"HD-lyd" ut av macbook pro 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"HD-lyd" ut av macbook pro 13

Hei!

Jeg har en MacBook Pro 13" som jeg kjøpte for ca. 1 år siden. Jeg har vært å kjøpt meg overgang fra apples egen HD-utgang, mini displayport til vanlig HDMI. Jeg har notert meg at det ikke er mulig å kjøre lyd igjennom denne porten(mini displayport) og lurer derfor på om det er mulig å få "HD-lyd" ut av macen på andre måter? F.eks med vanlig Jack ut fra macen til noe annet inn i recieveren?

Takktakk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kakebil
    Hei!

Jeg har en MacBook Pro 13" som jeg kjøpte for ca. 1 år siden. Jeg har vært å kjøpt meg overgang fra apples egen HD-utgang, mini displayport til vanlig HDMI. Jeg har notert meg at det ikke er mulig å kjøre lyd igjennom denne porten(mini displayport) og lurer derfor på om det er mulig å få "HD-lyd" ut av macen på andre måter? F.eks med vanlig Jack ut fra macen til noe annet inn i recieveren?

Takktakk
    Du kan bruke en optisk kabel via jack-inngangen.
    AirPort Express Stereo Connection Kit med Monster-kabler - Apple Store (Norge) en slik f.eks.
    Selve kabelen er ikke avbildet, men er beskrevet i teksten.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En optisk kabel har ikke båndbredden som kreves for å sende "HD" lyd. Du må enten sende via HDMI eller via analoge kabler, en kabel per kanal, altså vanskelig fra en macbook. Får du macbook med blu ray altså? De følger etter, sakte men sikkert

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal også finnes adaptere som lar deg koble den digitale utgangen til HDMI-kabelen.

Sjekk Mac1.no | Norges største Mac-nettsted | -- der finner du sikkert noen tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mac har ikke støtte for bluray enda, så med mindre du har noe liggende på disken i fullt hd format, både lyd og bilde, vil en optisk kabel være tilstrekkelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •