Koble pc opp mot tv med hdmi,ikke signaler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble pc opp mot tv med hdmi,ikke signaler!

Prøver og koble til pcen mot en lg 42ly tv,og får bare svart skjerm uten lyd! Har testet mye,gikk lei,for så og gå til naboen for og prøve der,og der kom den opp med en gang uten og gjøre noe,og det er en elfunk tv som jeg egent trodde var dårligere en lg?. Noen som har noen tips el triks? Er det noen måte og sette på hmi utg. på pc? Er det tv el pc som er prob.? Er ati hd5470 skjerm kort,finner ikke noe hdmi instillinger på verken tv el data!
    Ble mye dette,er fustrert :-? :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asus x72d. Amatøren
    Prøver og koble til pcen mot en lg 42ly tv,og får bare svart skjerm uten lyd! Har testet mye,gikk lei,for så og gå til naboen for og prøve der,og der kom den opp med en gang uten og gjøre noe,og det er en elfunk tv som jeg egent trodde var dårligere en lg?. Noen som har noen tips el triks? Er det noen måte og sette på hmi utg. på pc? Er det tv el pc som er prob.? Er ati hd5470 skjerm kort,finner ikke noe hdmi instillinger på verken tv el data!
    man trenger ikke "skru på" HDMI verken på tv eller pc. Det skjer automatisk etter mine erfaringer. Har du satt på riktig kanal på TV`en? På min fjernkontroll så er det egen HDMI knapp, eller så kan det være en knapp som det står source på. Hva er det eksakte navnet på tven din ? Det har ikke noe å gjøre med at tven er god eller dårlig i hvert fall.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI kan være en kronglete standard i blant. Ofte kan det hjelpe å skifte til en "bedre" HDMI-kabel. Dersom du kjøper en dyrere kabel vil du ikke merke noen kvalitetsforskjell på lyd eller bilde, men sjansen for at kilde og skjerm ikke klarer å kommunisere sammen minskes.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde med din egen PC og HDMI kabel og det fungerte på dins nabos TV er det ikke HDMI kabelen som er problemet.

Har du gått inn på menyen til TVen din og sett om HDMI er valgt på inngangen du bruker? På min TV, Pioneer, kan jeg velge hva de forkskjellige "sorces" skal bruke. F eks HDMI, komponent, scart osv.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Hvis du hadde med din egen PC og HDMI kabel og det fungerte på dins nabos TV er det ikke HDMI kabelen som er problemet.

Har du gått inn på menyen til TVen din og sett om HDMI er valgt på inngangen du bruker? På min TV, Pioneer, kan jeg velge hva de forkskjellige "sorces" skal bruke. F eks HDMI, komponent, scart osv.
    Dette er et godt tips (og noe man jo bør gjøre før man evt. går til innkjøp av ny kabel), men ettersom naboen ikke hadde samme tv som trådstarter kan det fremdeles være kabelen som er problemet. Selv om en hdmi-kabel fungerer i ett oppsett betyr det ikke at den fungerer i et annet.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri erfart eller hørt om at en HDMI kabel fungerer i ett oppsett men ikke i et annet, men for alt jeg vet kan dette gjerne være årsaken. Prøv uansett innstillingene på TV og lån en annen HDMI kabel for å se om den er problemet før du kjøper en ny

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Men står fast enda,finner ikke noen innstillinger på tv,og har en kortere monster hdmi kabel som jeg har prøvd,men ingen signal. Virker som at det er tvn som er problemet,men hdmi på tv virker jo greit på dvd og xbox :roll:

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd en annen inngang på tven? det har du sikkert jeg tror pc sender et signal som tv ikke takler. Har du mulighet og velge type signal på de forskjelige hdmi inngangene på tven i menyen. er tven din "gammel" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Jeg må spørre om noen vet hvordan man "får liv" i hdmi inngangen på en bærbarpc. dvi inngangen funker, bare til plug and play, mens hdmi ikke virker. har oppdatert alt av drivere, men til ingen nytte hva gjør jeg galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Men står fast enda,finner ikke noen innstillinger på tv,og har en kortere monster hdmi kabel som jeg har prøvd,men ingen signal. Virker som at det er tvn som er problemet,men hdmi på tv virker jo greit på dvd og xbox :roll:
    svar:
    Har selv samme TVen og der går det greit men jeg må velge på fjernkontrollen knappen som kalles Input med et skjerm tegn med en pil inn fra siden og velge den ingangskilden jeg ønsker feks. HDMI1 eller 2 i den menyen som dukker opp. Har ikke opplevd andre problemer selv.

hilsen
    guj

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG-tver er litt merkelige mtp. hdmi. Prøv å koble PCEN til tven via HDMI. Sett input på hvilken hdmi som er brukt. Slå av pcen, slå på pcen
    Måtte gjort dette mange ganger mellom min Acer pc og LG TV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •