Stor forskjell i lydkvalitet på nordisk vs engelsk blu-ray! (Taken: EHC) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hvilket selskap har gitt ut den norske/nordiske utgaven?
    Dette er en scanbox film, distribuert gjennom Paramount

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Interessant. Husker for en del år tilbake med DVD at de amerikanske utgavene hadde vesentlig bedre lyd.
    Jeg vil nå påstå at den dag i dag har USA utgivelser et jevnt høyere nivå. Er jo noen nettsteder som sammenlikner, og man kan telle på en hånd der ikke-usa er bedre. (Som feks terminator 3 som bare har dd lyd foreløpig.)

Kjøper litt engelske sone B, og så idag en som het Infestation med DTS HD MA lyd. Tamt som bare det (kan jo være filmen dette da) og med lipsync problemer i flere scener.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Når jeg hadde Onkyo 875 så var Night Mode problemet gjeldende på veldig mange av BD platene med TrueHD lydspor.
    Takk for tipset!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du skjekker coveret. På en del Blu-ray plater er det engelske sporet ukomprimere (True HD etc) med den norske sporet et komprimert DD-spor som på DVD. Mulig de bruker samme sporet på Blu-ray og DVD utgaven av filmen for å spare kroner :cry: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har du skjekker coveret. På en del Blu-ray plater er det engelske sporet ukomprimere (True HD etc) med den norske sporet et komprimert DD-spor som på DVD. Mulig de bruker samme sporet på Blu-ray og DVD utgaven av filmen for å spare kroner :cry: .
    DTS HD Master på begge utgivelsene ja. Men DD er av en eller annen grunn valgt som standard på den nordiske utgaven - noe som ikke er så rart siden DD sporet låter bedre og tøffere enn DTS HD Master sporet.

Min engelske utgave tror jeg ikke har noe annet enn DTS HD Master. DD sporet finnes kun på den nordiske.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Da er vel saken egentlig løst?
    Scanbox og SME er vel ikke akkurat kjent for å ha de beste utgivelsene. Klarte ikke en av de å fucke opp Rambo IV også?

EDIT:
    Marsboer: AC3 er mandatory på BD, så er "violation of rule" hvis den ikke er på disken din.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte inn blu-rayen på PCen og sjekka disken nå.
    De har "tøyd strikken" ved å inkludere et DD English descriptive spor (dvs med beskrivelser for svaksynte)
    Ellers er det et DTS HD Master spor, samt en 4-5 andre DTS-spor på ulike språk.

Ikke noe originalt DD-lydspor på lik linje med DTS HD Master slik som på den nordiske utgaven.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående DRC: jeg kan vanskelig tro at den bør stå på max (=maksimum dynamisk kompresjon) - den bør alltid stå til off.

Iron Man-utgaven jeg har har den festlige egenskapen at den trigger DRC i Denon AVR-4308 uansett hva DRC står til. Så etter at filmens hovedlydspor er i gang, må jeg inn i menyen og skru av DRC.

Mulig den nordiske Taken-versjonen gjør noe tilsvarende.

Forøvrig ble jeg så forbannet over å oppdage at min nordiske Rambo (IV) kun hadde 5.1 DTS HD HR (coveret sier DTS HD MA) at jeg kjøpte den amerikanske (regionfri) med 7.1 DTS HD MA i tillegg :-)

Og Play.com er min hoffleverandør av Blu-ray, en rolle som på ingen måte svekkes av denne tråden :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Angående DRC: jeg kan vanskelig tro at den bør stå på max (=maksimum dynamisk kompresjon) - den bør alltid stå til off.

Iron Man-utgaven jeg har har den festlige egenskapen at den trigger DRC i Denon AVR-4308 uansett hva DRC står til. Så etter at filmens hovedlydspor er i gang, må jeg inn i menyen og skru av DRC.

Mulig den nordiske Taken-versjonen gjør noe tilsvarende.

Forøvrig ble jeg så forbannet over å oppdage at min nordiske Rambo (IV) kun hadde 5.1 DTS HD HR (coveret sier DTS HD MA) at jeg kjøpte den amerikanske (regionfri) med 7.1 DTS HD MA i tillegg :-)

Og Play.com er min hoffleverandør av Blu-ray, en rolle som på ingen måte svekkes av denne tråden :-)
    MAX er riktig på Yamaha.
    Man stiller ikke Audio DRC slik som på blu-ray spillere og en del andre receivere.
    På Yamaha stiller man "Dynamic Range" og da blir kanskje MAX litt mer logisk?? 8)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    På Yamaha stiller man "Dynamic Range" og da blir kanskje MAX litt mer logisk?? 8)
    Litt, kanskje :-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    MAX er riktig på Yamaha.
    Man stiller ikke Audio DRC slik som på blu-ray spillere og en del andre receivere.
    Jeg tror det er to forskjellige ting som blandes sammen her. Adaptive DRC kan settes til enten off eller Auto men Dynamic Range kan settes til enten Min/auto eller max. Adaptive DRC bør stå på off mens Dynamic range bør stå på max. Dette vil gi mest dynamikk. Sånn er det ihvertfall på min Yamaha 663. Hvordan de andre modellene gjør dettte vet jeg ikke.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm det skal jeg teste også. Syntes også Iron Man hadde lav og platt lyd. Har Denon AVR-3808 mulig det er det samme på den...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde noe liknende på Pirates filmene som jeg har laget en tråd om. Der var det DTS-sporet som var utrolig flatt og livløst som om at det sto på dynamisk kompresjon mens DD-sporet var bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Husker med gru mine første DVD-er fra Scanbox (som også ble de siste).

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke verre enn å gå til butikken å si du er frelst hva lyd/bilde angår og forlanger pengene tilbake siden du ikke fikk det du betalte for? Trenger forsåvidt ikke være lydfreak for å få tilbake penger på noe slikt..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Hmmm det skal jeg teste også. Syntes også Iron Man hadde lav og platt lyd. Har Denon AVR-3808 mulig det er det samme på den...
    Ser man det. DRC sto på "Auto" satte den til "Off" og det ble en helt annen dynamikk.. Takk for tipsene angående dette

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Ser man det. DRC sto på "Auto" satte den til "Off" og det ble en helt annen dynamikk.. Takk for tipsene angående dette
    Iron Man kjører showet helt av seg selv... Jeg har satt "night" modus på min Onkyo 875 til av, men like fordømt setter Irom Man BD'en denne i gang igjen:!: Så sjekk neste gang du putter inn Iron Man.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er generelt skeptisk til "lokale" utgaver av filmer. Jeg får vemmelse når jeg ser logoer som "Scanbox", "Cinema Digital" og andre ekle varemerker som har sneket seg inn i verdikjeden. Når platen inneholder språk som polsk, russisk etc., så er ødeleggelsen total.

Takke meg til en USA versjon rett fra kilden!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Husker med gru mine første DVD-er fra Scanbox (som også ble de siste).
    100% ENIG!

Scanbox er for meg synonymt med noen som overhode ikke har peiling på det de driver med!

Dårlige utgivelser med tvungen tekst og annen faenskap.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Iron Man kjører showet helt av seg selv... Jeg har satt "night" modus på min Onkyo 875 til av, men like fordømt setter Irom Man BD'en denne i gang igjen:!: Så sjekk neste gang du putter inn Iron Man.
    Startet filmen, sjekket parameterne, og den sto fortsatt på OFF hos meg
    Blir vel så jeg sjekker dette etter hver gang jeg starter en film herretter nå tenker jeg ...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •