En mediaspiller som kan "alt"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En mediaspiller som kan "alt"?

Hei.

Jeg trenger tips om bokser som kan kobles opp til anlegget mitt med HDMI, og som rett og slett kan spille av nedlastede filmsnutter i de vanlige formatene (avi, mkv divx, osv) fra f.eks en USB-penn. Gjerne med mulighet for å legge inn en vanlig srt-fil.

Finnes noe sånt?

Kjøpte Apple TV i dag, men den kom jeg ikke langt med.

Tusen takk for tips. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint hvis du skriver hva du savnet med ATV.

Jeg vet ikke hvorvidt du ønsker en mediespiller eller HTPC. Jeg vet faktisk ikke om noen mediespillere som kan absolutt alt.

Noen bokser kan ganske mye, f.eks. Boxee box, Popcorn hour, Dune HD Max.

Oppo kan veldig mye, men har mistet 3D ISO-mulighet i nyeste firmware etter hva jeg har skjønt, og vil ikke komme tilbake på Oppo.

Skal du ha en boks som kan absolutt alt, tror jeg du må over på HTPC med Blu-ray-spiller, med f.eks. XBMC og Powerdvd installert.

Alt koker ned til hva dine behov er. :-)

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det, begge.

Når det gjelder Apple TV, så har jeg ikke noe å utsette på den - det bunner bare ut i for dårlig research fra min side. Den gjør jo akkurat det den skal gjøre.

For det første hadde jeg ikke fått med meg at USB-porten bak var en mikro-USB for service og oppdatering. Jeg trodde det var en vanlig USB-inngang der man kunne se film fra USB.
    I tillegg har man jo det med at itunes ikke vil ha bl.a. avi-filer, slik at evt filmfiler man vil ha som ikke er "godtatt" må omkodes. Fikk til det, men får ikke til å legge inn undertekster.
    Det er fullt mulig å avspille de fleste filmfiler hvis man jailbreaker boksen og kjøper tredjepart software.
    Dette er 3rd gen, så det finnes ikke noe jailbreaking ennå - bare å vente.

Jepp, PC er nok det beste - og det er det jeg har brukt hittil. Jeg syntes at det ble for tungvint å koble opp den svære laptopen min til anlegget hver gang jeg ville se noe. Det var derfor jeg ville undersøke om det fantes en boks som rett og slett kunne spille av filene rett på TV'en via HDMI.
    Kunne jo kjøpe en sånn mini-PC.

Takker igjen for tips. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det billigste alternativet er jo Western Digital WD TV Live til kun 700,- Den spiller alt, bortsett fra 3D. Jeg har brukt både den og Boxee box lenge, og begge kjører alt jeg gir den av filer.

Hvis du skal ha noe som også kjører 3D på en god måte, må du over på medie-pc. Det finnes jo flere alternativer. Jeg har sett på et godt alternativ, som denne fra DVshop: Stasjonær PC - dvstation HTPC, eventuelt bytte ut dvdbrenner med bluray-drev for et minimalt tillegg. Bedre service enn på dvshop finner du forøvrig ikke noen steder. :-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxeebox er det nærmeste jag har kommet "den perfekte" boksen.

Jeg har ikke funnet en fil den ikke vil spille og brukergrensesnittet er veldig bra.

Den er ikke perfekt da den ikke støtter BD.iso med menyer og ikke hopper i kapitler, men bortsett fra det er den MEGET bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •