Et litt kinkig HDMI problem.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et litt kinkig HDMI problem.

Har som følger:
    Pace DS830NV Viasat HD mottager
    Toshiba 40LV733G TV

begge innstilt på 16/9 og full HD.

Problem:
    Enkelte tv-kanaler ender opp i blåskjerm med "ikke signal". Hvis jeg skrur av og på mottager eller tv kommer bildet
    og alt er normalt.
    Det samme enten jeg bruker 39 kroners hdmi kabel fra feiltema eller gullbelagt til 799

for øyeblikket koblet rett i tv (prøvd alle tre hdmi inn) da min gamle Onkyo reciver ikke har hdmi.

Vil det hjelpe med en reciver med hdmi? Evt en aktiv hdmi forsterker?

irriterende problem jeg gjerne skulle funnet ut av..

PS. Pace mottager har siste software oppdatering, og tv'n står på automatisk oppdatering.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et hdmi "handshake" problem. Etter å ha googlet litt ser jeg at Pace DS830 er ganske utsatt for "handshake" problemet med div. TV'er og recieivere. For noen hjelper det å koble gjennom en receiver eller switch, enkelte sier at fw oppdatering fikser det... Så det er ren lotto..
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd litt forskjellig, men...

Siden komponent er enveis komunikasjon, vil problemet løses med en hdmi til komponent kabel?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du opplever "ingen signal" hjelper det å velge en annen input på TV og så gå tilbake til hdmi inngang som Pace mottaker er koblet til?

HDMI til component er ikke så enkelt. Siden det er snakk om å konvertere fra digital til analog signal, samt "stripping" av HDCP-krypteringen... Og det er ikke sikkert om TV-en aksepterer HD signal gjennom component inngang, kan iallefal glemme 1080p.. Kvalitet på slike konvertere er varierende for å si det mildt. En av de bedre er vel HDFury2.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vik's Vis post
    Når du opplever "ingen signal" hjelper det å velge en annen input på TV og så gå tilbake til hdmi inngang som Pace mottaker er koblet til?

HDMI til component er ikke så enkelt. Siden det er snakk om å konvertere fra digital til analog signal, samt "stripping" av HDCP-krypteringen... Og det er ikke sikkert om TV-en aksepterer HD signal gjennom component inngang, kan iallefal glemme 1080p.. Kvalitet på slike konvertere er varierende for å si det mildt. En av de bedre er vel HDFury2.
    Jepp, da er det bilde.

Og grunnen til at "alle" store demovegger med tv er koblet med component er innlysende

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan det hende at det hjelper med et mellomledd (receiver eller hdmi-switch) og at Pace -> switch ->TV snakker bedre sammen enn Pace->TV... Men det er ingen garanti. Det er det som er slitsomt med hdmi (rettere sagt kopibeskyttesle og kryptering som er i det).

Min teori er at Pace skifter oppløsning fra kanal til kanal (f.eks SD til HD), selv om du setter 1080i (er det fast instilling eller Auto forresten?). Fungerer det bedre med 720p?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan det hende at det hjelper med et mellomledd (receiver eller hdmi-switch) og at Pace -> switch ->TV snakker bedre sammen enn Pace->TV... Men det er ingen garanti. Det er det som er slitsomt med hdmi (rettere sagt kopibeskyttesle og kryptering som er i det).

Min teori er at Pace skifter oppløsning fra kanal til kanal (f.eks SD til HD), selv om du setter 1080i (er det fast instilling eller Auto forresten?). Fungerer det bedre med 720p?
    Ikke auto, men prøvde på 720 nå og samme feil. Virker som det har med formatet og gjøre ja. TVN er bestandig kranglete da de ikke sender HD over Viasat.

Jeg lever med problemet til jeg har kjøpt meg en ny (brukt..) reciver med HDMI. Hvis jeg finner noen med RIAA forsterker som min gamle Onkyo har

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harald Høyendahl Vis post
    ...

Jeg lever med problemet til jeg har kjøpt meg en ny (brukt..) reciver med HDMI. Hvis jeg finner noen med RIAA forsterker som min gamle Onkyo har

Denon har et par receivere me phono inngang, - f.eks AVR-X4000 og AVR-4520

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har et par receivere me phono inngang, - f.eks AVR-X4000 og AVR-4520
    Med fare for at du jobber på HiFi Klubben (!) så er Onkyo, Pioneer og Yamaha mer meg Men kommer til å sjekke ut litt forskjellig.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe) Nei, langt ifra. Jobber med helt andre ting en hifi. det var bare at Denon kom opp blant Google resultratene =)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt tidligere er dette muligens et "handshake" problem, og kan desverre ikke løses med mindre man bytter ut komponenter. Iom at du ikke har HDMI på reciver, så er det jo kanskje den som du ønsker å bytte først? Ikke sikkert dette løser problemet helt 100% da konflikten/ustabiliteten er en glitch mellom tv og tuner, men en reciver som tar seg av "handshaken" kan hjelpe...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel neppe prisen som bestemmer hvordan din HDMI kabel er, men om du har en ny eller gammel kabel.....
    Har nå to stk Pace tunere...men begge er HD PVR.....ingen problem....gjennom min Yamaha receiver
    Ditt problem er vel at du har en GAMMEL boks fra Viasat...kjøp en ny og problemet ditt blir nok borte....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er "gammel", 5 måneder Funker fint med hoved tv Panasonic, tv nr 2 Sony, men ikke tv nr 3 Toshiba.. Skal teste med en reciver med hdmi, hvis ikke er det tv'n som ryker ut

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej!

Råkade komma över denna tråden när jag googlade lite inom jobbet, jobbar med teknisk på Viasat.

Detta är ett känt problem för oss med Toshiba's LV och AV modell. Problemet är att TV'n snappar upp vissa frekvenser från fjärrkontrollen och då byter source-kanal.

För att rätta till problemet ska FW till TV'n uppdateras. Vi kan sända en USB med fungerande FW om du tar kontakt med oss på kundservice, förklara att du har en Toshiba-TV med detta problem. Tele 02828

Lignende tråder

1. Problem med Pioneer VSX-921 og HDMI innganger. Handshake problem?
    By rassmussen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 12-16-2011, 23:32
  2. 2 problem: Onkyo 607 receiver mister HDMI og Composite problem
    By fluor in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 02-13-2010, 00:26
  3. Svar: 1
    Siste melding: 01-24-2007, 21:57
  4. Et kinkig problem med mediamaster 9802s
    By iacob in forum Satellitt
    Svar: 5