Blu Ray på 42 toms flat skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu Ray på 42 toms flat skjerm

Er det noe vits og kjøpe Blu Ray selv om jeg bare har en 42 tommers flat skjerm? Kommer jeg til og merke noe stor forskjell i bilde kvaliteten da? Jeg er litt skeptisk.

Har lest at folk har sagt man burde ha 50 til 60 tommers for og se noen forskjell, men det blir ikke akktuelt, siden det ble nettopp kjøpt nytt tv i forrige månede. Har blitt bra med bedre bilde og lyd kvalitet.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LoBo
    Er det noe vits og kjøpe Blu Ray selv om jeg bare har en 42 tommers flat skjerm? Kommer jeg til og merke noe stor forskjell i bilde kvaliteten da? Jeg er litt skeptisk.

Har lest at folk har sagt man burde ha 50 til 60 tommers for og se noen forskjell, men det blir ikke akktuelt, siden det ble nettopp kjøpt nytt tv i forrige månede. Har blitt bra med bedre bilde og lyd kvalitet.
    Det er vel egentlig bare du som vet svaret på dette, da det blir din oppfatting av bildekvalitet og utgifter til en Blu Ray spiller og plater som til syvende og sist vil bety noe her. BD vil også kunne bety bedre film-lyd gjengivelse, hvis du har en Receiver som støtter de nye HD lyd formatene, eller velger en BD spiller med analoge 5.1 eller 7.1 utganger som kan brukes på en eldre receiver med slike innganger.

Når det er sagt, så er vel BD et medie for fremtiden, og ja, jeg for min del ser godt forskjell på BD vs DVD på en 32" HD-Ready skjerm også. En faktor for å få utnyttet BD sin oppløsning og bildekvalitet er sitte avstand i forhold til bildestørrelse, ogdet er en viktig faktor også.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey..

jeg liker veldig godt svaret til Eleanor over her. Til slutt er det kun din mening som betyr noe, så du må nesten teste.

Jeg vil tro du mikser litt innlegg her også. De fleste innlegg her angående størrelse på skjerm/sitteavstand/oppløsning gjelder nok 720p(HDready) kontra 1080p(fullHD).

Jeg er ikke i tvil om at du kommer til å se en markant forskjell på DVD og BD på en 42" skjerm.

lykke til!

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LoBo

Selv med en 20" skjerm er det kjempestor forskjell mellom SD/DVD og HD/BluRay, alt avhengig av avstand til skjerm.
    Hvis du ikke har mer en 7-8 meter til 42" vil du se tydlig forskjell mellom
    SD/DVD og HD/BluRay.

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svarene. Jeg har bestillte Oppo BDP 83 i sted. Det bli nok bra.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Hvis du ikke har mer en 7-8 meter til 42" vil du se tydlig forskjell mellom
    SD/DVD og HD/BluRay.
    Mulig du har et meget godt syn Halvor, for tviler vel egenlig litt på om jeg ser FullHD effekten vs DVD er så lang som 7-8 meter for en 42" FullHD skjerm. Vil tro grensen mer er et sted mellom 3-4 meter.

1080p Does Matter – Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution) | CarltonBale.com

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser knapt en 42" på 7-8 meters avstand

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Mulig du har et meget godt syn Halvor, for tviler vel egenlig litt på om jeg ser FullHD effekten vs DVD er så lang som 7-8 meter for en 42" FullHD skjerm. Vil tro grensen mer er et sted mellom 3-4 meter.

1080p Does Matter – Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution) | CarltonBale.com
    Jeg har sett linken du viser til tidligere, der står det at SD og HD er ekvivalent
    ved mer en ca 14,5 fot eller underkant av 5 meter på 42". Jeg mener nok at man med normalt
    syn kan se en forskjell på noe lenger avstand, men da begynner det nok å bli
    avhengig av hvilke type bilde som vises: grafikk/spill, farger og kontrast og om
    bildet er i bevegelse eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil se gnistrende forskjell på din 42-tommer hvis du ikke sitter langt fra.
    Har selv en slik tv, og sitter tre meter fra.

Men skal oppgradere. 42 tommer blir for smått, selv om den virket enorm i sin tid da jeg oppgraderte fra en 32 CRT.

Edit: var visst en gammel tråd gitt - sorry for bumping.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •