Oppbevaring av 2000 DVD/BR filmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppbevaring av 2000 DVD/BR filmer

Har endt opp med en elefantsamling de luxe, jada mye takket være nedlasting av filmer også :twisted:

Men problemet er nå at jeg har flytta og han som kjøpte det forrige huset ville gjerne ta over kinoen i den stand den var, dvs alle hyllene også.
    Disse forrige hyllene var hjemmesnekra - noe jeg seriøst ikke gidder en gang til fordi jeg er et petimeter. Brukte to tre uker før jeg var fornøyd med hylleveggen på 6.40x2.20.

For å i hele tatt ha mulighet til å finne frem i samlingen har jeg sett meg nødt til å ta de ut av coverne og bruke tomme cd spindel bokser som lagringsplass for filmene.

Jeg holder styr på samlingen med MovieCollector - og med 50 filmer i hver boks så går det rimelig greit å finne frem.

Men det ser jo ikke mye lekkert ut nei så jeg tenkte at etter et år i CD bokser så er det på tide jeg får filmene inn i coveret igjen. Regner med å begynne på nytt multimediarom til sommeren.

Spørsmålet er : forslag til hyller som går fra gulv til tak (2.20) som ser rimelig greie ut og har en levelig pris ? Må ta slim cover i høyden.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så mange plater så ville jeg rippet de til Harddisker som iso filer og kjøpt en media spiller ala Dune HD-base eller Popcorn Hour C-200 for avspilling.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Med så mange plater så ville jeg rippet de til Harddisker som iso filer og kjøpt en media spiller ala Dune HD-base eller Popcorn Hour C-200 for avspilling.
    2000 filmer.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    2000 filmer.....
    Det blir jo bare 60 Terrabytes (dersom alt er Blu-ray). Tror kanskje den løsningen han har idag er best.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror neppe det er bare Blu-ray det er snakk om med tanke på hva en BD-r plate koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder kun DVD HDDVD BDR filmene... matroska har jeg på disker...øhh 25tb - kjøpte 40 Samsung F1 1TB disker i en smell (dem ringte og jeg måtte verifisere ordren! ) og 8 trayless hotswap.. og 6tb musikk og da - alt lossless (ape/wav/flac).

Dere skjønner det at jeg ble skada på jobb og var sykemeldt i to år... så jeg rippa og lasta ned nesten 24/7 i ca. to år.. hehe

Uløkka var grunn til at jeg måtte fløtte også - satt i rullestol i snart to år så jeg evnet ikke å ha enebolig. Men greit nok - fikk fet erstatning og nå sitter jeg med leilighet - og hytte ved sjøkanten som begge er tilpassa et liv i rullestol. Men nå funker føttene igjen - ihvertfall ca. 70% elns

Ble heldigvis kvitt samboern min før jeg fikk erstatninga, så med mye gjeld stakk hun ikke av med mye (jeg hadde betalt alt uans). nå har jeg ny samboer og særeie :twisted:

Begynner på jobben igjen snart - og gleder meg vilt.. helsenorge suxx

Tror jeg bygger tilpassa hyller en gang til, siste ble det drittdyrt og som sagt tok det ugudelig lang tid. Kjøpte blant anna di-noc carbonfiber vinyl = $$ som jeg plastra inn alle hyllene med.

Eller mulig jeg gir f.. og bare har dvd'ene slik som de er, lett å finne frem så lenge det er femti i boksen uans med moviecollector databasen.

EDIT: har OPPO BDP-80 BDP80 RegionFree CodeFree BluRay DVDPlayer kjøpt på ebay til $422 - vandra rett gjennom tollen også veldig fornøyd !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •