Konstant ustabil internett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konstant ustabil internett

God Kveld!
    Internett er noe som alltid har vært svært ustabilt hjemme hos meg. Routeren (Linksys WRT54G Wireless-G Router) er i 2. etasje og jeg får ikke lov til å flytte den ned ettersom den ikke er er spesielt vakker. Dette fører til at signalet er dårlig i deler av huset.

Jeg ble anbefalt en signalforsterker (linksys-g range expander). Den fungerer av og til med tanke på sterkere signal, men vanligvis ender det med at jeg ikke har internettilgang. Det står "bare lokal". Det er også en gul trekant med et svart utropstegn over internettilkoblingen.

Ettersom signalet var for dårlig, kjøpte jeg en kabel som gikk fra routeren og ned i kjelleren til min PS3. Men da sluttet det trådløse internettet å fungere. I tillegg fungerte engentlig ikke internett på PS3-en. Den funket noen minutt, og så streiket den.

Er det noen som har noen tips?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flytt den ned.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    flytt den ned.
    +1

Mal den rosa, kle den ut, gjem den, whatever... flytt den ned !

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjekk at den ikke sender på kanaler flere andre bruker. det kan forstyrre veldig og gjøre broadcastingen veldig ustabil

bruker programmet iStumbler for Mac til å teste slikt.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en av de nye asus routerene og legg inn tomatoUSB.
    Kjører du openWRT på WRT54G, det går ann på versjon 1-4, hvis ikke så er det søppel.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytt den ned. Jeg har min (dårlige) D-Link router under et skap sammen med Telenor modem, ingen ser det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem leverer internett til deg ?

Er det orginal ruteren fra din ISP dette eller er det ett modem/rutermodem før linksysen du bruker ?

Høres helt bak mål ut at trådløst slutter og virke og at kablet internett slutter å virke etter noen minutter visser du kabler an til en ps3 !
    I mitt hode er dette jalla setup eller fucked ruter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Telenor som leverer netter. Først går en kabel fra veggen til en telefonadapter (hvit liten boks) fra Telenor. Derifra går det én kabel til router og én til modem. Fra modemet går en kabel til hustelefon som går så tilbake til veggen. Ledningen til PS3-en går fra routeren.

Ingen av disse delene er byttet ut.

Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Kjøp en av de nye asus routerene og legg inn tomatoUSB.
    Kjører du openWRT på WRT54G, det går ann på versjon 1-4, hvis ikke så er det søppel.
    Hva vil den andre setningen si?

Bircoff skriver:
    "Skjekk at den ikke sender på kanaler flere andre bruker. det kan forstyrre veldig og gjøre broadcastingen veldig ustabil"
    Hvordan gjør jeg det? (Har windows)

Jeg kan forresten legge til et til problem som ikke løses av å flytte den. Med gjevne mellomrom står det at jeg er tilkoblet med godt signal. Allikevel klarer ikke PC'n å åpne noen nettsier. "Nettsiden er ikke tilgjengelig", står det. Det gjelder alle PC'ne i huset og div nettsier.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlekall
    Først går en kabel fra veggen til en telefonadapter (hvit liten boks) fra Telenor. Derifra går det én kabel til router og én til modem. Fra modemet går en kabel til hustelefon som går så tilbake til veggen.
    Den hvite lille boksen er sannsynligvis en splitter.
    Ut i fra den er det meningen at det skal gå en ledning til modem/rutermodem og en ledning til telefonen. (Viss dere har vanlig analog telefonlinje vel og merke)

Den koblingen du beskriver med ruteren din og telenor sitt på modem innpå versin kobling på splitteren høres i beste fall mysisk ut :-)

Viss det er er en splitter vil du kunne se på den hva som skal brukes til hva.
    Det er telefon symbol framfor ene pluggen og bilde av en datamaskin på det andre utaket.

Hvorfor bruker du ikke bare telenor sitt modem foresten, er det ikke ruter og trådløs aksesspunkt på den ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det kan stemme at vi har vanlig analog telefonlinje. At det er en splitter høres sannsynlig ut. Hvis jeg husker rett (er ikke hjemme nå) så er tre innganger med forskjellig navn: telefon, PC og modem.

Før vi fikk trådløst nett, gikk kabelen rett inn i PC'n. Kan det stemme at den da kom fra splitteren? Nå er routeren koblet til huller der det står PC. Jeg ser derfor for meg at kabelen fra "PC-hullet" går over til å bli trådløs i routeren?

Jeg har aldri brydd meg noe særlig om det rent tekniske ved nettet før de siste åra. Derfor vet jeg ikke helt hvorfor vi ikke har router fra telenor. Og mor og far har i hvert fall ikke peiling.

Er beste løsning å kjøpe ny router fra telenor? Ble anbefalt ny router av andre i klassen...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlekall
    Er beste løsning å kjøpe ny router fra telenor? Ble anbefalt ny router av andre i klassen...
    Alt det tekniske. Skaff deg en venn som har litt datakunnskap og få vedkommede til å se over hvordan ting er lagt opp.

Har ikke hørt annet enn at folk flest er godt fornøyd med telenor sine nye modem/ruter/trådløst-alsess-punkt boksene sine.
    Blir jo langt mer ryddig setup med bare en boks.

Selv bruker jeg en 3com office connect som har innebygget adsl modem.
    Krever vel og merke en del manuel konfigurering inni setupen på an.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være ip-konflikt mellom dine to routere(eller har du bare en)?. Sjekk at din trådløse ikke står som dhcp-server, men som rent aksesspunkt.
    Kan også være DNS-problematikk, da bør du i så fall endre foretrukket dns-server i nettverkskoblingen. Prøv feks Google Public NDS: Google Public DNS

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt frem og tilbake tror jeg jeg har blitt litt klokere. Men å ringe en venn med peiling høres ikke dumt ut...

Takker for alle svar og forslag!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •