Hvordan kan jeg løse dette "problemet"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan kan jeg løse dette "problemet"?

Jeg har nå en reciever som jeg har koblet x-antall innganger på, deriblandt pc'en min. Bruker tv'n i stua på hdmi out 1. Jeg har også en pc-skjerm som er koblet som main screen på pc'en, og da tv'en (les: recieveren) som secondary. Bruker HDMI for både bilde og lyd.

Dette fungerer greit, og om jeg slår på kun en av skjermene, så er det den som blir hovedskjermen, og kan brukes på vanlig måte. MEN. Jeg får ikke noe lyd i anlegget om jeg bruker kun pc-skjermen. Jeg må faktisk slå på tv'en samtidig. Hvis ikke så står det under playback devices i windows at denne utgangen er "not plugged in" helt til jeg slår på tv'en, og denne er stilt inn til å dele desktopen. om den er disabled i windows, så er utgangen disabled da også. rart? oppsettet fungerer nesten optimalt bortsett fra dette...

HVIS dere skjønte noe som helst av dette.. har dere noen tips? Finnes det noen instillinger som kan fikse på dette?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tilsvarende problem med ati skjermkortet mitt og men disabla ikke noen skjermer. receivern er satt som skjerm nr4, hver gang jeg bytta kanal så bestemte windows seg at nå var ikke den lydkablen lenger plugga inn og jeg måtte fysisk reconnecte hdmi kabeln til recieveren eller slå av og på igjen enten reciever eller pcn.

Det merkelige var at jeg kan ikke si at jeg gjorde noe som helst for og fikse det, det har bare starta og funke. (bank i bordet)

Om noe så er det mulig jeg har bytta til en annen hdmi kabel og oppdatert drivere men til dags dato aner jeg ikke hva som gjorde at det nå funker.

Det nærmeste jeg har klart og google meg til er at det er muligens en bug i driverne til realtek chippen som amd/ati bruker, men har de klart og fikse den ??

Eneste jeg kan foreslå er og prøve og avinstallere samtlige skjermdrivere også innstallere ferske rett fra amd/nvidia (var ikke ukjent fenomen hos nvidia heller og du nevnte vel ikke kort type?)
    Om det ikke hjelper er mitt siste forslag og prøve en annen hdmi kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg husker ikke helt hvilket kort jeg har, mener det er ati dog. skal prøve å oppdatere driverne.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om dette ikke fungerer så har du vel optisk ut på pc'en? jeg bruker den når jeg skal ha surround. lang historie hvorfor jeg bruker den, men da slipper du hvertfall at den skal bry seg om hva som skjer i skjermkortet
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant. Kan jo gjøre det. Men optisk har vel ikke like mye båndbredde som hdmi sånn lydmessig? Tenker på støttende formater og surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump