Snehvit Blu-ray og DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snehvit Blu-ray og DVD

DVD Beaver har sammenlignet DVD og Blu-ray utgavene av Snehvit, som er rett rundt hjørnet.

Snow White and the Seven Dwarfs Blu-ray Disney

En ting jeg synes er interessant er at DVDen ser ut til å ha et mye "grønnere" bilde enn Blu-rayen. Når jeg sammenligner med DVD-utgaven fra 2001, så er fargene på den utgaven langt nærmere fargene på Blu-ray utgaven.

Her er et skjermskudd jeg har tatt fra min egen DVD.
    Vedlegg 55229

Sammenlign gjerne med http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe..._sd_4sd%20.jpg og http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...e_blu-ray3.jpg

Blu-ray versjonen ser så absolutt nydelig ut, men jeg klarer ikke helt fri meg fra tanken om at de har "sabotert" DVD-versjonen for å få Blu-ray bildet til å ta seg enda bedre ut til sammenligning. Det virker i hvert fall lite trolig at DVD og Blu-ray bildet stammer fra samme kilde.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt samme greia med Tornerose da den kom. Tidligere utgaver hadde et blålig skjær, mens Blu-Ray-utgaven hadde en mer nøytral fargepalett. Jeg aner ikke hvilken versjon som ligger nærmest originalversjonen, men syntes i alle fall at bildet på Torneroses Blu-Ray-utgivelse var bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og leser artikkelen om Snehvit i release.no og klør meg i huet.

Her står det at Snehvit solgte 200.000 eksemplarer i 2001; 190.000 VHS og 10.000 DVD. I år regner de med å selge halvparten; 95.000 DVD og 5.000 BD.

Er ikke dette veldig defensive anslag? Hvis det faktisk bare er 10.000 som kjøpte den på DVD sist, så må vel DVD-markedet for filmen være voldsomt nå? Det kan vel ikke være så fryktelig mange som synes VHS-kopien de har er noe særlig å samle på?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si det. Kanskje de har en helt annen markedskampanje denne gangen, kanskje de ser dystert på DVD-salget fremover, hvem vet. Det kan godt være de tar helt feil, også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Si det. Kanskje de har en helt annen markedskampanje denne gangen, kanskje de ser dystert på DVD-salget fremover, hvem vet. Det kan godt være de tar helt feil, også.
    Kanskje. Men samtidig er jo hjemmevideomarkedet nesten tre ganger større nå enn det var i 2001.

Vel, vel. Det skal bli interessant å se hva det blir til når filmen kommer ut i hvert fall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •