Har jeg alt jeg trenger for strømming?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har jeg alt jeg trenger for strømming?

Trenger jeg en mediaboks? Jeg skal ha en stasjonær PC på soverommet med mye HD materiale: serier, 2D og 3D filmer. Spotify, flac- og mp3filer er også på den stasjonære. Jeg vil gjerne kunne se NRK NettTV på storskjerm også.

I morgen flytter jeg inn i ny leilighet, og i løpet av neste uke vil mesteparten av dette utstyret være på plass i stua:

Panasonic 65ST50 TV, med WiFi, DLNA og Viera Connect.
    Panasonic BDT320 Bluray-spiller, med WiFi, DLNA og Viera Connect.
    Yamaha RX-A3020 Receiver, med AirPlay, DLNA og Network.
    iPad3 for sofasurfing og styring av spillelister.
    Galaxy S3 for unified remote og spotify.

Resten av oppsettet står i signaturen min. Trenger jeg noe mer, eller er jeg klar for å sette dataen i et annet rom enn hjemmekinoen?

EDIT: Ser nå at denne kanskje skulle vært postet i AV-prosessorer og mediaspillere. Hvis moderator synes at det er et mer passende sted kan h*n godt flytte tråden.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle holde lenge det du har der.

Som du nevner så har vel både bd spillern recievern og tv'n DLNA støtte så da gjenstår vel bare og sette opp en DLNA server på selve hovedmaskinen finnes en del gratis programmer for nettop det.

Har selv ikke spess god erfaring med dette men har ikke brydd meg til og finne ut for jeg kjører en hdmi kabel rett fra kontor pcn og som eneboer brukes ikke stua samtidig som kontoret

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 15m HDMI 1.4 kabel, men jeg vil ikke gå inn på soverommet for å bla i mapper osv. Derfor jeg prøver å finne ut hvordan jeg kan styre alt fra stua på mest brukervennlig måte.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serviio sin mediaserver funker greit mot Panasonic sine TV-er. Oppsettet er veldig greit. TV-en finner mediaserveren så fort den er på nett. Serviio har egen profil for Panasonic 2012-modeller (samt Samsung, LG, Sony etc.). Bruker det selv.

Men GUI på TV-en ganske kjipt Der har Pana en vei å gå...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge bare kjørt pc'n ifra 'stua' med unified remote til android og XBMC fjernkontrollen men har og et tastatur\mus hovedsaklig for gaming :P

Grunn til at jeg ikke har hatt så spess mye erfaring med DLNA streaming er stort sett fordi jeg er for lat til og gidde og fikse noen små problemer jeg har med det og jeg får jo gjort alt jeg vil + mer med en hdmi kabel rett i recievern.

Skulle absolutt ikke være store problemet for deg og innstallere en server software på den og bruke nettverks mulighetene i tv/bd spillern/recievern din.
    Sikkert noen her som kan anbefale en server software (DLNA protokollen er åpen så etter hva jeg googler er de beste også open source og 'gratis')

Virker og som denne (PS3 Media Server) har endelig fått seg noen oppdateringer og jeg innstallerte den her hos meg nå og den kommer rett opp på samsungen min Nå må jeg bare få noen bedre kabler inn her for kontakta til wlan'et her nede er helt på trynet :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •