Stor forskjell i lydkvalitet på nordisk vs engelsk blu-ray! (Taken: EHC) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg opplevde noe liknende på Pirates filmene som jeg har laget en tråd om. Der var det DTS-sporet som var utrolig flatt og livløst som om at det sto på dynamisk kompresjon mens DD-sporet var bra.

Hvilke pirates filmer snakker vi om her ? , hirr hirr o_0

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Hvilke pirates filmer snakker vi om her ? , hirr hirr o_0
    Pirates of the Carribean 1 og 2.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det snakkes om filmen:
    Taken var rå.
    DTS lydsporet satt som ei kule!

(Engelsk Extended Harder Cut versjonen)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Det er vel ikke verre enn å gå til butikken å si du er frelst hva lyd/bilde angår og forlanger pengene tilbake siden du ikke fikk det du betalte for? Trenger forsåvidt ikke være lydfreak for å få tilbake penger på noe slikt..

Helt enig. Du fikk ikke det emballasjen eller selger lovte. Krev pengene tilbake! Du har alle lover og rettigheter på din side her! Lite å si har det også om det er kanskje 3 måneder siden, hvis du reklamerer innen rimelig tid etter feilen ble oppdaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg er generelt skeptisk til "lokale" utgaver av filmer. Jeg får vemmelse når jeg ser logoer som "Scanbox", "Cinema Digital" og andre ekle varemerker som har sneket seg inn i verdikjeden. Når platen inneholder språk som polsk, russisk etc., så er ødeleggelsen total.

Takke meg til en USA versjon rett fra kilden!
    Haha, jeg merker jeg blir veldig engasjert av dette emnet! Jeg husker da jeg kjøpte Sony DVP-S715 eller-hva-den-het tidlig i 1998, og ikke lenge etterpå kom de første norske DVD-utgivelsene, fra Scanbox! For noe søppel! De var nærmest VHS-kopier i letterbox.

Men du kjøper BD fra USA? Har du sonefri spiller? Jeg har ikke fnnet noen bra BD-spiller enda som kan gjøres sonefri, men kjøper det straks jeg finner det, i mellomtiden får jeg bruke min nyinnkjøpte PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    100% ENIG!

Scanbox er for meg synonymt med noen som overhode ikke har peiling på det de driver med!

Dårlige utgivelser med tvungen tekst og annen faenskap.
    Klarer de virkelig ikke enda å lage skikkelige DVD-utgivelser??? Synes det er merkelig, etter 11 år!!! Jeg har bare holdt meg unna siden jeg så deres første utgivelser i butikkhyllene...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har opplevd det samme med filmen 'The Wrestler'?
    Det låt veldig tamt i forhold til hva "alle" anmeldelser sier...
    SME som er utiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Haha, jeg merker jeg blir veldig engasjert av dette emnet! Jeg husker da jeg kjøpte Sony DVP-S715 eller-hva-den-het tidlig i 1998, og ikke lenge etterpå kom de første norske DVD-utgivelsene, fra Scanbox! For noe søppel! De var nærmest VHS-kopier i letterbox.

Men du kjøper BD fra USA? Har du sonefri spiller? Jeg har ikke fnnet noen bra BD-spiller enda som kan gjøres sonefri, men kjøper det straks jeg finner det, i mellomtiden får jeg bruke min nyinnkjøpte PS3.
    Sonefri Blu-ray er ikke noe problem. Kjører en HTPC!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Sonefri Blu-ray er ikke noe problem. Kjører en HTPC!
    Ligger det ikke soner i FW på disse? Dt har det gjort på alle DVD-spillerne jeg har hatt. Eller kan du gå utenom med f.eks. AnyDVD?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Ligger det ikke soner i FW på disse? Dt har det gjort på alle DVD-spillerne jeg har hatt. Eller kan du gå utenom med f.eks. AnyDVD?
    AnyDVD fjerner glatt enhver regionkoding - selv om det er avslått som default.
    Har imidlertid ikke testa det selv siden jeg kun har korrekt sone.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gi meg en D Gi meg en R Gi meg en C Hva blir det? D R C

Anbefaler dere å ha DRC på max? Eg har ein pioneer lx81. Har slått av/off EQ,FULLBAND PHASE,STANDING WAVES;DNR,osv da dette ikkje skal fungere så bra som reklamen sier.Hehe... Har kun lydnivåer,avstander,forsinkelser,osv på slik som kalibreringen har innstillit ( MCAAC)...... Men har prøvd litt med DRC på maks (på den scena i MAN ON FIRE i begynnelsen,hvor christoper walken griller og smatter litt.Hehe).Synest kanskje dei små detlajene i lyden kom litt bedre frem.Har naboer,så ofte eg har volumet på berre 30-35.Kanskje DRCen er grei å bruke ved lavt volum? Har også avslått loudness/nightmode og slikt......

Ps:Merker at det er stor forskjell på volum i dialoger på BD filmer... Kan DRC hjelpe litt her på filmer med lavt volum i center/dialog????

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en litt annen problemstilling som likevel ikke er veldig OT.

Det virker som gjengen i denne tråden har god oversikt.

Jeg så i går King Kong i DTS HD MA 5.1 og la merke til at suben ikke slo seg på noe sted gjennom filmen. Det virker som dette sporet er 5.0, evt. 5.1 uten at noe er lagt i LFE-sporet. På Pioneeren ser jeg når LFE er aktiv og det var det ikke noe sted. Hvis jeg velger "vanlig" DTS, er det full pinne i LFE. Dette har jeg sett før på eldre filmer, men husker ikke hvilke filmer eller lydtyper.

For ordens skyld testet jeg en annen film med DTS HD MA og der var det aktivt LFE-signal.

Jeg har ikke klart å finne dette problemet på nettet. Tvert i mot skriver mange at King Kong har referanselyd.

Noen som har en god forklaring eller har merket slikt selv? Irriterende er det. Det er jo ikke så lett å oppdage hvis man har sub til plus/both eller fronhøyttalere til small. Jeg har fronter til large og sub til on, dvs. at suben min kun spiller når det finnes et aktivt LFE-signal.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg har en litt annen problemstilling som likevel ikke er veldig OT.

Det virker som gjengen i denne tråden har god oversikt.

Jeg så i går King Kong i DTS HD MA 5.1 og la merke til at suben ikke slo seg på noe sted gjennom filmen. Det virker som dette sporet er 5.0, evt. 5.1 uten at noe er lagt i LFE-sporet. På Pioneeren ser jeg når LFE er aktiv og det var det ikke noe sted. Hvis jeg velger "vanlig" DTS, er det full pinne i LFE. Dette har jeg sett før på eldre filmer, men husker ikke hvilke filmer eller lydtyper.

For ordens skyld testet jeg en annen film med DTS HD MA og der var det aktivt LFE-signal.

Jeg har ikke klart å finne dette problemet på nettet. Tvert i mot skriver mange at King Kong har referanselyd.

Noen som har en god forklaring eller har merket slikt selv? Irriterende er det. Det er jo ikke så lett å oppdage hvis man har sub til plus/both eller fronhøyttalere til small. Jeg har fronter til large og sub til on, dvs. at suben min kun spiller når det finnes et aktivt LFE-signal.
    Hmmm,når eg testa king kongen,so synest eg det var litt lite bass i forhold til mange andre filmer.Har stillt høytallerene på SMALL og deling ved 80 hz. Men har justert litt på sub og kalibrert på nytt,så mulig det er bedre nå.... Men pleier ikkje å se om det står LFE i displayet...... Da må eg sjekke....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    AnyDVD fjerner glatt enhver regionkoding - selv om det er avslått som default.
    Har imidlertid ikke testa det selv siden jeg kun har korrekt sone.
    Null problem å spille flere soner med AnyDVD.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Dette er en scanbox film, distribuert gjennom Paramount
    Quoter et litt eldre innlegg her.
    Jeg har vært i kontakt med både SME (ang The Wrestler) og SF Norge (and Slumdog Millionaire) ang diverse lyd og subbeproblemer på nevnte filmer. Kjappe med svar, så kanksje trådstarter skulle sendt en mail til scanbox å høre hva som virkelig er problemet?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Man skal jo selvfølgelig aldri si aldri, men spillerene våre har begge Audio DRC til OFF, ikke Auto. Men i dette tilfellet er det Yamahaen som i såfall må være synderen grunnet bit-stream. Her er jeg faktisk ikke helt sikker på hva hans Yamaha er satt til.

EDIT:
    Begge våre receivere er satt til MAX og ikke MIN/Auto.

Tviler forøvrig på at dette er problemet. Det høres ikke ut som resultatet av DRC slik jeg har hørt DRC. Dvs at futten forsvinner fra eksplosjoner osv, mens selve lydbildet i stor grad låter relativt likt.
    Her låter det totalt forskjellig. Det er omtrent som om det har blitt 10 meter lengre avstand til selve lydbildet på den nordiske utgaven, mens det på den engelske utgaven låter skikkelig in your face.

Men dersom det er DRC som er problemet, så klarer den i såfall å overstyre alle OFF innstillingene våre.
    Det er jo også litt merkelig at den nordiske versjonen skulle slite med dette mtp at det er samme film bare i forskjellig språkversjoner.
    Litt seint ute her, fikk den engelske utgaven for en stund siden og sjekket både mummer innerst osv på begge discer....
    Alt var totalt forkjellig...den skandinaviske satte i gang med DD som default, det er helt andre kapitel/scene inndelinger osv....
    Og helt riktig lyden på DD på den skandinaviske virket høyerer enn HD lyden...
    men HD lyden på den engelske var noe helt annet..:-)..så når det gjelder "kule" filmer så lønner det seg å få den fra UK eller USA....
    Husker det var sånn på 80 tallet da jeg hadde tilgang til HI FI VHS fra UK og Norge av samme film....UK var MYE bedre....
    Dumt at det skal være sånn i vår moderne tidsalder.....:-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •