Utvikling på blu ray spillere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utvikling på blu ray spillere?

Hei, hvordan er utviklingen på blu ray spillere ? Er jo litt hyggelig att det ikke se store forskjeller mellom de forskjellige spillerne der ute :-D Får liksom litt pusterom i dagens blu ray marked!! Eller tar jeg helt feil vedr bilde og lydkvalieten på de forskjellige spillerne? Har en pioneer bdf 51 som har litt fartstid nå, selges denne vanker det kanskje en tusing på brukten? Og hva må man da legge i potten for og få en klar oppgradering på bilde og lyddelen?

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende tama, som skal følges med på..
    Lurer egentlig på det samme selv. Husker for noen år tilbake, da var det jo tester og sammenligninger hele tiden på hvilken dvd spiller som gav best bilde og lyd.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke med lyd og bildekvalitet, men håper virkelig tempoet kommer opp.
    Har en "gammel" tesvinner, Panasonci DMP-BD80. Den leverer varene, men skal si den er treg.
    Tar jo evigheter å få i gang en film, og menyene er som å navigere i sirrup.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zafir
    Hei, hvordan er utviklingen på blu ray spillere ? Er jo litt hyggelig att det ikke se store forskjeller mellom de forskjellige spillerne der ute :-D Får liksom litt pusterom i dagens blu ray marked!! Eller tar jeg helt feil vedr bilde og lydkvalieten på de forskjellige spillerne? Har en pioneer bdf 51 som har litt fartstid nå, selges denne vanker det kanskje en tusing på brukten? Og hva må man da legge i potten for og få en klar oppgradering på bilde og lyddelen?
    Oppo BDP-83, test i Mars nummeret av bladet Hjemmekino, kalles ny referanse. Fås i flere utgaver hvis man er ute etter enda bedre analog lyd ut.

Koster vel mindre enn hva Pioneeren gjorde ny, er like kjapp eller kjappere enn PS3, du vil nok få en liten oppgradering, eller ha muligheten for det på bilde og lyd fra Blu-ray. Men tipper du vil få en store oppgradering på DVD bilde med en Oppo, samt sonefri mulighet.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Nå vet jeg ikke med lyd og bildekvalitet, men håper virkelig tempoet kommer opp.
    Har en "gammel" tesvinner, Panasonci DMP-BD80. Den leverer varene, men skal si den er treg.
    Tar jo evigheter å få i gang en film, og menyene er som å navigere i sirrup.
    Snodig. Min BD30 er kjapp og grei i menyene og din BD80 er vel nyere? Den er treg på lesing av film, men det løser jeg med en røyk eller en SMS. Så her er det null problem.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zafir
    Hei, hvordan er utviklingen på blu ray spillere ?
    De melker penger på sakte utvikling men annet kunne man vel ikke forvente.
    (tenk hvor langt dvd spillerene var for snart 10 år siden med nettverk , filtyper dem taklet , opptak osv så var det virkelig start fra null igjen da BD kom)

Noen fabrikanter er trege til å legge til tillegsfunksjoner til spillere som stream , wifi osv der andre er kommet litt lengere ,
    også oppstart , eject , disc load er variabel.
    Noen få som ikke allerede har lagt til sacd kommer med det men trolig ikke dvda pga lite marked/etterspørsel
    (å for en kravstor musikklytter burde BD kommet med musikk på BD disc fremfor at musikk gis ut på DVDA med alle sine begrensninger etter min mening)
    Video ytelse og lyd ytelse ligger mest i kostnad pr spiller å ikke store endringer i utvikling ( litt på samme måte som dvd spillere har vært i mange år der penger man betaler gir hovedsakelig største forkjellen + også forskjell bygg kvalitet)

Det nye er 3D og HDMI 1.4
    mange komplette Hjemmekinosystem med blu ray
    Flere og flere spillere med surround hodetelefon utak
    Kommer nå i år er også opptaksmuligheter på bd spilleren
    (opptaksmuligheter har jo vært på bd spillere i mange år men feks ikke i europa)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •