Kor store filer kan streamast?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kor store filer kan streamast?

Hei!

Eg lurer på kor store filer det er mulig å streama frå ein pc utan hakking?

Har no ein ACRyan PlayonHD Mini, som fungerer greit nok. Problemet er når eg vil spela større videofiler enn 10GB. Vert filene større enn dette hakkar spelaren. Eg har kabel frå PC til ruter (1000mbps) og kabel (cat6) frå ruter til mediaspelar. Er det spelaren som er problemet, eller er det nettverket som er flaskehalsen?

Dersom det er mediaspelaren, og eg kjøper ny, må eg då ha mediaspelar med raskare innebygd nettverkskort? Ser dei fleste har 100mb ethernet... Er dette nok for å streama store HD filer?

Har kikka på forskjellige BluRay/mediaspelar produkt, men er usikker på korleis dei taklar streaming av så store filer...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe i veien for å streame 50 Mbps ( Blu-ray ) så du har en flaskehals i systemet ditt.

Hvis spilleren ikke hakker når du kobler harddisken direkte til spilleren så er det nettverket ditt.

Både Boxeebox, Dune HD max og WD TV LIVE takler 50Mbps selv om de alle har 100 Mbps nettverkskort.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha!

Har ein misstanke om at det er sjølve spelaren min som er flaskehalsen. Har TP-Link TL-WR1043ND Ruter og køyrer kabla heile vegen, med 1000mbps nettverkskort i pc. Kan ikkjs sjå at noko av dette skulle skapa ein flaskehals...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemet med samme spilleren. Har kablet nett, GB-ruter og GB-nettverkskort i server. Det hjalp å installere støtte for NFS, nå kan jeg streame filer på 13-14 GB. Det gjorde også at det er enklere å finne frem til film-mappa, kun ett klikk mot 5-6 med vanlig nettverksdeling.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spilleren har forresten problemer med noe som kalles Reframes se annen diskusjon: http://avforum.no/forum/av-prosessor...piller-10.html

Sjekk hvor mange REframes det er på de store filene som hakker i forhold til de små som ikke gjør det.

Du kan jo putte problemfila på en USB stick og spille den av fra den for å eliminere nettverksproblemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har samme problemet med samme spilleren. Har kablet nett, GB-ruter og GB-nettverkskort i server. Det hjalp å installere støtte for NFS, nå kan jeg streame filer på 13-14 GB. Det gjorde også at det er enklere å finne frem til film-mappa, kun ett klikk mot 5-6 med vanlig nettverksdeling.
    Støtte for NFS, kva vil det sei?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Denne spilleren har forresten problemer med noe som kalles Reframes se annen diskusjon: http://avforum.no/forum/av-prosessor...piller-10.html

Sjekk hvor mange REframes det er på de store filene som hakker i forhold til de små som ikke gjør det.

Du kan jo putte problemfila på en USB stick og spille den av fra den for å eliminere nettverksproblemer.
    Har ikkje stor nok USB-Stick. Ikkje gidd eg gjera det kvar gong eg skal sjå film heller. Då forsvinn heile poenget med denne spelaren. Er det nokon måte å få bukt med dette ReFrames problemet på? Er ca. 50mbps det dei største filene ligg på? Eg har feks ikkje sjangs å spela av filmfiler med 7.1 lyd...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Støtte for NFS, kva vil det sei?
    Sorry, jeg har ikke teknisk innsikt til å si noe om forskjellen. Men ut fra det jeg har forstått er NFS en mer effektiv protokoll enn SAMBA.

Jeg brukte denne guiden på WHS. Funker som snus.
    Guide: Setting up NFS in WHS — MediaSmartServer.net

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har no fått meg ein Samsung BD-D8500N bluray/mediaspelar som eg prøver å bli klok på streaminga på. For det første er dette AllShare programmet elendig, tungvint og fungerer dårleg, men nødvendig merkeleg nok.

Prøvde å strømma ei fil på ca. 43gb med 7.1 lyd. 7.1 lyden var det visst ikkje støtte for (5.1 fungerte) men bildet hakka omtrent kvart 5. sekund. Kva i all verden kan vera problemet? Vil å installera NFS kanskje hjelpa?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt ut Allshare med Mezzmo - The ultimate media server for streaming movies, music and photos to your UPnP and DLNA devices

Benytter denne til å streame mot samsung tv. Funker fint med 30GB mkv fil.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset! Skal testa det ut.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke uvanlig at NFS fungerer vesentlig bedre enn SMB/CIFS (Windows fildeling/Samba) på disse Linux-baserte AV-streamerne.

Boxee Box er f.eks treg på alle måter og takler filmstrømmer på omlag 20 mbit/s mindre via SMB kontra NFS (om jeg ikke husker helt feil). Dessverre er det mange som ikke er klar over dette og får en suboptimal opplevelse. Alt i fra scanning av bibliotek, se på bilder, filmavspilling og respons lider på grunn av dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde meg på linken til tols1, men det var desverre ikkje kompatibelt med Win. 7 64. Dersom nokon har ide om korleis eg får installert NFS på win7, tar eg gjerne i mot tips!

Nokon som veit om Sumsung BD-D8500N er ein spelar som vil få betre ytelse med NFS? Skal testa Mezzmo seinare i dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester no ut mezzmo, og det ser ut til å funka mykje betre. Sjølve programmet (på pcen) er mykje betre. Det ser og ut som den greier å finna alle filene mine. Greidde og å streama den 43gb fila (Transformers 3 med 7.1 lyd). Men Mezzmo transcoder filene, slik at alle lydspora på filmen forsvann og vart erstatta av eitt DD 5.1 lydspor, som ikkje fungerer skikkeleg. Det gir "poppelydar" i surroundkanalane, og dei fungerer ikkje skikkeleg.

Testa The art of flight 7.1 (som eg hadde problem med tidlegare) og. Denne fekk eg og streama, men med same problem med lyden. Testa til slutt ut Ringenes Herre Bluray rip, den fekk eg ikkje streama utan mykje hakking.

Nokon som har ide på korleis eg kan gjera noko med dette?

Har forresten kopiert Transformers over på harddisken, der den fungerer feilfitt, med unntak av at eg får melding om at lydkodeks ikkje er støtta på 7.1 sporet. Det fungerer jo heilt fint på originalplata...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte du Samsung BD-spilleren eller Playon-mediaspilleren nå?

Her er en link for å sette opp NFS-server på Win7 A Quick Tutorial to Set Up an NFS Server on Windows | TechNonStop. Har ikke testet selv, siden jeg ikke har noen Win7-maskiner i huset.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var med Samsung BD-spelaren. Planen er å kvitta meg med PlayOn til fordel for denne.

Takker for link! Vil NFS vera betre for samsungen og?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo

Takker for link! Vil NFS vera betre for samsungen og?
    Hvis den støtter NFS så skal man ikke se bort fra det. Men jeg tenkte mest på PlayOn-spilleren. Jeg streamer fint 15 GB filer, men BD-ISO hakker dessverre fortsatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den støttar NFS har eg desverre ingen aning om. Er fortsatt ganske grønn på dette feltet.

Rudt 14 -15gb var vel dei største filene eg fekk streama med PlayonHD minien og...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig sikker på at du vil klare å streame filer som er på godt over en terrabyte med oppsettet du har. Forutsatt at de er lange nok. Tilsvarende vil du få problemer med filer på en gigabyte, hvis de bare er korte nok.

Begrensningen er ikke filstørrelsen, men bitrate. Høy bitrate gir større filstørrelse, hvis spilletiden er den samme. Men det ingenting i veien for at en fil på 50gb kan ha lavere bitrate enn en fil på 10gb. Det at du klarte å spille en fil på 15gb, sier ingenting så lenge vi ikke får vite spilletiden på fila.

Når det er sagt, så er Dlna-løsninger som regel noe man bør unngå. Så vidt jeg kan skjønne står pcen din og konverterer filmen real-time for at bd-spilleren skal få spilt den av. Her er det godt mulig at det er pcen som er for treig og at hakkingen kommer herfra.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg er rimelig sikker på at du vil klare å streame filer som er på godt over en terrabyte med oppsettet du har. Forutsatt at de er lange nok. Tilsvarende vil du få problemer med filer på en gigabyte, hvis de bare er korte nok.
    Ja, bare for ordens skyld, så snakker vi (i hver tall jeg) om vanlig spillefilm-lengde, dvs rundt 2 timer. Fila jeg nevnte var Captain America, den er vel litt over 2 timer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •