Trøbbel med hdmi og playstation 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøbbel med hdmi og playstation 3

Hei! Har kjøpt meg en hdmi-kabel hos psdata.no, (ps.no - HDMI Cable 1.3 Male - Male 10m White) . Som jeg tenkte å bruke fra playstation 3 som står på stua, til tv på soverom. Men får ikke dette til å fungere, kabelen fungerer når jeg bruker dekoderen på stua. Men får ikke signal fra ps3. Noen som har tips til løsning? Hva kan være feil?
    Har 2gen ps3, den med 60gb som spiller ps1 og 2-spill.

Evig takknemelig for svar!

Stian

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd at hdmi kabler som fungerer bra mellom andre komponenter har fått trøbbel med ps3, det er mulig at signalet fra ps3 er svakere. Vil tro at en bedre kabel er løsningen.

Edit. Har du prøvd med en lavere skjerm oppløsning på ps3?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, skal teste det imårgen.
    Dyrere kabel ja, mener å ha lest det på nett at å kjøpe dyre hdmi kabler er bare tull, med tanke på at det er digital, signal eller ikke signal.
    Men som sagt, skal prøve å skru ned oppløsningen

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sledhead
    Okei, skal teste det imårgen.
    Dyrere kabel ja, mener å ha lest det på nett at å kjøpe dyre hdmi kabler er bare tull, med tanke på at det er digital, signal eller ikke signal.
    Men som sagt, skal prøve å skru ned oppløsningen
    Du vil ikke få bedre bilde med en dyrere kabel, enn en billig. Men du vil kunne løse en del problemer, spesielt på lengre strekk (som 10 meter er) med en god kabel, kontra en dårlig. Her er det nok kabelen som sliter, men kan nok tenkes det fungerer hvis du skrur ned oppløsningen. Da stilles det ikke like store krav til kvaliteten på HDMI-kabelen!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn for sikkerhetsskyld:
    Har du satt PS3 til å sende ut signalet via HDMI? Og TVen til å ta imot signalet via HDMI?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mere på riktig kabel , pris spiller ingen rolle men den må være laget til det du skal bruke den til.
    Jeg er nesten 100% sikker på at du har kjøpt en standard kabel
    HDMI kategori 1 (720/1080i)
    Da vil sikkert Doc.G sitt tips med lavere oppløsning fungere

Skal du ha 1080p så kjøp high speed (HDMI 1.3/1.4) 10,2 Gbps
    Prisen spiller ingen rolle men skal du unngå fake eller dårlige kabler så kjøp kabel fra en produsent med ok navn + det bør være opplyst der du kjøper om ytelse + følge med pappierer / skrevet på innpakkning hva kabel er sertifisert som
    __________________________________________________ _________
    Kabel du kjøpte
    ps.no - HDMI Cable 1.3 Male - Male 10m White

er beskrevet hos Deltaco som (deltaco er antakelig de som importerer kabelen fra Kina å setter sitt eget navn og nr på den)
    HDMI-kabel, v1.3, 19-pin ha-ha, 1080i, vit, 10m
    HDMI v1.3. ***Category 2.***AWG28
    Deltaco - IT-tillbehör för hem och kontor

Man kan da ikke skrive 1080i og kategori 2 om samme kabel
    For det første er 1080i noe som tilhører Kategori 1
    (men man kan ved god 1.3 kategori 1 kabel overføre 1080p men det er alikevel ikke HDMI 1.3 kategori 2 kabel om den er produsert litt bedre en sertifiseringen )
    For det andre når man har så missvisende info om sine produkter burde Gbps og MHz være oppgitt

De har også lagt sertifiseringen tilgjengelig for denne kabelen på deres nettside men denne sertifiseringen tilhører jo en 3 meter (å ikke 10 meteren)
    http://www.deltaco.eu/support/manual/hdmi-cert.pdf
    Sertifiseringspappieret er også til en kategori 2 kabel HDMI 1.3b å ikke ren 1.3 ...1080i som Deltaco oppgir på sin egen nettside

Ser man litt rundt er denne kabelen å finne i mange nettbutikker
    Google
    i Norge (men googler man så finner man den til salgs mange steder i Sverige)
    Så godt har jeg ikke lett men tror ingen i Norge beskriver den som kategori 2
    (altså high speed som da er 1080p 10,2 Gbps)
    Så med mindre ingen skriver kategori 2 , high speed eller 1080p så har ingen Norske nettbutikker lurt noen men det er dårlig gjort å ikke informere om hva folk kjøper å da særlig når en slik kabel ikke er brukbar for full BD opplevelse som mange uvitende kjøper den som

Det går ikke å spore kabel lengere enn til Sverige (selv om den er garantert laget i Kina) så man finner ikke eksakte produsent informaasjon om den

Fulgte det med noen pappirer til kabel med spesifikasjoner ? eller info på innpakkning ?

HDMI :: Resources :: FAQ

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar. Det var herved sidte gang jeg kjøper billig hdmi-kabel, vertfall uten dokumentasjon.
    Kabelen var innpakket i en "plastpose" , der det sto noe info. Akkurat eksakt hva det sto husker jeg ikke, skal se når jeg kommer hjem.

Noen som kan anbefale meg en kabel?
    7-10m. 7m holder om det finnes.

Takk for all hjelp til forståelse så langt!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du bytter kabel, kan du teste om problemet forsvinner når du setter ned oppløsningen ut fra Playstation 3. Hvis alt fungerer som det skal da, er du i alle fall rimelig sikker på at kabelen er synderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd å satt ned oppløsningen på ps3 helt ned til 576(!!!) men det fungerte ikke, men dekodern (kabeltv) sender 576, og den går.
    Er det ps3 som er kresen på kabel?

Hvilken hdmi-kabel skal jeg ha?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det være noe annet som er problemet, ja. Det går ikke an å si hvilken kabel du skal ha, for det kan variere stort for en produsent på flere modeller. Har du en Hi-Fi-butikk i nærheten du kan stikke innom og spørre om du kan låne kabler fra? Å teste kablene selv er det eneste som kan gi deg et sikkert svar.

HDMI er dessverre problematisk på lange strekk, som andre har nevnt tidligere i tråden.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd å satt ned oppløsningen på ps3 helt ned til 576(!!!) men det fungerte ikke, men dekodern (kabeltv) sender 576, og den går.

Jeg kjøpte meg iallefall Monster highspeed Hdmi. Den kostet litt over 1000kr på hifiklubben 12 eller 1300.. Den er sertifisert for 1080P iallefall og den viser 1080p24 fra blurayspilleren til projektoren min.
    Jeg kan anbefale den. Om du bestiller fra nett så kan du sikkert få billigere sertifiserte kabler som holder også.. Men jeg gadd ikke vente på post..

Hifiklubben lar deg kjøpe kabler og levere i retur om de ikke passer. Så det du kunne gjort var å legge ut penger og prøve noen sertifiserte kabler. Virker de ikke så kan du bare kreve pengene tilbake...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innan du köper nytt. Kolla så att rätt HDMI är vald i tv. Du har säkert 3-4 HDMI ingångar. Fort gjort att sätta fel/välga fel med fjärrkontrollen.

Kolla också i meny på PS3 så att du har ljud och bild ut genom HDMI. Här syndar många. Ta ut PS3 till tv och testa med annan kabel som fungerade förrut.

Funkar inget av det ovan har du troligtvis ett fel på PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Innan du köper nytt. Kolla så att rätt HDMI är vald i tv. Du har säkert 3-4 HDMI ingångar. Fort gjort att sätta fel/välga fel med fjärrkontrollen.

Kolla också i meny på PS3 så att du har ljud och bild ut genom HDMI. Här syndar många. Ta ut PS3 till tv och testa med annan kabel som fungerade förrut.

Funkar inget av det ovan har du troligtvis ett fel på PS3.

supra hdmi virker svagt signal ut af ps3

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eli
    supra hdmi virker svagt dårligt signal ut af ps3
    kjøp supra på cdon.com fine priser:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også problemer med HDMI og Playstation 3 som kanskje kan minne litt om ditt. Prosjektoren (dvs surroundprosessoren) mister ofte signalet når jeg går inn på BluRay. Utrolig irriterende da jeg først og fremst kjøpte denne for bruk som BR spiller. Etter litt Googling ser det ut til at dette er et kjent problem som ikke har noe å gjøre med kvaliteten på HDMI-kabelen. Fikk TS løst problemet med ny kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan vet du at oppløsningen er 576 hvis du ikke får bilde via hdmi? Bruker du orginalkabelen? Det enkleste du gjør for å få bilde da er å holde inne "power" og "ejekt" samtidig i 10 sekunder så resetter du ps3 og den vil da velge hdmi når den slår seg på (hvis du kun har hdmi-kabelen tilkoblet). Eller så går du inn på innstillinger og velger at den skal vise bilde via hdmi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mipp
    Hvordan vet du at oppløsningen er 576 hvis du ikke får bilde via hdmi? Bruker du orginalkabelen? Det enkleste du gjør for å få bilde da er å holde inne "power" og "ejekt" samtidig i 10 sekunder så resetter du ps3 og den vil da velge hdmi når den slår seg på (hvis du kun har hdmi-kabelen tilkoblet). Eller så går du inn på innstillinger og velger at den skal vise bilde via hdmi
    oi, så ikke at dette var et ganske gammelt spm regner med du har fått det til å fungere nå...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •