Astra HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Astra HD

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Astra HD

For den som har muligheten vil jeg anbefale og titte på HD-loopen som går på Astra-HD. Varighet ca 9min og 50sek.
    Skal skrive ned frekvensdata osv neste gang jeg slår på. Rotet til kodeker etc sist jeg titta, og endte opp med svart skjerm :cry:
    Gjør kanskje nytt forsøk i kveld.

Gunnar

Edit: Fikk det til å virke igjen, men signalet er på grensen, og faller ut til stadighet. Må prøve å finstille antenna/hodene.

Frekvens: 12441 vertikal, symbolrate: 27500, FEC: 6, PMT: 5124, SID: 29700, TID: 1102

Var oppe og finstilte antenna i ettermiddag, men ser ikke ut til å være mere å hente (grrr....) Typisk at omtrent den eneste kanalen jeg er interessert i på Astra sendes fra en transponder (102) med marginal deking her i Lillehammer. Regner med at de som ligger litt lenger sør har bra signaler. Euro1080 sendes fra en annen transponder, og har gode signaler her. Jeg har 85cm antenne m/4stk Invacom 0.3dB hoder. Dessverre må jeg bruke ca 35m kabel.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par korte spørsmål -

Hvilket kort bruker du?

Hvor bra signalstyrke trengs på HD-loopen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Skystar 2. Har planer om å kjøpe motor for å få bedre signaler fra de svake transponderne. Signalindikatoren viser 8% nå, men vet ikke hva dette betyr i f eks dBuV. Indikatoren er rød opp til ca 30%, og blir deretter gul og tilslutt grønn. Jeg bruker Dvbportal for HDTV, og Progdvb for alt annet.

Gunnar

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalstyrke i prosent er vel nokså standard. Vanlige sendinger må typisk ha >40%. HD antar jeg har et helt annet krav til mottak...eller?

Forresten, hvor ligger denne Astra-satelitten (i forhold til de to 'norske')?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det kreves bedre S/N for HDTV enn for vanlige signaler. Skulle tro det siden bitraten er større. Uansett så har jeg et ok bilde mesteparten av tiden, selv om signalindikatoren er rød og bare viser 8%. Har ikke fått eksperimentert så mye med kodeker etc enda, og har problemer med lav frame rate. Mulig 2,54GHz PCen også er i slappeste laget for live HD.

Astra 1B-1H og 2C ligger på 19,2 grader øst. Astra HD Promo sendes fra 1F, transponder 102.

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •