Leter etter et bra skjermkort som er lavprofil!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Nabolagets_Skrekk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leter etter et bra skjermkort som er lavprofil!

Hei!

Har nettopp kjøpt meg dette kabinettet og trenger derfor et skjermkort som er lavprofil som kan dekode HD materiale istedenfor å bruke CPU. Ønsket mitt er at det helst skal være uten vifte og også ha HDMI utgang. Har sett litt rundt, men finner ikke noe som har disse egenskapene. Er ikke veldig god på dette med hardware til pc og ønsker derfor litt hjelp. Har prøvd meg på en del google-søk uten at jeg har blitt noe klokere... Er det eventuelt mulig å kjøpe noe form for skjøtekabel til PCI-E slotten og lure kortet inn i kabinettet på en anne måte, så er jeg villig til å gjøre det som en nødløsning. Setter pris på all hjelp jeg kan få!

Mvh Joakim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier dekoding av HD-materiale, mener du da også at kortet skal kunne sende HD-lyd via HDMI ? Eller mener du kun bilde-delen?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-lyd er ikke noe krav fra pc'en, men det hadde jeg sett på som en bonus8) Etter hva jeg har forstått så er det bare noen få programmer som kan sende HD-lyd over HDMI og da tror jeg fort jeg mister den funksjonen med mindre linux og xbmc støtter bitstream, eventuelt W7 og WMC.

Mvh Joakim

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om noe? Er interessert i å få HTPC'en klar om ikke så altfor lang tid. Hadde det eventuelt vært mulig å kjøpt et vanlig kort og fått vinklet PCE-E porten? ved hjelp av en forlenger eventuelt. Er det noen som vet om det finnes?

Mvh Joakim

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •