3D og HD lyd med forsterker uten 3d

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D og HD lyd med forsterker uten 3d

Hei. Min situasjon er som følger. Jeg har en Pioneer Lx-82 og mitsubishi 7800 prosjektor, samt htpc med hdmi/dvi ut. Bruker win7 og powerdvd..
    I og med at forsterkeren ikke takler 3d, har jeg en kabel ifra pcen til projektoren direkte, samt en til forsterkeren. Dette for at jeg skal kunne ha 3d bilde med hd lyd fra forsterkeren. Problemet er når jeg velger hdmi fra pcen på prosjektoren, slutter pcen å sende hdmi signalet til forsterkeren... dermed forsvinner lyden

Så akkurat nå må jeg velge mellom 3d samt bruke et eksternt lydkort med vanlig DD eller DTS via coax, eller vise 2d med hd lyd, der forsterkeren sender video bilde videre...
    Noen som har forslag til hvordan fikse dette slik at pcen sender ut 2 like bilder med lyd, evt bare lyd på ene hdmi?

Alle kablene er 1.4 10mbps.

Takker for alle svar,
    Mvh Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Løst!

Fant ut av det tilslutt. Så til de som har 3d projektor og reciever som ikke takler hdmi 1.4 er det håp.

Med et Nvidia skjermkort har jeg nå aktivert to skjermer der forsterkeren er koblet som secondary. På den måten fortsetter det å sendes lyd dit, samtidig som 3d signalet via primary display går til projektoren.

Mvh Morten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •