Kvalitet på "Digital Copy" fra BD-filmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på "Digital Copy" fra BD-filmer

Jeg har enda ikke gått til innkjøp av BD-spiller siden jeg bor på studenhybel i London, men vet jeg kommer til å skaffe meg en når jeg er ferdig til våren. Derfor vurderer jeg å begynne å investere i noen BD-filmer istedenfor å kjøpe de på DVD. Samtidig har jeg lyst til å se filmene på laptopen(15" Dell) når jeg får de.

Derfor lurer jeg på hvordan kvaliteten er på disse Digital Copies som følger med mange BD-filmer. Har forstått at jeg kan se disse i WinMediaPlayer, men er kvaliteten i nærheten av DVD?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg ikke sett en Digital kopi fra noen av mine BD filmer, heller vet jeg ikke hvordan filformat dette er, men fila er omtrent 1,5 - 2 Gb, så det sier vel kanskje sitt?

Husk også at digitale kopier har "utløpsdato", selv på de BD'ene som selges med egen DC disk. På f.eks Wolverine, så er utløpsdatoen oktober 2010. Skjønn det de som kan, men jeg fatter ikke hvorfor man ikke etter et år kan få sett den på sin laptop. Mulig at koden som aktiverer kopien lagres på maskina slik at man kan se filmen også etter utløpsdato, men det vet jeg ikke med sikkerhet. Men om man formaterer og prøver etter utløp, så vil den desverre ikke virke...

Dette er jo et fint tiltak fra filmbransjen sin kamp mot piratkopier som kan lastes ned uten utløpsdato....

Jeg skjønner meningen med utløpsdato på filmer der det kun ligger et ark inne i coveret med en nettadresse og en kode, for skal man lagre alt i evigheter vil det jo gå med noe lagringsplass etter hvert, men utløpsdato på filmer der det er med en disk, den skjønner jeg ikke....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •