Region 2 på PLAY.COM, norsk tekst?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Region 2 på PLAY.COM, norsk tekst?

Jeg bare lurte på om når det er region 2 på play.com, er det da norsk teskt på filmene? Eller kan det være slik at fordi om det er region 2, trenger det ikke være norsk tekst?

På noen region 2 filmer ser jeg det står listet opp flere subtitles, engelsk, dansk, czech osv, men ikke norsk. Hvis den inneholder dansk eller icelandic, tror dere den da inneholder norsk?
    Øystein

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nødvendig vis. Jeg har kjøpt BD sone B og DVD sone 2 uten norsk tekst. Helt greit for meg for jeg hater engelsk lyd i kombinasjon med norsk tekst.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe stort issue for meg, da jeg har mange filmer fra USA... Men madammen vil gjerne ha norsk tekst
    Øystein

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender at du får norsk tekst på eldre filmer. Nyere filmer kommer som regel bare med engelsk.

Personlig kjører jeg også alltid engelsk tekst. Da slipper man teite oversettelser som ødelegger poenget med en puncline.

Edit: God mulighet for å la dama lære engelsk hvis du handler på play ja

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teksting på Engelsk/Norsk talende film er bare til irritasjon !!! men det er meg da.
    Forståelig med dålig lyd i center/tv at man trenger tekst men ikke ellers.

Kjøp filmer fra norge eller danmark så er det sikker på og få norsk tekst.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Teksting på Engelsk/Norsk talende film er bare til irritasjon !!! men det er meg da.
    Forståelig med dålig lyd i center/tv at man trenger tekst men ikke ellers.

Kjøp filmer fra norge eller danmark så er det sikker på og få norsk tekst.
    Ikke alle er like store på engelsk vet du.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjekk liste for oss stakkarer som ikke er like dyktige til å forstå all engelsk tale første gang man ser en film, eller vil ha mulighet for å vise film for andre som kanskje liker tekst, er denne:

HDFreak

Det er en liste over hvilke filmer på play som har DANSK tekst, men det viser seg at det er veldig sannsynlig (95% ?) at filmer med danske tekster også har norske. Jeg bruker denne listen stadig vekk og den har ikke sviktet meg enda.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt filmer med norsk tekst fra play.com ofte før de har hatt release i norge, de må vel ha noen uker ekstra på å trykke opp norsk cover:P

Play.com pleier å være grei å skrive hvike undertekster som er med på filmen, står ganske langt nede på siden til filmen...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    En kjekk liste for oss stakkarer som ikke er like dyktige til å forstå all engelsk tale første gang man ser en film, eller vil ha mulighet for å vise film for andre som kanskje liker tekst, er denne:

HDFreak

Det er en liste over hvilke filmer på play som har DANSK tekst, men det viser seg at det er veldig sannsynlig (95% ?) at filmer med danske tekster også har norske. Jeg bruker denne listen stadig vekk og den har ikke sviktet meg enda.

Denne listen er for bare blu-ray? ENkelte filmer er vanskelig å få tak i på BR, så hadde vært kjekt med en slik liste på DVD og
    Øystein

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Denne listen er for bare blu-ray? ENkelte filmer er vanskelig å få tak i på BR, så hadde vært kjekt med en slik liste på DVD og
    Dette er en ren BD-liste, ja. Jeg forstod ikke at du mente begge deler.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan i huske HDFreak? med tekst oplysning!!

Er nu startet op som BDLive.dk - Blu-ray film, artikler og anmeldelser og er helt sikker på at i også er velkommen:razz:

Tekst fra pressemeddelse:

Relancering af BDLive.dk
    Efter flere måneders hårdt slid, har BDLive.dk åbnet op for en forbedret og pænere side. Folk kender nok mest siden, hvor man kan finde ud af om UK blu-ray har danske tekster eller ikke. Men nu tager de skridtet videre og lancere mere info, prissøgning, anmeldelser, artikler og nyheder. Og der mange flere features på vej.

Den største nyhed som er kommet, er at man kan oprette sig som bruger og derved hjælpe med at indtaste info og gøre siden til Danmarks største inden for blu-ray, samtidig med at man optjener point til at kunne ”købe” gavekort til køb af film, og senere hen vil der komme andre spændende ting at kunne bruge sine point på.

Af andre ting kan nævnes som er nyt:

Prisændringer: Hvor du kan følge med i prisændringer på alle film i sidens database.

Artikler og nyheder: Hvor du kan læse det seneste nye inden for blu-ray verden og hvor brugere i fremtiden kan indsende spændende nyheder til gavn for alle andre brugere.

Vi her på BDLive teamet håber i vil tage godt imod dette nye tiltag og design, og komme med ris og ros. Og selvfølgelig at hjælpe med at gøre BDLive.dk til Danmarks bedste blu-ray side.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •