Merkelige / sære filmer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så akkurat en spesiell og morsom og... Vel... Rar film. Dramaturgi og slikt er ganske standard, men den er VELDIG sær og omfatter ting som: [SPOILER] Fulle indianere, musikalelementer, Burka, mann som har sex med en død kylling, zombie stikker finger inn i baken til hovedrolleinnehaveren, homofile-meksikanerhamburgere som prater, selvmordsbombing, mindreårige som drikker osv.

Obs. Dette er en komedie/splatter! Produsert i 2006.

Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poultrygeist. For en en fantastisk tittel.

Newcomer Aravna sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Society

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    "Society" er den desidet sykeste filmen jeg har sett. Filmen er så syk at den egentlig ikke kan forklares.

Society (1989)
    Kaster meg på denne og er helt enig. Sleng på "Sodomas 120 dager" også, og bland inn "Midnight Meat Train" mens du toppen det med Inland Empire av David Lynch. Da har du en alternativ filmkveld.

Newcomer Aravna sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Taxidermia...

Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Denne kan umulig være plagiat av noe som helst, veeeldig original...

Taxidermia (2006)

short story:
    Gyorgy Palfi's grotesque tale of three generations of men, including an obese speed eater, an embalmer of gigantic cats, and a man who shoots fire out of his penis.
    Den er jaggu sær ja:-)

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Alien, Flesh Eating, Hellbound, Zombified Living Dead Part 2: In Shocking 2-D kansje
    Ellers så er Donnie Darko klar vinner Støtter også Eyes Wide Shut veldig god film!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Alien, Flesh Eating, Hellbound, Zombified Living Dead Part 2: In Shocking 2-D kansje
    Ellers så er Donnie Darko klar vinner Støtter også Eyes Wide Shut veldig god film!
    eller:
    Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Hellbound, Flesh-Eating Subhumanoid Zombified Living Dead, Part 3

Var den første filmen som kom til mind når jeg leste trådemnet

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Control/Kontroll. Sær, men med en klar handling. Visstnok parabel på tilværelsens ulike nivåer; det jordiske, pergatoriet, "det, der nede", himmelen. Kan godt sees uten at filmen leses i den settingen. Usannsynlige hendelser for et team med billetkontrollører på en ungarsk undergrunnsstasjon får deg likevel til å lure hva denne historien virkelig forteller. Virkelig utsøkt electronica soundtrack. Regissøren, Nimród Antal blir regissør for kommende Predators. Bra rolleliste i den. Det blir flop or fly, tror den tar av. Slippdato 9/6 i år.

Exte: Hair Extensions/Ekusute. Denne var vanskeligere å forholde seg til, men hadde helt grei handling, bare usannsynlig. Handler om hårforlenging og fasinasjon for hår i allminnelighet. Filmen markedsføres som horror, og kan vel oppfattes som horror av japanere som jo har et spesielt forhold til hår i skrekkfilmer. Her går det over stokk og styr og håret flommer i tonnevis og gror og gror og gror. Ut av øyne, håndflater og munn. Det blir til slutt så sært at sjangeren går over i komedieform, veff for en alminnelig skandinav. Men godt laget er filmen, gode bilder, skuespillere og proff produksjon. Skal snart gjensees.

"Masters of Horror"Imprint. Stjerneregissør Takashi Miikes bidrag til "Masters of Horror"-serien. filmen markedsføres som "Banned from Cable Broadcast" og fortjener utmerkelsen. Tross sine 63 minutter får man målet fullt av stoff á la Odition, bare mer sært. Inntrykk etter filmen: denne opiumen var forgiftet! For utenkelig til å beskrives. Sitat fra IMDb: "`Imprint` is often hard to watch but impossible to forget." DVDen fra play.com hadde intervju med Miike og snaxy ekstramateriale. Høyst severdig.

Save the Green Planet/Jigureul jikyeora!. Sprø film om naturvern, gisseltaking og et paranoid par som skal redde planeten. Mye av handlinga foregår i en underjordisk bunker der en fanget industrieier må stå til svars for miljødeleggelser og sine egoisktiske gjerninger. Det paranoide parets oppfinnsomhet i forhørsmetoder vekker både latter og avsky. Slutten har en skikkelig kicker. Anbefales.

Spider forest/Geomi sup. Mystisk, nifst, vakker og totalt usannsynlig. Man skjønner fort at noe er ut av logisk kontroll når hovedpersonen blir forfølgt ute i en beksvart skog, innhentet og slått ned, - av seg selv. Mindfuck av godt kaliber. Går god for den!

Visitor Q/Bijitâ Q. Komedie, samfunnskommentar, Takashi Miike igjen. Inneholder elementer som heroinavhengighet, slapping, foreldremishandling, brystmelk i store mengder, inscest og jeg-husker-ikke-alt-hva. Drøy kost om man tar handlinga bokstavelig, går bra når man leser den som en anerkjent regissørs maltraktering av filmsensur og samfunnstabuer. Se den? Nja-a.. kan forbigåes. Egentlig bare nyttig for folk som blir provosert av den. Så er du fintfølende, se den!

Citizen Dog/Mah nakorn. Sjarmerende og fandenivoldskt sjangeroverskridende. Film fortelles i fabelens form. Mottoet kan vel være "Kjærligheten overvinner alt". Ville kalle det en "ungdomsfilm". Langt i fra i noen (aner)kjent stil og totalt u-hollywoodsk. På DVDen var det intervju med regissøren som ikke så en dag eldre ut enn 17. Sprek film, litt klønete løsninger av og til (ung regissør) men overraskelsene var i flertall. Man tar slett ikke skade av å se filmen.

Marebito. Merkelig nok er denn filmene også fra Østen, Japan denne gang. (Begynner å bli en del, hva er det med moralen min i dag?) Er vel nærmest en sjangeroverskridende grøsser. Her skaffer hovedpersonen seg en pet "der nede fra" som han fôrer med sitt eget blod. Til slutt må han selvfølgelig ut og skaffe mer for kjæledeggen vokser og trives. Regissøren spiller selv hovedrolla. Klaustrofobisk og ukoselig, men se den gjerne. Uvanlig om man er vant til sjokkhorror. Denne bygger derimot opp sympati for hovedpersonens mørke gjerninger og man går med på handlingens premisser mot sin vilje. Følte meg uvel og blodtappet etter å ha sett den, jeg tuller ikke!

Survive Style 5+. Japansk denne også. Skjønte ingenting, mange historier foregår parallelt og handlinga/mangelen på sådann er "helt der". Elegant og høy in-faktor. Vinnie Jones er med i denne, Tadanobu Asano fra "Ichi ..." likeså. Men drit i handlinga, det er ikke sikkert der fins noen. Regissøren har jobba i reklame og SS5+ bærer tydelig preg av sikker sans for farge og form. Høres kjedelig og artsy-fartsy ut, men man liker den garantert såfremt man ikke er fargeblind. Humoren er også upåklagelig og (farge)sjokkeffektene er visstnok en del av greia.

Til slutt noen som kanskje mer kjente for oss blekansikter:
    Gummo. Tar den med fordi den er så sær i fortellerform og regi. Knekker et-par tabuer og tar seeren inn i situasjoner som er både uvante og som man føler seg brydd av å se på. Får samme følelse av å se Happiness, - brydd og litt flau, men H har i mer humor. Se siste først, Gummo kan ses når man vil ha sosialrealistisk in-your-face-rapport fra forstaden.

Alle kjenner House of 10 000 Corpses og The Devil`s Rejects, trashmetalleren Rob Zombies definisjon av skjønnhet og høy moral? Se begge, for the fuck of it. TDR er best.

Dust Devil er en lignende affære som Hot10 000C og TDR men rører seg på et litt dypere lag i sjela, om man enda skulle lide av denslags innvollsormer. Mer skremmende fordi det handlinga bygger og bygger utover i filmen. Anbefalt.

Eat the Rich må nevnes, særlig fordi Lemmy er med i den, men ikke bare derfor. Musikken, banketten som ender i kaos, hals-over-hode-handlinga, og "kjentfolk" i store og små roller: Bill Wyman, Koo Stark, Paul McCartney, Shane MacGowan. Og en hovedrolleinnehaver som bare skjønner to ting: knyttnevenes språk og øl. Han skjønner ikke engang at han er parlamentsmedlem! Se den x 3. Burlesk engelsk arbeiderklassehumor!

Double Agent 73 og Deadly Weapons med "nelkebutikkbestyrer" Chesty Morgan i synsfeltet. I den ene spiller hun rollen som agent med fotoapparatimplantat i et av de KjempeStore Brystene sine. I den andre suser hun rundt og tar livet av slemme menn med de samme. Titlene forteller hvilken film som inneholder hva. Om man ikke rygger for low definition-oppløsning fra tidlig 70-tall, så føy disse til lista over agentkomedier man burde ha sett før The Boatman calls.

Alle de siste er kanskje ikke mindfuck eller helt oppfyllende iflg. trådtittel, men såpass sjokkerende og utfordrende at jeg syntes de hørte hjemme her. God fordøyelse!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delicatessen fra 1991 var i mine øyne en sær film. Det rare er at den har høy rating på imdb. Kanskje det er jeg som er sær...:???:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    eller:
    Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Hellbound, Flesh-Eating Subhumanoid Zombified Living Dead, Part 3

Var den første filmen som kom til mind når jeg leste trådemnet
    Om folk har god tid kan de jo se her: List of longest films by running time - Wikipedia, the free encyclopedia

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne nevnt?

SÅNGER FRÅN ANDRA VÅNINGEN

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irréversible

Irréversible er ganske sær.

IMDB trivia: The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.

Filmen er antikronologisk, historien blir fortalt baklengs. Ganske drøy voldtektscene..

Ellers finnes det mange B-filmer som er sær/rar/morsom Monster In The Closet som ble oversatt til Skap-Ulf på norsk :-D Og Dead Heat f.eks.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker Dark city jeg...
    Du milde hvor jeg slet med den filmen...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Husker Dark city jeg...
    Du milde hvor jeg slet med den filmen...
    Dark City er en av filmene som går i reprise med ujevne mellomrom her hos meg. Fin film å se i forbindelse med f.eks. Metropolis fra (1927).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer sikkert alle til å hate meg, men jeg så 2001 - A space oddessy for et par dager siden og er ikke DEN sær så vet ikke jeg. Jeg måtte dele den opp i 3 deler for å gidde å se den. Blir nok ikke sett flere ganger. Hva som er så fantastisk med denne filmen er utenfor min fatteevne.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kubrick 2001: The space odyssey explained :-)
    A Clockwork Orange er også rimelig sær vil jeg si.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nå kommer sikkert alle til å hate meg, men jeg så 2001 - A space oddessy for et par dager siden og er ikke DEN sær så vet ikke jeg. Jeg måtte dele den opp i 3 deler for å gidde å se den. Blir nok ikke sett flere ganger. Hva som er så fantastisk med denne filmen er utenfor min fatteevne.
    Hat finnes ikke i mitt vokabular

Om filmen - hva som er så fantastisk:
    - regi
    - bilde
    - lyd
    - spesialeffekter

Husk når den ble laget - 1968 - da stereo var like utbredt som 3D film&lyd er i de tusen hjem i dag...

Og oppfølgeren, 2010, bør sees like etterpå, pga handlingen.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Faktisk enig. Har sett, og likt, bra mange sære filmer. En del er nevnt her.
    Men 2001 har jeg begynt på 3-4 ganger, aldri klart og sett den ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ascension

Gud er myrdet og erstattet av en ukjent eksistens. I denne groteske handlingen er verdensordningen blitt snudd opp ned. I dødsøyeblikket ble Guds energi frigjort og forvandlet alle mennesker til profeter eller guddommelige. Den nye makten får katastrofale konsekvenser. Tre kvinner tar på seg oppdraget med å finne Guds erstatter og sette en stopper for elendigheten. De kjemper seg igjennom en ufremkommelig verden mot den ytterste avgrunn for å rette opp alle ulykker og setter sine egne liv på spill mot det de har i vente…

103min med trappegåing

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mkentoe
    Ascension

Gud er myrdet og erstattet av en ukjent eksistens. I denne groteske handlingen er verdensordningen blitt snudd opp ned. I dødsøyeblikket ble Guds energi frigjort og forvandlet alle mennesker til profeter eller guddommelige. Den nye makten får katastrofale konsekvenser. Tre kvinner tar på seg oppdraget med å finne Guds erstatter og sette en stopper for elendigheten. De kjemper seg igjennom en ufremkommelig verden mot den ytterste avgrunn for å rette opp alle ulykker og setter sine egne liv på spill mot det de har i vente…

103min med trappegåing
    Hø?! Kunne du linke til denne filmen på IMDb eller navngi regissør, skulespiller og annet for identifikasjon. Finner ikke noen film med tittelen Ascension i databasen som passer til handlingsbeskrivelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står veldig lite på imdb om filmen men her er linken Ascension (2002/I) Endte opp med å spole igjennom hele filmen:???: Den er kansjke litt for intelektuell for meg:-D

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •