen med Motorola-boksen og den gamle Kreatel. Minner om DVD-spilleren min når den er satt til feil sortnivå på HDMI-utgangen. Gi oss et hint hvis han kæmmisen din finner ut noe!

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Får få noen til å knekke krypteringen. Så kan sikkert DVD-jon ta kreditten for det, hehe.

Lyse-Jon

Har vært litt prøving etc. på lyseforumet (uoff., selvfølgelig)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balle58
    Noen som vet hvilken HDMI versjon som benyttes av Lyse boksen? 1.1, 1.2, eller 1.3?

MVH,
    Jan-Thore Solem
    1.2.a

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett noe til Canal+ HD film og sport? LYSE sa de var rett rundt hjørnet, for et par uker siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, og den er det viktig vi får tilgang til snart!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble til Video?

Hei der,

Har akkurat fått den nye HD dekoderen fra Lyse i hus, og så langt kjempefornøyd! Men så lurer jeg på hvordan jeg skal koble til HDD DVD spilleren min for å kunne ta opp?
    Jeg har nå koblet til via SCART i dekoderen og fra SCART inn på DVD spilleren, samt fra SCART ut på DVD til TV. Jeg får spille av helt greitt (skifter på TV mellom SCART inngang og DVI), men den tar ikke opp noe?

Leser at noen skriver at SCART og DVI ikke kan brukes samtidig?? Kan det være årsaken?

Tips?

OPPDATERING: Etter litt fingring og fikling fant jeg ut av det! DVD stod koblet mot TV via RGB SCART (slik den var via den gamle dekoderen), men da jeg skiftet til Composite SCART kom bildet gjennom og jeg får ta opp. Noen som kan forklare forskjellen for meg, og hvorfor jeg måtte skifte inngang fra DVD'en?

Krissi

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt ny HD dekoder(720p) paralelt med gammel dekoder(koblet opp med RGB) og sammelignet.
    Vanlige (ikke HD) sendinger er bedre fra gammel dekoder. Svartere svart,høyere båndbredde (flere detaljer)samt at jeg plages av "linjeflimring" ved skarpe horisontale overganger(logoer osv )Sistnevnte er ikke tilstede på dekoderens egen meny(feks ved kanalskift)Andre som ser sistnevnte? Ellers ser det ut for meg at småhakkingen ved panoreringer nå er blitt bedre. Dekoderen driver stadig å booter ned. Dette ser jeg fordi den booter opp til velkomst skjermen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt ny HD dekoder(720p) paralelt med gammel dekoder(koblet opp med RGB) og sammelignet.
    Vanlige (ikke HD) sendinger er bedre fra gammel dekoder. Svartere svart,høyere båndbredde (flere detaljer)samt at jeg plages av "linjeflimring" ved skarpe horisontale overganger(logoer osv )
    Jeg er helt enig. Jeg savner endel på vanlige SD sendinger sammenlignet med den gamle Kreatel boksen. En får vel ikke i pose og sekk tydeligvis.

Når det gjelder linjeflimringen ved horisontale overganger har jeg ikke lagt merke til noe spesielt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    ......samt at jeg plages av "linjeflimring" ved skarpe horisontale overganger(logoer osv )Sistnevnte er ikke tilstede på dekoderens egen meny(feks ved kanalskift)Andre som ser sistnevnte?
    Denne flimringen (ved tynne horisontale streker) har jeg også med min HD boks. Jeg har ikke "ropt så høyt" om det, siden det nevnes tidligere i tråden her at det ventes ny firmware i løpet av måneden. Får se om ikke noen problemer løser seg da?
    (Jeg kjører HDMI med 720p, siden 1080i er ubrukelig ved SD sendinger....)

JTS

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT: kan jeg bruke en gammel 10/100 Ethernet hub som signalsplitter for Lyses TV-signaler? Vurderer å splitte den ene koblingen fra Lyse til to SDTV og beholde en til HDTV. Eller MÅ jeg ha en switch?

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg en dlink 624 brebåndruter til denne jobben. Må passe på at dhcp serveren er slått av, så gå det bare signalet inn i port 1 , og signalene ut fra port 2 og 3, fungerer utmerket her.

Har det foresten kommet noe mere hd innhold?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det foresten kommet noe mere hd innhold?
    Jeg har fått Canal+ HD Film ihvertfall. Ikke sett noe til Canal+ HD Sport enda.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender de filmer hele tiden der? Noe bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har fått Canal+ HD Film ihvertfall. Ikke sett noe til Canal+ HD Sport enda.
    Må du ha canal + pakken for å få den eller er den på hd pakken til 99?
    har ikke sett eg har fått den pr idag. men har da hd pakke og standard pakken.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender de filmer hele tiden der? Noe bra?
    Sist jeg kikket gikk det ihvertfall en film der.

Må du ha canal + pakken for å få den eller er den på hd pakken til 99?
    har ikke sett eg har fått den pr idag. men har da hd pakke og standard pakken.
    Det vet jeg faktisk ikke, men jeg har uansett begge pakkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Luxe HD virker ikke

Har hatt HD-boks i et par uker nå. Bildene blir bra de, men innholdet er dessverre svært begrenset.

Det blir sendt noe bra på Discovery HD. Voom HD er tragisk dårlig. Har ikke fått Luxe HD til å fungere med min dekoder. Bildet henger seg og det er ikke mulig å bruke fjernkontrollen. Må dra ut strømmen og kjøre ny installasjon av alle programmer. Saken er meldt inn til Hadeland Energi Bredbånd.

De kunne også fortelle meg at hvis man bestilte Canal + total har man tilgang på filmer på Canal + HD. Foreløpig synes jeg tilbudet der er for dårlig. Kanalguiden til Canal Digital er for tiden nede, men vg.no har en oversikt over hva de sender. De nevnte ikke noe om Canal + Sport HD.

Andre kanaler kommer inn på løpende bånd kunne de fortelle.........

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre kanaler kommer inn på løpende bånd kunne de fortelle.........
    De må bare starte båndet først...

Side 12 av 54 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •