HDPC - Problemer med oppløsning på tv og projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDPC - Problemer med oppløsning på tv og projektor

Problemet mitt er som følger:

Skjermskaleringen på tv og projektor blir helt uansett hvilken oppløsning jeg setter. Jeg har en benq w5000 projektor og bildet blir alt for stort når jeg kobler den til pcen. Dette har aldri vært et problem før med andre signalkilder/bærbar pc etc.

Jeg har satt oppløsning på pc til 1920x1080, men på pj kommer det kun opp at oppløsning er 1400x1050 (liten skjerm på skjermen som viser oppløsning og oppdateringsfrekvens på pj). Jeg har også koblet den til min LG 50PV350N fullhd-tv og jeg har akkurat samme problem der, så jeg har konkludert at det er pc det er noe feil med.

Hvis jeg kobler til en dataskjerm med vga får jeg opp hele skjermbildet på pj (klonet skjerm), men kun i 4:3 format (pga pcskjermen). Prøver jeg å endre oppløsning blir alt feil igjen.

Jeg kjører hdmikabelen gjennom receiveren min (Onkyo TX NR809). Er det noen innstillinger der jeg kan gjøre??? Jeg har også brukt hdmiswich med samme problem (Komplett.no - König HDMI switch 4 til 2 HDMI-MATRIX)

Jeg har prøvd å oppdatere drivere men ingenting fungerer!

PCen det er snakk om er; Komplett.no

Any ideas???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk til å sette oppløsningen til 1386x720 på pj uten problemer, men setter jeg den til 1920x1080 blir bildet strukket og pj melder at oppløsningen kun er 1400x1050. Jeg har satt forsterkeren på through og info på forsterker er at den mottar 1920x1080. Hvorfor vil ikke pj vise mer enn 1400x1050? Jeg har aldri hatt problemer med andre signalkilder men kan det være hdmi-kabelen? Kjøpte den for 4-5 år siden på hifiklubben...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •