ASUS android pad og NAS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ASUS android pad og NAS

Hei,

Jeg vurderer å gå til innkjøp av NAS og nettbrett men er veldig usikker....

Jeg ønsker en NAS som jeg da har all musikk på. Ønsker å koble NASen til receiver slik at musikken kan høres på hjemmekinosystemet men styres fra et nettbrett...er det noen løsning for dette? Noen som har erfaring her?

Trenger virkelig hjelp og er takknemmlig for alle svar

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Sonos!?

Mulig det, er ganske fersk på den NAS biten..men sonos, det det som en nas eller? Ser ikke ut som denne har noen hdd muligheter...
    SONOS CONNECT Trådløs musikkavspiller | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonosen er en musikkavspiller. Du bruker nettbrettet som fjernkontroll til Sonos'n, og denne henter musikken fra feks en nas. Sonos har også spotify. Og du kan mikse spilleliste med egen musikk og med musikk fra spotify.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, men hvordan kobler du dette sammen? nettverkskabel til NAS? kan Sonos finnne NASen trådløst? eller hvordan kobler du NAS og Sonos sammen? så HDMI fra Sonos til receiver, min støtter ikke dlna tror jeg....så koblerdu deg til sonos trådløst fra nettbrett?

hehe, ble mange spørsmål men : p Jeg at du benytter Sonos og NAS, hvordan fungerer det for deg?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos'n er koblet til ditt hjemmenettverk via kabel. Kan kjøpe en egen sak som gjør den trådløs. Sonos'n plugger du i forsterkeren med coax eller optiskkabel, digitalt eller analogt. nettbrettet og nasn må selvsagt også være på hjemmenettverket ditt.
    Sonos støtter dlna, så du kan ha en gammel forsterker om så.
    Jeg har hatt sonos i en del år nå og er meget fornyd. Det er veldig stabilt og gir bra lydkvalitet. Også stort pluss at man kan mikse egen musikk fra nas med musikk fra spotify. Kan selvsagt lage flere spillelister om man vil.

Sonos sin app til nettbrett er en flott fjernkontroll app hvor du har god oversikt og brukervennlighet. Den er også veldig kjapp, så det er veldig lite forsinkelse fra du trykk på noe til det skjer ting.
    Sonos kan også bygges ut slik at du kan ha forskjellig musikk (eller samme) i flere rom. Og styre alt via samme "fjernkontroll".

Ta en titt på youtube, så ser du den litt i bruk.
    Sonos - YouTube

Eneste jeg kan si som minus om den er den lit høye prisen. Men jeg syns den dag i dag at den absolutt er verdt det da den er såpass stabil og kvalitetsmessig bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •