Håpløse Universal :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Håpløse Universal :(

Fandens Universal, jeg skal aldri leie - og langt mindre kjøpe noen av Blu-Ray filmene deres.

Setter man filmen på pause, så tar det bare noen få sekunder før en idiotisk screensaver tar over hele showet og umuligjør oppstart av filmen igjen. Screensaveren fryser bildet på alle Universals filmer, slik at man må stoppe filmen og starte helt fra scratch med tekst og endeløs loading i flere omganger - for å komme videre.

Selvsagt ingen resymemuligheter hos Universal, neida helt fra scratch:twisted:

Dette er ulidelig irriterende, og jeg skal heretter sjekke svært nøye hva slags filmer jeg leier og kjøper.

Det gjelder alle Blu-Ray spillere jeg har prøvd, så det har ikke noe med det å gjøre.

Hvordan skal man få dem til å slutte med dette tullet sitt? (screensaveren)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Fandens Universal, jeg skal aldri leie - og langt mindre kjøpe noen av Blu-Ray filmene deres.

Setter man filmen på pause, så tar det bare noen få sekunder før en idiotisk screensaver tar over hele showet og umuligjør oppstart av filmen igjen. Screensaveren fryser bildet på alle Universals filmer, slik at man må stoppe filmen og starte helt fra scratch med tekst og endeløs loading i flere omganger - for å komme videre.

Selvsagt ingen resymemuligheter hos Universal, neida helt fra scratch:twisted:

Dette er ulidelig irriterende, og jeg skal heretter sjekke svært nøye hva slags filmer jeg leier og kjøper.

Det gjelder alle Blu-Ray spillere jeg har prøvd, så det har ikke noe med det å gjøre.

Hvordan skal man få dem til å slutte med dette tullet sitt? (screensaveren)
    Jeg opplevde akkurat det samme som deg på en film for et par uker siden (husker ikke hvilken det var så jeg vet ikke om det var Universal). Bare en liten dopause så var det i gang. Så fant jeg ut at jeg kunne trykke på menyknappen så startet den igjen. Playknappen virket ikke. Det er ikke sikkert det hjelper deg, men prøv.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å trykke på menyknappen, så starter filmen igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt det problemet. Kan du nevne noen filmer du har hatt problemer med, slik at jeg kan teste.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PS3 og har aldri syntes dette har vært noe problem. Jeg bare trykker "OK", tror jeg det er, så begynner filmen igjen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Jeg har aldri hatt det problemet. Kan du nevne noen filmer du har hatt problemer med, slik at jeg kan teste.
    Min film må ha vært enten American Gangster eller The Davinci Code (den siste er vel ikke Universal). Men, som sagt, hos meg var det bare å trykke på menyknappen.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg opplevde akkurat det samme som deg på en film for et par uker siden (husker ikke hvilken det var så jeg vet ikke om det var Universal). Bare en liten dopause så var det i gang. Så fant jeg ut at jeg kunne trykke på menyknappen så startet den igjen. Playknappen virket ikke. Det er ikke sikkert det hjelper deg, men prøv.

Eeeh, var helt sikker på at jeg hadde trykt på "meny" også, men det funka jo:-D

Ellers funker ingen av knappene, hverken play eller OK

Takk for oppklaring alle sammen.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jwg bruker somregel Cursor høyre for å starte Universal filmer igjen ved screensaver. Tror opp,ner,høyre og venstre funker.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jwg bruker somregel Cursor høyre for å starte Universal filmer igjen ved screensaver. Tror opp,ner,høyre og venstre funker.
    Hos meg så er cursor "up" samme knapp som popup menu og den funker greit.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så jeg som trodde Samsung var sære. Jeg har aldri hatt sånne problemer med noen BD-filmer. Setter ikke på pause i alle filmer, men det er ikke uvanlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt problemer med noen universal filmer på min Denon DVD1800BD. Trykker bare play når jeg kommer tilbake fra whatever.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Og så jeg som trodde Samsung var sære. Jeg har aldri hatt sånne problemer med noen BD-filmer. Setter ikke på pause i alle filmer, men det er ikke uvanlig.
    Det er kun Universal som gjør det på denne måten, alle andre produsenter lar bildet være på skjermen, og lar eventuelt BD spilleren kjøre screensaver funksjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •