Koble Pc til Tv for 3D film?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble Pc til Tv for 3D film?

Hei! googlet litt, og fant ikke noen skikkelige svar på spørsmålet mitt.
    Jeg er helt ny her, så er ikke sikker på om dette er helt riktig sted å poste, men er bare for moderator å flytte den om det er feil

Jeg har akkurat kjøpt meg ny tv, 55es7005 fra samsung. Har avtalt med bring, slik at den kommer i morgen, men ønsker å ha alt av utstyr/kabler klart til tv'n kommer.
    Har 1.4 hdmi high speed kabel fra monster(Vet dette kanskje ikke er nødvendig, men hadde litt ekstra penger, så tenkte at hvis jeg spandert på meg en slik kabel, så kunne jeg gjøre opp min egen mening, om det er verdt pengene, da jeg har "billig" kabel til sammenligning) :P

I tillegg har jeg en Asus n56v, som jeg laster ned filmer til. (Laster selvfølgelig ned i 1080 kvalitet så langt det lar seg gjøre. Jeg tenkte også jeg skulle prøve meg på et par 3D filmer, da tv'n støtter dette, og jeg i utgangspunktet ikke gidder å kjøpe en egen bluray spiller som støtter 3D, da jeg tenkte at jeg like så greit bare kunne laste ned 3D filmer til pc'n, og koble pc'n til tv'n via hdmi kabelen. Tv'n har aktiv 3D.

Jeg lurte på om det å koble pc'n til tv'n kontra å ha en bluray spiller vil gjøre noe med bildekvaliteten? Eller kommer det bare an på filmen jeg laster ned?

Og vil jeg kunne se 3D filmer fra pc'n på tv'n, selv om pc'n ikke er en 3D pc? Jeg kan spille av 3D filmer(Det kommer opp 2 like bilder ved siden av hverandre i vlc)

Og anbefaler dere kanskje en annen mediaplayer for avspilling av 3D istede for vlc?

mvh

Håvard

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil kunne se 3d filmer på pcen ved å koble hdmi rett i tven. dra bildet over eller duplicate. så trykke på 3d knappen og velge den vertikale 3d funksjonen du får opp der. Så lenge filmen er nedlastet så vil du ikke kunne se no merkbar forskjell om du kjører den i blurayspilleren eller rett fra pcen.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått satt opp tv og alt! testet litt fram å tilbake. Fant ut at det å kjøpe dyr kabel fra monster er bortkastet penger, så lenge man bare trenger 1,5meter. Kabelen jeg fikk med get dekoderen virker å gi like bra bilde!

3D'n funka meget bra! Litt flimring la jeg merke til, men enda ikke sett noe til clouding. Kun litt lyslekkarsje i de 2 øverste hjørnene.

Meget fornøyd!

Å tusen takk for svar

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt flimring regner jeg med at kommer fra Vlc i seg selv da jeg også har opplevd det en sjelden gang eller to.

Når hdmistrekka blir 20+m så setter det litt høyere krav til kabelen eller så fungerer de "billige" fint.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •