Streame filmer (HD) rett til bluray-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streame filmer (HD) rett til bluray-spiller?

Hei

Nylig bestilte jeg oppgradering av min internettforbindelse til 25 Mbit/s Telenor VDSL. Jeg burde kanskje vente med dette spørsmålet til linja kommer opp, men jeg begynner å bli utålmodig, og vil ikke kaste bort ekstra tid når den er kommet opp...

Det jeg lurte på er beste måte å streame filmer til min projektor på, datamaskinen min (en mac) står et godt stykke unna projektoren min (ca 10 m), men bluray-spilleren har nettverksplugg, så jeg tenkte det kunne være like greit å streame rett til bluray-spilleren?

Det er en Philips BDP7500 MK II bluray-spiller. Den har en funksjon som heter NetTV, og siden det finnes en NetTV-applikasjon som heter Filmweb, tenkte jeg den kunne brukes til å streame filmer, men nå ser jeg at Filmwebs NetTV-applikasjon bare kan brukes til å se trailere. Derimot finnes det en funksjon som gjør at man kan surfe på nettet via spilleren, som med en vanlig nettleser. Jeg kan saktens bruke denne nettleserfunksjonen og streame fra filmweb sine vanlige websider, men da mistenker jeg at filmene vises via Flash? Det gjør det på nesten alle nettsider i våre dager som har video. Bluray-spilleren støtter Flash, men jeg mistenker at den ikke vil levere optimal ytelse, spilleren er sikkert ikke optimalisert for Flash, men for det formatet som ligger på bluray-platene? Eller? Er jeg på bærtur?

Hva anbefaler dere? Filmweb? Andre nettsteder? Eller bør jeg sette det opp slik at jeg likevel streamer via datamaskinen min? Og kan det gjøres?? Eller bør jeg slutte å gruble og bare vente til linja kommer opp og prøve???

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

In your dreams...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Nero Mediahome og streamer over nettverk fra pc til blu-ray, med ting jeg har lastet ned. Funker greit når det er kablet. Evt så bruker jeg Vlc og spiller av gjennom forsterker, fra pc det også.
    Tror sånn er det greieste for at det ikke skal lagge osv.

Men kanskje verdt å sjekke ut Appletv når du har Mac, kamerat bruker det og får hd osv, så sier det er bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Jeg har nå sett på AppleTV, og det ser bra ut, men den har ikke analog lyd ut, som jeg vil trenge. Jeg er mer musikk- enn filmmann, og har bare et stereoanlegg av den gamle sorten. I tillegg, siden jeg bare har én HDMI inn på projektoren, så hadde jeg måttet løse problemet med to HDMI-kabler inn til projektoren uten å måtte koble om hver gang jeg skulle gå fra iptv til DVD/bluray og omvendt.

Synd, ellers ville det vært midt i blinken. Det så faktisk veldig kult ut. Jeg lurer på hva som er det billigste jeg kan få noe som konverterer fra digital til analog lyd. Hvis utvalget av filmer man kan få på AppleTV er bra, og det er billig nok, kan det jo lønne seg økonomisk.

Synd at NetTV-formatet ikke kan klare brasene. Så vidt jeg ser er det basert på en åpen standard som mange store hardware- og innholdsleverandører har sluttet seg til: Open IPTV Forum

Men hva hjelper det, når det ikke er noe særlig brukbart innhold å finne. Jeg skal prøve å søke litt, og finne ut om AppleTV kan være OK likevel. Kom gjerne med innspill.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balthazar
    Takk! Jeg har nå sett på AppleTV, og det ser bra ut, men den har ikke analog lyd ut, som jeg vil trenge. Jeg er mer musikk- enn filmmann, og har bare et stereoanlegg av den gamle sorten. I tillegg, siden jeg bare har én HDMI inn på projektoren, så hadde jeg måttet løse problemet med to HDMI-kabler inn til projektoren uten å måtte koble om hver gang jeg skulle gå fra iptv til DVD/bluray og omvendt.

Synd, ellers ville det vært midt i blinken. Det så faktisk veldig kult ut. Jeg lurer på hva som er det billigste jeg kan få noe som konverterer fra digital til analog lyd. Hvis utvalget av filmer man kan få på AppleTV er bra, og det er billig nok, kan det jo lønne seg økonomisk.

Synd at NetTV-formatet ikke kan klare brasene. Så vidt jeg ser er det basert på en åpen standard som mange store hardware- og innholdsleverandører har sluttet seg til: Open IPTV Forum

Men hva hjelper det, når det ikke er noe særlig brukbart innhold å finne. Jeg skal prøve å søke litt, og finne ut om AppleTV kan være OK likevel. Kom gjerne med innspill.
    Du har jo litt forskjellige dac, Hifiklubben har vel et par. Elkjøp har kjørt kampanje på noen Abrahamsen. Lese litt om de og så sjekke bruktmarkedet er jo et alternativ.
    Eventuelt investere i en surroundreciver som har alt inkludert, Elkjøp har bra tilbud på en Yamaha denne uken. Blir vel litt over prisen sikkert mulig et alternativ.
    Lykke til i letingen iallfall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •