Trenger noen enkle tips ang trådløst nett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger noen enkle tips ang trådløst nett

Heisann

Jeg skal hjelpe min far med å få trådløst nett i huset. Han har en slik netgear boks. Komplett.no - NETGEAR WNR2000 RangeMax Wireless-N. Per dags dato er det bare trådløst nett i øverste del av C. Resten av huset har ikke signal. Hovedstuen ligger til høyre og i nederste del av C.

Huset er formet som en C. Der denne routeren er plassert i øverste del av C. Mens underdelen på C har 2 etasjer. Som vist på bildet. Målene er omtrentlige. Jeg vet ikke om de stemmer helt. så det kan avvike med noen meter.

Spørsmålet er: Kan jeg bare kjøpe 2-3 slike routere til, også forsterker de signalet utifra hvor de står? eller må jeg inn å gjøre ting manuelt. Eller må jeg ha andre bokser? Jeg tenker å ha en boks nede i "kjeller", og en nært hovedstuen. Hvor mye ødelegger mur for signal? De har en murpeis som er ved stuen. Stuen der er L formet. Men bred. Vil dette funke? eller ikke?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen merker som er bedre? Leste en tråd at det ikke var så godt

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V2 av disse kan så vidt meg bekjent flashes med DD-WRT:

www.dd-wrt.com | Unleash Your Router

Med denne firmwaren kan du gjøre omtrent hva du vil med ruteren(e). En av mulighetene er å sette opp WDS (Wireless Distribution System) med flere rutere for å utvide dekningsområdet. Det forutsetter naturligvis at ruterene greier å få kontakt med hverandre. Med dd-wrt finnes det flere muligheter for å oppnå det du ønsker også.

Mulig noe støttes med original firmware, men dette vet jeg ikke. Uansett på du inn og konfigurere, det skjer neppe av seg selv.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    V2 av disse kan så vidt meg bekjent flashes med DD-WRT:

www.dd-wrt.com | Unleash Your Router

Med denne firmwaren kan du gjøre omtrent hva du vil med ruteren(e). En av mulighetene er å sette opp WDS (Wireless Distribution System) med flere rutere for å utvide dekningsområdet. Det forutsetter naturligvis at ruterene greier å få kontakt med hverandre. Med dd-wrt finnes det flere muligheter for å oppnå det du ønsker også.

Mulig noe støttes med original firmware, men dette vet jeg ikke. Uansett på du inn og konfigurere, det skjer neppe av seg selv.
    Kult. Skal snakke med han om det!! takker

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har store problemer med å få trådløs dekning over lange distanser, eller sliter med for liten guffe på signalet, kan det være noen produkter som kan hjelpe deg her.

WLAN Butikken

Ved hjelp av utstyr herfra har min bror forlenget bredbåndet fra min fars hus til sitt eget hus et par hundre meter lengre unna. Alt trådløst. Har da satt opp en egen router som er satt til å fungere som et aksesspunkt slik at også min bror kan velge å kjøre ting kablet innad i sitt eget hus.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk at garantien på ruter går rett vest om man velger å flashe med uoriginal firmware, men etter min mening er det verdt riskikoen mtp den ekstra funksjonaliteten man får tilgjengelig. Rutere er vel heller ikke så dyre at det blir økonomisk ruin om noe skulle skjære seg.

EDIT: Dealextreme.com har også mye bra wlanutstyr (antenner + diverse) til spottpriser. Det er nok enkelte varer i sortimentet som er litt jalla, men med de prisene kan det lønne seg å gjøre et bomkjøp eller to underveis i forhold til norske priser. Uansett finnes det ofte brukererfaringer ute på nettet med de forskjellige varene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •