Lyd/bilde til receiver fra skjermkort med DVI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd/bilde til receiver fra skjermkort med DVI

Hei, vuderer bygge meg en HTPC fra diverse deler jeg har liggende. Blant annet gjelder dette et Asus 8800 GTS skjermkort.

Dette kortet har 2x DVI og HDTV-out (noe som etter nærmere research ser ut til å være S-Video)

Har en Yamaha rx-v1800 receiver som jeg ønsker å koble PCen til. Spørsmålet blir da, kan jeg kjøre DVI-HDMI-overgang til receiveren og likevel kjøre lyden via vanlig phono til en annen inngang? S-Video blir litt kjedelig på HD-film :-|

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaniX
    Hei, vuderer bygge meg en HTPC fra diverse deler jeg har liggende. Blant annet gjelder dette et Asus 8800 GTS skjermkort.

Dette kortet har 2x DVI og HDTV-out (noe som etter nærmere research ser ut til å være S-Video)

Har en Yamaha rx-v1800 receiver som jeg ønsker å koble PCen til. Spørsmålet blir da, kan jeg kjøre DVI-HDMI-overgang til receiveren og likevel kjøre lyden via vanlig phono til en annen inngang? S-Video blir litt kjedelig på HD-film :-|
    Det kan du, men det beste vil jo være om lydkortet har s/p-dif utgang, enten optisk eller coax så får du surround. Fins en liten sjangse for at det er en s/p-dif header på skjermkortet, om du i tillegg har det på hovedkortet kan du kople disse til hverandre og få surround lyd over HDMI selv med DVI-HDMI adapter.

Når det er sagt må jeg innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor du skal være gniten på de 400,- det vil koste deg for et passivt kjølt AMD HD5450 skjermkort med HDMI utgang...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for ypperlig svar! Tenkte det var greit å bruke 8800-kortet siden jeg har montert passiv kjøling på det, og det kostet jo litt når jeg kjøpte det. Men ser jo nå at at HD5450 yter omtrent likt (med unntak av spill), har hdmi som også kan kjøre lyden og prisen er snill. Ingen ulempe at det produserer en brøkdel av varmen heller, så da blir det nytt skjermkort

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •