Stasjonær pc som lydkilde, med mobil som fjernkontroll?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stasjonær pc som lydkilde, med mobil som fjernkontroll?

Hva trenger jeg for å bruke stasjonær pc som lydkilde til stereoanlegget mitt og med min samsung galaxy s2 som fjernkontroll?

Det jeg ønsker er å spille av musikk fra pcn (spotify, wimp, lagrede filer) på stereoanlegget og styre hele greia fra mobiltelefonen. Pcn står i rommet ved siden av anlegget (vegg mellom, 1 meter fra hverandre). Ideelt sett ønsker jeg trådløs overføring fra pc til stereoanlegg, men kan også trekke hdmi-kabel.

Hva er det jeg trenger her? Har ikke kjøpt pc eller stereoanlegg ennå. Hva er det jeg trenger når jeg nå skal kjøpe det?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil alltids anbefale kabla og om du ha mulighet kjør en hdmi kabel rett til recievern din, da kan pcn brukes som htpc med xbmc eller whatever du ønsker. Er det jeg gjør selv også.

Nå har jeg slengt inn et tastatur og mus via samme hølet som hdmi kabelen men det brukes stort bare til spilling. Bruker stort sett mobil som fjernkontrol, xbmc har sin egen gratis app som er helt konge elles har jeg unified remote controller som nesten kan erstatte tast\mus i seg selv jeg bruker den f.eks til og starte stoppe programmer, sette pc i sleep når jeg er ferdig og vekke igjen etterpå (wake on lan) URC har sånn sett en buttload med fjernkontroller og mener en av de er for spotify.

Jeg er dog noe gammaldags av meg og har aldri brukt spotify eller wimp, kjører enda på winamp som jeg styrer med awarremote som har støtte for spillelister og media bibliotek.

Må også selvsagt også innrømme at dette pikke er bug fritt og jeg har bare endt opp med dette oppsettet over tid.
    Jeg har sånn sett verdt nerd siden dos var i versjon 5 eller noe og jeg synes SQL databaser er gøy.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv spotify, der kan du legge til lokal musikk og de har en bra app til android som gjør at jeg kan styre alt fra telefonen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •