Ser ut som om Paramount har startet med å låse blu-ray til region A i statene..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ser ut som om Paramount har startet med å låse blu-ray til region A i statene..

MovieTyme.com Blog

Braveheart og Gladiator Sapphire series

Leste et annet sted at Dexter s03 også er låst til region A
    Kjipe greier gitt

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har regionfri BD spiller, så blir det Sapphire utgavene av Gladiator og Braveheart på BD for meg uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    MovieTyme.com Blog

Braveheart og Gladiator Sapphire series
    Så det betyr at disse Sapphire utgavene ikke vil bli solgt i europa det da?
    Står jo ikke helt klart, står at US-releasen vil bli låst til sone A, men står jo ikke spesifikt at det ikke vil komme en egen sone B release da :?:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Så det betyr at disse Sapphire utgavene ikke vil bli solgt i europa det da?
    Står jo ikke helt klart, står at US-releasen vil bli låst til sone A, men står jo ikke spesifikt at det ikke vil komme en egen sone B release da :?:
    Kommer ikke på sone B som Sapphire, desverre for Dere som har spillere som er låst til sone B. Her kan Dere lese litt mere om disse utgavene. Men de kommer på sone B som andre utgaver da.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som er uinteressert i ekstramaterialet, og kun opptatt av best mulig lyd og bilde (og gjerne extended versions / director's cut), betyr Sapphire ingenting.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    For oss som er uinteressert i ekstramaterialet, og kun opptatt av best mulig lyd og bilde (og gjerne extended versions / director's cut), betyr Sapphire ingenting.
    Sant nok, men tror jeg heller bestiller Sapphire utgavene fra USA til 165 kroner pr.stk pluss 30 kroner i porto for å få med alt ekstramateriellet, og DTS -HD Master Audio mot å kjøpe den til enkeltutgave i Norge for 229-249, som kanskje bare har TrueHD lyd.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. "Bare" TrueHD? Hvordan vil du beskrive forskjellen mellom DTS-HD MA og TrueHD?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Sant nok, men tror jeg heller bestiller Sapphire utgavene fra USA til 165 kroner pr.stk pluss 30 kroner i porto for å få med alt ekstramateriellet, og DTS -HD Master Audio mot å kjøpe den til enkeltutgave i Norge for 229-249, som kanskje bare har TrueHD lyd.

Tror ikke du hører forskjell på TrueHD og DTS HD MA, begge er lossless...

Men uansett så har Universal rettighetene til Gladiator i europa, så da blir det DTS.

Når Braveheart engang kommer, blir det fra Fox. ( DTS )

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Tror ikke du hører forskjell på TrueHD og DTS HD MA, begge er lossless...

Men uansett så har Universal rettighetene til Gladiator i europa, så da blir det DTS.

Når Braveheart engang kommer, blir det fra Fox. ( DTS )
    Tror ikke jeg hører forskjell heller, men da Watchmen ble gitt ut på BD, fikk selskapet utdelt et spørreskjema om hvilken codecs de ville bruke. I USA ble det DTS-HD Master Audio, mens i Europa/Australia/England/Irland ble det True HD. Iallefall ifølge denne tråden. Jeg får min USA utgave av Watchmen ganske snart, som har DTS-HD Master Audio mot Dolby TrueHD av den europeiske jeg kjøpte først. (USA utgaven er også en Director's Cut) Skal sjekke og sammenligne disse utgavene lydmessig når US versjonen kommer.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de ikke locked fordi dette er spesielle utgaver eller noe slikt?

Jeg vet Criterion gjorde det samme med Universal sin tittel av Benjamin Button, men det var fordi det var noe med lisensiering i USA kontra Europa(?)

Speedfight2: Mange titler i USA som har DTS MA som "kun" har TrueHD i Europa. Dette gjelder særlig titler fra Lionsgate med 7.1 DTS MA, som kun får TrueHD 5.1 i Europa. Dét er teit!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Speedfight2: Mange titler i USA som har DTS MA som "kun" har TrueHD i Europa. Dette gjelder særlig titler fra Lionsgate med 7.1 DTS MA, som kun får TrueHD 5.1 i Europa. Dét er teit!
    Jepp jeg vet. Og Lionsgate titler i Norge blir distribuert av Scanbox, noe som for meg ikke holder mål(likedan med SME sine titler). Derfor kjøper jeg fra USA istedet for
    Når man først skal oppgradere sinde DVD'er til BD så hvorfor ikke gå for det beste med en gang?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gladiator Sapphire står oppført med TrueHD på AxelMusic, har ikke fått mitt eks enda så jeg vet ikke hva det virkelig er på plata. Men det er jo rimelig likegyldig da TrueHD også er Lossless og et meget bra lydformat. Braveheart står også oppført med TrueHD, vet ikke hvor du har fått det fra at de skal ha DTS HD Master Audio??

Ser at HiDef Digest oppgir Gladiator med DTS HD Master Audio og Braveheart med True HD, men de har ikke testet platene. Vet ikke hva som er på de før vi hører det selv eller leser det hos noen som har testet. Får nok mine eks snart...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Gladiator Sapphire står oppført med TrueHD på AxelMusic, har ikke fått mitt eks enda så jeg vet ikke hva det virkelig er på plata. Men det er jo rimelig likegyldig da TrueHD også er Lossless og et meget bra lydformat. Braveheart står også oppført med TrueHD, vet ikke hvor du har fått det fra at de skal ha DTS HD Master Audio??

Ser at HiDef Digest oppgir Gladiator med DTS HD Master Audio og Braveheart med True HD, men de har ikke testet platene. Vet ikke hva som er på de før vi hører det selv eller leser det hos noen som har testet. Får nok mine eks snart...
    Når man leser infoen om Gladiatoren i europeisk versjon hos Play.com, så står det at både den vanlige og steelbook-utgaven får DTS HD MA lyd, samt norsk tekst. Så er i grunn ikke noen krise om det ikke står Sapphire Edition øverst på coveret når filmen er den samme....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Når man leser infoen om Gladiatoren i europeisk versjon hos Play.com, så står det at både den vanlige og steelbook-utgaven får DTS HD MA lyd, samt norsk tekst. Så er i grunn ikke noen krise om det ikke står Sapphire Edition øverst på coveret når filmen er den samme....
    Jeg har bestilt Steelbook utgaven hos Play.com og det er ingen krise om den har True HD eller DTS HD MA for de er omtrent likeverdige. Men jeg foretekker nok DTS HD MA på min Sony BDP S5000ES/Yamaha Z11 kombinasjon. Håper å få 5000ES sonefri snart, hvis ikke går jeg nok for en Oppo 83 sonefri...:-D
    Mvh Andreas

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har bestilt Steelbook utgaven hos Play.com og det er ingen krise om den har True HD eller DTS HD MA for de er omtrent likeverdige. Men jeg foretekker nok DTS HD MA på min Sony BDP S5000ES/Yamaha Z11 kombinasjon. Håper å få 5000ES sonefri snart, hvis ikke går jeg nok for en Oppo 83 sonefri...:-D
    Ukomprimert er ukomprimert. På et 5.1 oppsett er DTS HD Master og True HD like gode, men har man 7.1 så stiller saken seg selvsagt annerledes.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp jeg vet. Og Lionsgate titler i Norge blir distribuert av Scanbox, noe som for meg ikke holder mål(likedan med SME sine titler). Derfor kjøper jeg fra USA istedet for
    Når man først skal oppgradere sinde DVD'er til BD så hvorfor ikke gå for det beste med en gang?
    Hehe, jeg så du hadde en liten "rant" i en annen tråd mot de to selskapene. Ellers i Europa er det Sony som distribuerer Lionsgate (bortsett fra et par titler), så der er det hvertfall ordentlig.
    Det ser ut til at Lionsgate 7.1 DTS MA i USA er det samme i Europa om det fortsatt er Lionsgate som styrer butikken.
    Jeg ser forresten ikke poenget med å kjøpe BD-titler i norge hvis det faktisk ikke er norske titler. Du finner de nesten billigere alle andre steder uansett.
    Skulle gjerne kjøpt fra USA jeg også, men prisene er litt høyere der enn de er i Europa, så..

Andreas21: Sony 5000ES: Gjøres denne sonefri med chip?
    Vet du om noen andre enn Bluraymods.com - Home som gjør dette?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ukomprimert er ukomprimert. På et 5.1 oppsett er DTS HD Master og True HD like gode, men har man 7.1 så stiller saken seg selvsagt annerledes.
    Det du sier er helt sant, men den beste lyden kommer som regel ra DTS HD MA i mine ører. Vet ikke hvorfor, men det er vel mange grunner til det. Nå har ikke jeg sett samme film med DTS HD MA og True HD så noen direkte sammenligning har jeg ikke fått til enda. Men det burde høres helt likt ut da...:-D
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ukomprimert er ukomprimert.
    For å spikke litt fliser, så er både DTS HD-MA og TrueHD komprimert, men de lover begge at de er tapsfritt komprimert, og at du derfor når du pakker det ut skal få nøyaktig det samme som du hadde før komprimering.

Forutsatt at dette stemmer, er det ingen direkte lydmessige fordeler ved å velge det ene formatet foran det andre. Ett format kan ta mer plass (båndbredde) enn det andre, og deremed redusere hva som er til overs til video. Men i praksis er det vel såpass mye å gå på her, at det i realiteten ikke vil være noe issue.

Anyway - hvis noen hører forskjell på DTS HD-MA og TrueHD, så skyldes nok dette heller forskjeller i lydmiksen som har vært brukt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite apropos :)

Ser vi diskuterte litt forskjeller på TrueHD og DTS Master Audio. På min USA utgave av Top Gun er det både TrueHD og DTS HD Master Audio..så en viss forskjell er det nok ja MA har vel høyere bitrate, men om man hører dette i praksis er vel tvilsomt

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser vi diskuterte litt forskjeller på TrueHD og DTS Master Audio. På min USA utgave av Top Gun er det både TrueHD og DTS HD Master Audio..så en viss forskjell er det nok ja MA har vel høyere bitrate, men om man hører dette i praksis er vel tvilsomt
    Pokker! Må jeg ha ENDA en Top Gun utgave? Føler jeg har mange Top Gun nå, men ingen som er helt toppers!
    Er usa utgaven bra?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •