airplay til android

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

airplay til android

Hei. Jeg har en samsung galaxy s2 og lurer på om noen vet om en enkel måte og få musikken fra mobilen til reciveren? Tenker på noe ala airplay. Er først og fremst brukervenlighet jeg vektlegger, selv om god lydkvalitet er fint hvist det er mulig.

Har sett litt på denne appen til android: evolver.fm | evolver.fm loves music apps!
    Noen meninger/erfaringer?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C446 musikkstreamer og radio | Hi-Fi Klubben

Denne er ganske så genial, med "NAD BEAM" kan du streame musikk ifra hvilke som helst smart telefon over til NAD'en.. ..

en rimeligere løsning er jo denne:
    QED uPlay Bluetooth-receiver | Hi-Fi Klubben

Med blutooth teknologi overfører du lyd ifra telefon . rimelig er den også.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har noen AirPlay-kompitable enheter i huset kan jo du bare bruke doubletwist med AirSync på android-telefonen din. Alternativt om receiver, eller andre enheter, støtter DLNA.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD C446 musikkstreamer og radio | Hi-Fi Klubben

Denne er ganske så genial, med "NAD BEAM" kan du streame musikk ifra hvilke som helst smart telefon over til NAD'en.. ..

en rimeligere løsning er jo denne:
    QED uPlay Bluetooth-receiver | Hi-Fi Klubben

Med blutooth teknologi overfører du lyd ifra telefon . rimelig er den også.
    Den bluetooth motakeren tror jeg er akkorat det jeg er ute etter:-D Noen som har erfaringer med denne? Naden blir noe kostbar...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Dersom du har noen AirPlay-kompitable enheter i huset kan jo du bare bruke doubletwist med AirSync på android-telefonen din. Alternativt om receiver, eller andre enheter, støtter DLNA.
    Jeg har ikke noen enheter som støtter dlna såvidt jeg vet... (ps3?) Men er inneforstådt med at jeg må kjøpe en "tillegsting" som jeg kan boble til reciver så jeg får mulighet til å streame musikk fra telefon til reciver

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er QED uPlay Bluetooth-receiver | Hi-Fi Klubben bestilt. Håper den er så lett og sette opp/bruke som jeg tror:-D Skal gi tilbakemelding når jeg har fått prøvd den ut

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er forsåvidt interesert i det samme, men jeg ønsker ikke noe alla airplay, jeg ønsker airplay og da kombinert med Spotify

Er klar over programmer som doubletwist, honey player o.l. men de gir såvidt jeg forstår ikke mulighet å f.eks. spille av Spotify slik en kan via iphone/ipad, og det er det jeg ønsker.

Kunne selvsagt brukt QEDen nedenor men iom at jeg har andre Airplay enheter så hadde det vært beste løsning for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått den:-D Koblet den opp og slo på bluetooth på telefonen. Fungerte utmerket:-D musikk strømmet ut fra høytalerne øyeblikkelig. Har enda ikke fått testen den mot en pc m bluetooth, men regner med at det går like lett

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet den opp mot pc i helgen. Tilkoblingen var like lett som med telefon Kjmpefornøyd med den, og kan anbefale den til alle andre som vurderer den:-D

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg er forsåvidt interesert i det samme, men jeg ønsker ikke noe alla airplay, jeg ønsker airplay og da kombinert med Spotify

Er klar over programmer som doubletwist, honey player o.l. men de gir såvidt jeg forstår ikke mulighet å f.eks. spille av Spotify slik en kan via iphone/ipad, og det er det jeg ønsker.

Kunne selvsagt brukt QEDen nedenor men iom at jeg har andre Airplay enheter så hadde det vært beste løsning for meg.
    Dette lurer jeg også på. Noen som vet?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke akkurat hifi men som ett alternativ til Airplay kjøpte jeg denne billige Logitech saken, fungerer fint mot alt jeg har prøvd av Bluetooth enheter, både PCer og telefoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har søkt etter dette i mange måneder, og føler meg trygg nok til å si at det ikke fungerer.

Problemet ligger i at lydstrømmen fra Spotify/Play Music går via en mixer og til hardware nivå. Det finnes ingen løsning for å plukke opp denne strømmen i standard Android. Forskjellen fra Spotify og spillere som Doubletwist er at Doubletwist har mulighet til å kontrollere lydstrømmen ettersom den spiller av MP3 filer den kan lese. Spotify spiller av krypterte filer, noe jeg antar er for å forhindre piratkopiering.

Jeg holder på å undersøke om det kunne vært noe som jeg kunne ha laget, om jeg får endret noen filer i Android så kan jeg kanskje plukke opp lydstrømmen etter den forlater Spotify, før den går til hardware/driver nivå (hvor "alt" er proprietært, og forskjellig fra chip til chip).

Skal oppdatere her hvis jeg finner ut av det, men det blir nok en stund til, er en nedprioritert hobby-syssel det her

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt burde folk tenke på før de kjøper Samsung.

Nå er det jo "in" å rakke ned på alle Apple produkter, men hvorfor klarer ikke konkurrentene å lage noe like funksjonelt?

Airplay er essensielt i ethvert musikkanlegg som streamer fra WimP, Spotify. Og dette må man tenke over før man kjøper kostbare, lite anvendelige Andriod telefoner. Beklager, måtte bare si det.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke værre enn å bruke bluetooth streaming istedet... men for all del, kunne svært tenkt meg å hatt Airplay også på Android!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Slikt burde folk tenke på før de kjøper Samsung.

Nå er det jo "in" å rakke ned på alle Apple produkter, men hvorfor klarer ikke konkurrentene å lage noe like funksjonelt?

Airplay er essensielt i ethvert musikkanlegg som streamer fra WimP, Spotify. Og dette må man tenke over før man kjøper kostbare, lite anvendelige Andriod telefoner. Beklager, måtte bare si det.
    Airplay er ikke så genialt da. Wimp på ipad eller iphone mot AE eller ATV er til tider suppetregt og detter også helt ut noen ganger. Flere som har det som meg vet jeg.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Airplay er ikke så genialt da. Wimp på ipad eller iphone mot AE eller ATV er til tider suppetregt og detter også helt ut noen ganger. Flere som har det som meg vet jeg.

Selvsagt er det genialt, men man må ha godt signal inn på Ipad eller iPhone for at det skal fungere knirkefritt. Sigalstyrken ser man i displayet på enhelten. Hos meg fungerer det helt optimalt.

Billig trådløs ruter langt unna = trøbbel.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det er jo ikke værre enn å bruke bluetooth streaming istedet... men for all del, kunne svært tenkt meg å hatt Airplay også på Android!

Helt klart, funker selv på ikke-smarte telefoner med streaming via blåtann.

Airplay er jo bare Apples lukkede/proprietære utgave av DLNA, med støtte av færre formater og færre enheter. Airplay får man til Androidtelefoner via flere apper. Blant dem DoubleTwist sin AirSync.

Det er ingenting i veien for å få Spotify til å fungere over DLNA, men det er vel noen som betaler heftig for at de ikke skal gjøre det. . . :roll:

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Selvsagt er det genialt, men man må ha godt signal inn på Ipad eller iPhone for at det skal fungere knirkefritt. Sigalstyrken ser man i displayet på enhelten. Hos meg fungerer det helt optimalt.

Billig trådløs ruter langt unna = trøbbel.

Du må ikke alltid gå ut i fra at folk har billige ting fordi det fungerer dårlig.
    Den holdningen blir svært feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at spotify kom med at man kunne velge lydkvalitet har det blitt mange hakk bedre lyd når jeg streamer. Men virker som det hovedsaklig "ny" musikk som har den beste lydkvaliteten. (noen som vet om dette stemmer??) Er fortastt ikke lydkvalitet som den gode gamle cd platen, men du verden hvor enkelt og fint dette fungerer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •