Trenger tips til nettverkslagring/streaming

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til nettverkslagring/streaming

Etter lengre tids frustasjon over netgear readynas nv+ så gidder jeg snart ikke dulle mer med den, og Netgears vilje til å løse bugs i Win7 og vista ved bruk av Webdav er latterlig .

Jeg er derfor ute etter tips på tilsvarende oppsett som fungerer bra på LAN fortrinnsvis med DNLA uPnP men også CFIS tilgang. Fortrinnsvis til streaming til forskjellige mediaplayers men også som share av filer.
    Det bør gå å sette opp flere brukere med forskjellige tillganger , og kunne brukes sammen med en form for remote acsess enten via FTP eller https .

Om noen her har fått Webdav eller tilsvarende remote program til å fungere på en så ENKEL måte at hvem som helst kan få det til så for all del , jeg er åpen for forslag på det også .

Foreløpig bruker jeg WDTV live , men her driver jeg å lukter på en ny avspiller , men helst en som er i stand til å spille blue ray også . ( Asus ? ) dette for å spare bokser og kabling .

Den bør også kunne fås med min 6TB lagringskapasitet eller 4 disker .

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både nautilus og dolphin har nativ støtte for webdav. Hvorfor bruker du cifs og hva er galt med samba på readynas? Når det ikke funker så er alt med win7 skrot, burde kanskje begynne i den enden, uten at jeg vet hva du bruker win7 til. NFS funker fint, anbefaler SSHFS.

The raidiator er jo debian i bunn og grunn så det bør være mulig å få ting til.

Siste (c200?) popcorn boksen har støtte for DTS-MA siden den har mulighet for optisk drev. Wdtv kan spille blu-ray filmer, den kan bare ikke snurre plater. Legg inn WDLXTV.

Enkelt, fungerende, elegant.

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cfis til WDTV Live da dnla er meget ustabilt .

Jeg sliter med NFS til annet en 1 maskin som kjører red hat linux.

Win 7 pga det er det som er på en av husets laptopper. Samme problemet er på vista så sånn sett spiller det ingen rolle.

Takk for tips til software.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger også råd til nettverkslagring/streaming

Har Apple sin Airport Extreme basestasjon. Vurderer lagringsdisk. Skal benyttes til Sonos og videofiler avspilt over Apple TV.

Har sett på Verbatim MediaShare NAS 2TB som koster kr 2290 på Hifi-klubben eller Apple sin Time Capsule - 2TB til samme oris kr 2290-

Noen råd / anbefalinger?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •