Mistet bilde og lyd etter oppgradering til win7 64-bit

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Mistet bilde og lyd etter oppgradering til win7 64-bit

Hei.
    Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med ett aldri så lite (stort for meg) problem;
    Her om dagen oppgraderte jeg mitt os fra win7 32-bit til win7 64-bit for å utnytte mine 8 gb ram. Jeg har laptopen koblet til en pioneer lx73 for å se film og høre på musikk. Men etter oppgraderingen får jeg hverken bilde eller lyd. Windows finner receiveren og den kan kobles til, men får ikke bilde eller lyd. Jeg har prøvd flere drivere, nå bruker jeg siste utgivelse. Kortet er ATI Mobility Radeon HD 4570. Hvis får bilde og lyd hvis jeg kobler hdmi-kabelen rett i tven.

Noen som vet hva som kan være årsaken til dette VELDIG irriterende problemet? Jeg har vært i kontakt med acer, microsoft og pioneer, men de skjønner like lite som meg

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rull igang en 64bit linuxdistro.

Newcomer Forman313 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags Acer er det snakk om?

Har du testet 64-bit drivere fra produsenten av maskinen, eller kun fra AMD?

Har du prøvd å tvinge en lavere standard oppløsning eller oppdateringsfrekvens?
    Siden det fungerer med kabel rett i TV, er det tydelig at recieveren ikke liker formatet. Dette var helt vanlig når det først kom receivere med HDMI, så at det skjer nå kan tyde på at 64-bit driverne ikke er helt tilpasset maskinvaren din.

Med PCn koblet til forsterkeren, kan du prøve å deaktivere og reaktivere skjermkortet i kontrolpanel/enhetsbehandling.

En annen mulighet er å kjøre HDMI i pass-through modus på forsterker. Da er det TV som tar seg av hand-shake, og ikke forsterker. Det kan fort by på problemer med lyd, men det er et sted å begynne.

Desverre er det mange produsenter som velger å gjøre visse endringer i forhold til AMD/nV sitt referansedesign, og da kan man få mange snodige problemer. Alt fra å ikke kunne installere orginale skjermkortdrivere til å få problemer med visse funksjoner. LG er i særklasse her, for de liker å gjøre endringer i skjermkort BIOS som gjør at drivere fra AMD/nV ikke fungerer skikkelig, om de i det hele tatt lar seg installere.
    For å urinere kundene litt ekstra i trynet, slutter de å gi ut drivere etter 6-12mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forman313
    Hva slags Acer er det snakk om?
    Aspire 5739g

Har du testet 64-bit drivere fra produsenten av maskinen, eller kun fra AMD?
    Jeg har prøvd begge inkl den som windows update legger inn.

Har du prøvd å tvinge en lavere standard oppløsning eller oppdateringsfrekvens?
    Siden det fungerer med kabel rett i TV, er det tydelig at recieveren ikke liker formatet. Dette var helt vanlig når det først kom receivere med HDMI, så at det skjer nå kan tyde på at 64-bit driverne ikke er helt tilpasset maskinvaren din.
    Har prøvd alle oppløsninger. Oppdateringsfrekvens?

Med PCn koblet til forsterkeren, kan du prøve å deaktivere og reaktivere skjermkortet i kontrolpanel/enhetsbehandling.
    Funka ikke.

En annen mulighet er å kjøre HDMI i pass-through modus på forsterker. Da er det TV som tar seg av hand-shake, og ikke forsterker. Det kan fort by på problemer med lyd, men det er et sted å begynne.
    Lyden er veldig viktig. Mulig at jeg kobler hdmi-kabelen i tv og lyd fra tv til forsterker, men det er ett dårlig alternativ.

Desverre er det mange produsenter som velger å gjøre visse endringer i forhold til AMD/nV sitt referansedesign, og da kan man få mange snodige problemer. Alt fra å ikke kunne installere orginale skjermkortdrivere til å få problemer med visse funksjoner. LG er i særklasse her, for de liker å gjøre endringer i skjermkort BIOS som gjør at drivere fra AMD/nV ikke fungerer skikkelig, om de i det hele tatt lar seg installere.
    For å urinere kundene litt ekstra i trynet, slutter de å gi ut drivere etter 6-12mnd.
    Har sendt mail til amd, men det virker ikke som om de gidder å svare Typisk drittprodusenter som vil pushe nye produkter i stede for å følge opp de "gamle":evil:

Newcomer Forman313 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje standardinstillingene i driverne er litt anderledes på 64-bit versjonen.

Er det aktivert noen forbedringer i kontrolpanelet til skjermkortet? Sånt som deinterlace, pull down, scaling etc. I så fall kan du prøve å deaktivere de.

Om du ikke har prøvd å leke litt med HDMI oppsettet på forsterkeren burde du gjøre det. Siden det funker fint koblet direkte til TV, er det nok forsterkeren som må ta skylden. Mange forsterkere er litt for kresne på innsignalet, evt er det noe som krasjer. Det feks kan være at forsterkeren ikke liker et signal som er deinterlaced når den selv er satt opp til å kjøre deinterlacing.

Deaktiver alt av prosessering på forsterker og PC. Om det er en PURE instilling på forsterker, kan du prøve den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje standardinstillingene i driverne er litt anderledes på 64-bit versjonen.

Er det aktivert noen forbedringer i kontrolpanelet til skjermkortet? Sånt som deinterlace, pull down, scaling etc. I så fall kan du prøve å deaktivere de.

Om du ikke har prøvd å leke litt med HDMI oppsettet på forsterkeren burde du gjøre det. Siden det funker fint koblet direkte til TV, er det nok forsterkeren som må ta skylden. Mange forsterkere er litt for kresne på innsignalet, evt er det noe som krasjer. Det feks kan være at forsterkeren ikke liker et signal som er deinterlaced når den selv er satt opp til å kjøre deinterlacing.

Deaktiver alt av prosessering på forsterker og PC. Om det er en PURE instilling på forsterker, kan du prøve den også.
    Nå trur jeg at jeg har prøvd alt. Jeg blir så forbanna når ting ikke fungere!:evil: Fikk svar fra ATI i dag, men det var ikke akkurat noe å rope hurra for. Bare elementært vissvass

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å foreslå noe helt opplagt: Har du prøvd Fn+F5 (eller hvilken knapp det nå er som styrer flerskjerminnstillingene på denne pcen). Skader jo ikke å neve det mener jeg.. Har en helt lik laptop hjemme, kan se om jeg får installert 64bit win7 for å teste en dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Bare for å foreslå noe helt opplagt: Har du prøvd Fn+F5 (eller hvilken knapp det nå er som styrer flerskjerminnstillingene på denne pcen). Skader jo ikke å neve det mener jeg.. Har en helt lik laptop hjemme, kan se om jeg får installert 64bit win7 for å teste en dag.
    Det har jeg prøvd. Når jeg hadde 32-bit kom det opp en lang rekke med muligheter når jeg trykket Fn+F5, men nå blir pc-skjermen svart ved ett trykk og kommer tilbake ved neste trykk. Sånn fortsetter det i evigheten desverre.
    Blir spennende å høre hvordan det går med deg hvis du får testet ut 64-bit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •