Scanbox/SME titler på Blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Scanbox/SME titler på Blu-ray

Jeg vet det er skrevet noe her inne angående BD filmer fra nevnte selskaper, men kan ikke finne det selv. Noen som har en link til denne tråden hvor det er diskutert hvorfor SME/Scanbox sine BD titler hakker ved jevne mellomrom?
    Jeg for min del kommer ikke til å kjøpe flere BD filmer derifra før de klarer å mastre filmene som dem skal, med 24 bilder å ikke 25.
    Hakkingen er KUN fra disse selskapene, har ikke vært borti likedan hakking fra andre selskaper ut ifra mine 200 BD filmer. Heldigvis har jeg kun 5 titler fra disse selskapene, som vil bli innkjøpt på sone A, og mine norske utgaver vil bli donert til min far....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandrew Metronome er av samme ulla også. Så nettopp In The Name Of The King, og det er samme hakking på Sandrew sine titler også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det samme med Egmont sine titler. Men Sony, Buena Vista, Warner og de andre "store" distributørene er det ikke noe problem med. Hadde vært greit om noen her inne med titler fra nevnte "hakkeproblem-leverandører" hadde sjekket dette på sine spillere, og samtidig skrevet hvilken spiller det ble testet på. Det er jo tydelig at de "mindre" selskapene har en annen mastringsprosedyre av sine titler, men det kan kanskje hende at problemet løser seg ved en ny firmware fra Panasonic.

Hvilket bringer meg inn på, hvordan får produsentene vite om hva slags trøbbel med filmer som ikke fungerer perfekt med sine spillere? Hvor går det eventuelt å rapportere inn feil ved slike ting? Ser at Panasonic sine firmwares går på ting som : Playability, BD-V Playability, AVCHD and BD-V Playability. Den siste firmwaren til min spiller kom 10 Juni 2009. Får bare krysse fingre for at dette vil bli løst ved neste oppdatering.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som kan hjelpe meg med mitt problem som nevnt tidligere i denne tråden? Kan noen sjekke titler fra SME/Scanbox/Egmont for å se om dere opplever om det forsvinner et bilde ved jevne mellomrom? Ønsker spesielt å høre fra Dere med Panasonic DMP-BD80, da denne spilleren vil bli innkjøpt i løpet av dette året.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til de som gidder å bry seg!!

Har netopp sett Kill Bill 1&2 (Egmont) men disse filmene skipper ikke slik som andre nevmte Egmont/SME/Scanbox/Sandrew Metronome titler. Vet ikke hvorfor, noen som kan sjekke dette på sine spillere????????

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut som om de fleste kjøper sine filmer fra utlandet. Jeg fant bare tre stk i min samling fra disse selskapene, alle tre fungerer som de skal.

Nord (sandrew), Kurt blir grusom (egmont) & Låt den rätte komma in (sandrew)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare dra frem denne tråden for å forklare hvorfor filmene hakker.
    Jeg ripper mine blu-rays til disk og for å avspille disse perfekt på en HTPC blir det plutselig viktig å vite frame raten til disse filmene.

Det jeg har lagt merke til er at SME titler nærmest uten unntak er på 24.000 fps og ikke 23.976 fps som er standarden ellers. På utstyr som ikke skiller mellom disse to vil man da oppleve et lite skip ved jevne intervaller. ATI-kortet jeg bruker på HTPCen skiller mellom disse så fremt jeg stiller inn korrekt. Men om du har en blu-ray spiller som ser på 24p som 24p og ikke enten 24.000 eller 23.976 så får du problemer. Og da spesielt med SME titler som er 24.000 stikk i strid med så godt som alle andre. Hvorfor de gjør det slik vet jeg ikke. Jeg HÅPER det er fordi de ønsker å behandle filmene minst mulig i forhold til slik de fremstilles på kino, og ikke fordi de har tabbet seg ut.

Forøvrig kjenner udugeligheten ingen grenser når det gjelder norske utgivelser. Jeg skulle rippe Kill Bill Volume 1 i dag (Nordisk Film, Egmont) og da dukket søren meg RESERVOIR DOGS opp som tittel på selve disken i utforskern. Selve disken inneholdt Kill Bill 1 heldigvis. De har med andre ord driti seg ut. Det beste er at de søren meg klarte å prestere det samme på Kill Bill 2 også! Helt fantastisk uprofesjonelt spør du meg. Det må være en gjeng med totale amatører som holder på med dette hos Nordisk Film.

På en annen disk jeg også rippet i dag (Swordfish, WB) hadde de valgt å beholde LOGICAL_VOLUME_ID (dvs sikkert default verdien dersom man ikke gidder å fylle inn noen tittel) som navn på disken i stedet for å ta seg det ene sekundet det tar å skrive SWORDFISH, slik at profesjonaliteten øker ca 10000%. Dette er likevel langt bedre enn feil filmtittel.

Kill Bill 1 og 2 (egmont) er forøvrig på 23.976 fps, så disse vil ikke skape problemer med enkelte blu-ray spillere.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg vil kaste meg på denne tråden for å uttrykke min irritasjon og forargelse over SMEs (Star Media Entertainments) utgivelse av The Expendables. UK-versjonen har DTS-HD MA 7.1, mens den norske utgivelsen fra SME "kun" har 5.1. For noen betyr dette lite, men å kutte to diskrete lydspor fra BD-platen er for meg like ille som å kutte ned spilletiden. Jeg forstår ikke hvorfor dette skjer. Og jeg returnerer min SME-utgave til Elkjøp, og kjøper en (riktignok dyrere) fullstendig utgave fra UK.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å forstå en eneste grunn til å manipulere den originale releasen slik som f.eks SME gjør. Jeg regner med at de ikke sitter på originalen selv og gjør alt fra "scratch" for å si det slik.
    Min Elkjøp-kjøpte Expendables rippet jeg også i dag. I ekte SME ånd var det 24.000Hz på denne. Dette lager imidlertid ingen problemer for meg. Om det er 5.1 eller 7.1 gjør heller ikke noe all den tid jeg kjører 4.1 i praksis. Det som er verre er at jeg sitter med en gnagende usikkerhet på om jeg egentlig har en fullgod release. Dersom de har reencodet både video og lyd etter "egen standard" så vil jo dette også medføre tap av kvalitet i forhold til f.eks den amerikanske releasen. Jeg tviler i hvertfall på at det er motsatt. Forhåpentligvis har alle det samme råmaterialet for sine releaser slik at kvaliteten er identisk.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer såpass mye på hvorfor SME gjør som de gjør at jeg sendte dem en mail. Jeg venter i spenning...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg lurer såpass mye på hvorfor SME gjør som de gjør at jeg sendte dem en mail. Jeg venter i spenning...
    Ikke hold pusten my friend

Det jeg lurer på er, hvor vanskelig kan det være å lage nordiske utgaver av Blu-ray filmer som allerede har riktig bildeformat, riktig frekvens og perfekt lydspor i HD-Master Audio + DD5.1 for de som trenger det.

Man skulle jo tro at det logiske hadde vært og bare legge på nordiske subtitles og nordiske menyer, enkelt.

Men neida, her skal de kødde med både det ene og det andre, forstå det den som kan

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på The Expendables på min aldrende Pioneer BDP-51FD og ventet på at 24.000 fps skulle gi problemer. Det var null hakking, men lyden gikk gradvis ut av sync, noe jeg egentlig forventet basert på tidligere erfaring med 24.000 filmer.

Jeg så derfor resten av filmen fra HTPCen som ikke har noen problemer med dette så lenge jeg stiller den inn på 24.000.

Erfaringsmessig er sync et ikke-tema så lenge frekvensen matcher, men akkurat 23.976/24.000 er en liten skjult synder i mange tilfeller som de fleste ikke er klar over.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde glemt denne tråden, så en liten oppdatering fra min side.
    Jeg gikk til innkjøp av Sony BDP-S560 og testet de "problem" filmene jeg hadde og på Sony så fungerte det perfekt uten hakking, men vet ikke hvorfor det fremdeles var på Panasonicen. Panasonicen fikk en firmwareoppdatering 1 desember 2009, men uten at mitt problem var fikset der. Men på Sonyen fungerer det perfekt.

Hvordan kan man finne ut om det er 24.000 eller 23.976 hvis man ikke har en BD spiller for PC? På noen av Sandrew sine filmer står det 25fps og spilles av uten hakking. Går det an å finne ut av dette, eller må jeg ha en BD for PC for å sjekke dette, og hvilke program må jeg bruke for å finne det ut?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Og jeg vil kaste meg på denne tråden for å uttrykke min irritasjon og forargelse over SMEs (Star Media Entertainments) utgivelse av The Expendables. UK-versjonen har DTS-HD MA 7.1, mens den norske utgivelsen fra SME "kun" har 5.1. For noen betyr dette lite, men å kutte to diskrete lydspor fra BD-platen er for meg like ille som å kutte ned spilletiden. Jeg forstår ikke hvorfor dette skjer. Og jeg returnerer min SME-utgave til Elkjøp, og kjøper en (riktignok dyrere) fullstendig utgave fra UK.
    5.1 versjonen er bare helt uaktuell for min del når de gjør slik. Fått svar fra SME? 7.1 versjonen er ikke sonesperret?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E-posten jeg sendte til SME havnet nok i det tomme intet, som forventet...

Jeg sendte også mail til Nordisk Film for å klage på et par slappe ting ved utgivelsene deres, men der virket ikke kontaktskjemaet på sidene deres. Derfor sendte jeg mail til kontakt e-posten på sidene deres. Der gikk det noen timer så kom det mail i retur om at mail-adressen ikke finnes.

Veeeeldig seriøse bedrifter dette her. Når de ikke klarer å få et kontaktskjema eller mailadresse til å virke, så er det bekymringsverdig at disse skal stå bak mange av de norske blu-ray releasene. Dette er en gjeng med totale amatører, rett og slett.

Jeg har begynt å kjøpe alt fra play.com. Da får jeg heller leve med at det kun er engelsk undertekst på noen av filmene.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E-posten jeg sendte til SME havnet nok i det tomme intet, som forventet...

Jeg sendte også mail til Nordisk Film for å klage på et par slappe ting ved utgivelsene deres, men der virket ikke kontaktskjemaet på sidene deres. Derfor sendte jeg mail til kontakt e-posten på sidene deres. Der gikk det noen timer så kom det mail i retur om at mail-adressen ikke finnes.

Veeeeldig seriøse bedrifter dette her. Når de ikke klarer å få et kontaktskjema eller mailadresse til å virke, så er det bekymringsverdig at disse skal stå bak mange av de norske blu-ray releasene. Dette er en gjeng med totale amatører, rett og slett.

Jeg har begynt å kjøpe alt fra play.com. Da får jeg heller leve med at det kun er engelsk undertekst på noen av filmene.
    Er vel en sak for Hjemmekino/Release/Lyd og Bilde å ta tak i dette her? Nedgradering av lyd og muligens bilde på blu-ray er etter min mening helt uakseptabelt. Når attpåtil disse selskapene gjør seg rimelig utilgjengelige virker det temmelig useriøst!

På Play og Expendables står det 5.1 i infoen om filmen, ikke 7.1. Eneste er på Amazon jeg ser 7.1.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noe shit!

Greit nok jeg fikk HDMA lyd på The Expendables, men hvor fa_n er den engelske teksten?

Når jeg ser på engelskspråklige filmer så vil jeg ha engelsk tekst.

Fa_n meg siste gang jeg kjøper noe som Scanbox gir ut.

Jeg kjøper 90% av mine filmer filmer fra play.com, tror jeg må gå over til og kjøpe 100% fra dem eller Amazon :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en mail til Nordisk film i sommer om hvorfor de ikke hadde 7.1 lyd og hvorfor ekstramaterialet var elendig.
    Etter to uker fikk jeg svar om at dette var noe som var bestemt sentralt av Nordisk film i Danmark og de ikke kunne påvirke.
    Da jeg ba om mailadressen til Nordisk film Danmark for å kunne kontakte dem direkte, fikk jeg ikke noen flere svar.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på The Expendables på min aldrende Pioneer BDP-51FD og ventet på at 24.000 fps skulle gi problemer. Det var null hakking, men lyden gikk gradvis ut av sync, noe jeg egentlig forventet basert på tidligere erfaring med 24.000 filmer.

Jeg så derfor resten av filmen fra HTPCen som ikke har noen problemer med dette så lenge jeg stiller den inn på 24.000.

Erfaringsmessig er sync et ikke-tema så lenge frekvensen matcher, men akkurat 23.976/24.000 er en liten skjult synder i mange tilfeller som de fleste ikke er klar over.
    Sukk...

Kjøpte Expendables på Platekompaniet her om dagen, dessverre før jeg ble oppmerksom på denne tråden Spent på hvordan Oppo'en min spiller den av.

Skal uansett holde meg langt unna SME heretter. Fikk Mad Men 3 til jul - strippet for kommentatorspor...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Sukk...

Kjøpte Expendables på Platekompaniet her om dagen, dessverre før jeg ble oppmerksom på denne tråden Spent på hvordan Oppo'en min spiller den av.

Skal uansett holde meg langt unna SME heretter. Fikk Mad Men 3 til jul - strippet for kommentatorspor...
    Oppoen er en vesentlig mer moderne konstruksjon enn min gamle Pioneer så jeg vil egentlig tro det fungerer brillefint med tanke på sync.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •