Trådløs overføring av bilde/lyd til TV - anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs overføring av bilde/lyd til TV - anbefalinger?

Jeg ønsker å overføre bilde og lyd trådløst fra antenneuttaket/dekoder til TV'n. Altså plassere TV et annet sted enn der antenneuttaket er. Jeg har sett på et par produkter for dette;

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...s/157610.2026/

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...1/175700.2026/

Vil gjerne høre anbefalinger/synspunkter på om en av disse er å foretrekke framfor den andre. Eventuelt helt andre forslag? Kabel er ikke aktuelt, pga plasseringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har erfaring med at slike dingser ser bra ut på papiret, men sjelden klarer å levere i praksis. Når det er sagt, så har jeg ikke testet disse du linker til, så det er jo bare å kjøpe og prøve. Du kan jo bruke angreretten om det ikke skulle bli som ønsket.

Det beste er uansett å trekke antenneledning til tv, og bruke innebygget tuner i tv med CAM. De fleste nye tver støtter både parabol, kabel og bakkenett. Mindre bokser, mindre søl, og bedre bilde
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun erfaring med Altibox og trådløst, fungerer bra men har kort avstand mellom sender/mottaker. Rekkevidden er ikke testet.
    Sender kobles til Altibox hjemmesentral med Cat5-kabel og mottaker er igjen Cat5-kablet til ordinær dekoder. Dvs at denne løsningen er som en trådløs nettverkskabel. Hvis dette gjelder ditt oppsett kan denne løsningen fungere.
    Link - http://www.komplett.no/altibox-trdls-tv/771330

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med at jeg kom til å få svar om at kabel alltid vil være bedre Jeg vil nok likevel prøve en trådløs variant, siden føring av kabel mellom de to aktuelle stedene vil bli særs synlig.

Avstanden vil være kort hos meg også, men har ikke Altibox. Antar at det er tilsvarende teknologi i denne Altibox-løsningen som de andre/generelle, så tror nok jeg skal våge meg på et forsøk.

Jeg er ofte skeptisk til små/ukjente merker/produsenter. Maximum har jeg aldri hørt om, så hadde nok følt meg tryggere med Deltaco-varianten - som ikke er på lager før om et par måneder... Noen som kjenner til Maximum? Erfaringer?

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse to løsningene sender jo på rundt 5GHz, så vil tro de støtter omtrent samme båndbredde. En mulig fordel med Deltaco er at den tilsynelatende sender på en annen frekvens en WiFi, slik at du kan være mindre utsatt for interferens etc. Vil dog tippe at det ikke er noe problem.

Personlig hadde jeg kjøpt løsningen fra komplett.no. De har en veldig god returordning, som om det ikke skulle funke er det jo bare til å returnere?

Hadde vært kult om du poster erfaringer her etter å ha brukt den litt. Husk å teste HD-kanalene også.

Lignende tråder

1. Trådløs overføring av bilde fra PC til TV
    By moemar in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 08-22-2012, 11:21
  2. Trådløs overføring av bilde/lyd
    By Broseen in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 01-04-2009, 02:04
  3. Trådløs overføring av bilde
    By Broseen in forum Generell video
    Svar: 0