Filmer levert med "Digital Copy" Disk - Bare noe fjås?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Filmer levert med "Digital Copy" Disk - Bare noe fjås?

Siste filmene jeg fikk fra USA har blitt levert med en ekstra disk med såkalt Digital Copy, men jeg ser at dette ikke er noe pluss for meg. Jeg kommer ikke til å bruke denne. Hva med dere?

Slik jeg forstår denne ekstra disken så ligger det en MP4/H.264 kodet fil beregnet kun på avspilling via iTunes og således med DRM-koding som gjør den lite portabel. I tillegg ser jeg bak på leaflet'en som inneholder aktiviseringskoden at denne har kort gyldighet, den ene koden er kun gyldig i et år fra releasedato og må derfor brukes innen 10/2010.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert kjekt for noen, men jeg har ikke brukt de. Lasta ned nyeste Harry Potter vha en kode som fulgte med filmen, men det var ikke bare enkelt. For det første så støtta opplegget ikke Explorer 64bit. Så prøvde jeg Opera, men det gikk heller ikke. Måtte til slutt grave fram 32-bit Explorer fra langt inni menyene for å få det til.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser heller ikke hensikten med det her "digital copy" greiene. Har flere filmer med slike, men jeg kommer aldri til å bruke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kjempegreit for oss som har unger og bare DVD i bilen. Kan kjøpe filmene på BD, men får også muligheten til å spille av i bilen når vi er på tur.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en BR med "digital copy", har aldri puttet disken i datamaskinen og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Men på en måte så syns jeg jo det er bra at utgiverene prøver å henge med i tiden.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Er kjempegreit for oss som har unger og bare DVD i bilen. Kan kjøpe filmene på BD, men får også muligheten til å spille av i bilen når vi er på tur.
    Får du benyttet deg av "Digital Copy" versjonen på en DVD spiller i bilen? Den må jo aktiveres etc.

Den BR filmen jeg bruker som eksempel, der fulgte det med DVD versjon + "Digital Copy" på en tredje disk, så det virker noe overflødig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •