Hva er normal leveringstid fra Play.com ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hva er normal leveringstid fra Play.com ?

Andre som har bestilt fra Play.com som kan si noe om hvor lang tid det vanligvis tar å få en film sendt fra Play.com ?

Bestilte der for første gang for en tid tilbake, og står på ordreinfo at filmen ble sendt fra Play.com 18.06.09.

Mulig det er bare jeg som er utolmodig, men har bestilt flere ganger fra cdwow.com, og da har filmene/cdene ramlet ned i posten bare 2-3 dager etter det ble sendt..

Noen som kan gi meg et svar?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før fikk man det 3-4 dager etter.. nå tar det oppmot 2 uker! Må være noe toll tull som stopper opp...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestiller du varer for mer enn 200 kr overstiger det verdien for tollfritt, og da må det sikkert gjennom toll etc, og da tipper jeg det tar lenger tid.

Siden det er gratis levering fra Play.com lønner det seg å bestille en og en Blu-Ray / DVD

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goran_ah
    Bestiller du varer for mer enn 200 kr overstiger det verdien for tollfritt, og da må det sikkert gjennom toll etc, og da tipper jeg det tar lenger tid.

Siden det er gratis levering fra Play.com lønner det seg å bestille en og en Blu-Ray / DVD

Man kan kjøpe 20 om man vil, de sender en og en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bestilte kun èn Blu-Ray, og prisen var £9,99...så den skal jo være godt under tollgrensa også. Så burde ikke være noen spesielt mistenkelig pakke igrunn.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det behøver man ikke, play sender de enkeltvis uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte 6 blu-ray filmer sist mandag. Fikk 2 av de på fredag. Venter ennå på de 4 andre. Dersom de ikke dukker opp(noe som har skjedd noen ganger) går du bare inn på play.com, viser dine ordre, og melder filmen som ikke ankommet. De sender da ut en ny film. Jeg er meget fornøyd med play.com, men jeg er enig i det som ble nevnt ovenfor, postgangen fra dem tar lengre tid nå enn før.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vente 21 dager før man kan etterlyse noe står det, så da får jeg bare vente å se. er 8 dager igjen til det så.. Men hadde håpet den dukket opp i kassa snart

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 - 30 dager

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Play.com
    Delivery usually takes 3–5 working days (from date of posting), but we need to wait 21 days before being able to investigate this matter further. If you believe your item has been lost, and 21 days have passed, click the button above, select the item and follow the on-screen instructions.
    Står da ganske tydelig her men...

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd å få forsendelsen på alt mellom to dager og tre-fire uker, avhengig av utsendelsessted. Noen av varene skaffes jo gjennom underleverandører, via PlayTrade-ordninga, der Play ikke har lagerdekning.

Verste eksempel på sendrektighet er imidlertid en CD jeg akkurat avbestilte og ba om å få pengene igjen for. Har klaga tre ganger, selv om den sto anført som postet 27/4. Amerikabaserte moviemars, som står som (under-)leverandør for Play, har svart at den står i bestilling hos deres leverandører - selv om registrert som postet, og altså belasta konto.

Ser nå at moviemars har sunket til 93 % positive tilbakemeldinger, fra 97 % for noen måneder siden. Deres største konkurrent var lenge billige og stødige LookAtMusic med tilhørighet i Tyskland. Håper sistnevnte gjenerobrer "tronen" fra moviemars.

Og ja, det nytter å sende forespørsel til selger fra kontosiden med bestillingshistorikk. Tror Play har streng policity for ordninga hos sine underleverandører, stjernebedrift i netthandel som de er.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt flere hundre CD'er, DVD'er og BD'er fra Play. Leveringstiden varierer. Men dette er vel postgangens skyld.
    Kun én gang har en bestilling blitt borte for meg. Ved en annen anledning meldte jeg en forsendelse savnet etter nesten 2 mnd. Det var ikke noe problem. Ny ble sendt umiddelbart. Kun to dager seinere fikk jeg DVD'en. "Jøss, det var kjapt", tenkte jeg. Men da det kom en lik DVD til ca ei uke etter, så skjønte jeg jo at det var den opprinnelige forsendelsen som hadde kommet fram tilfeldigvis to dager etter at jeg meldte den savnet. Den hadde vel tatt seg en rundtur rundt jorda, kanskje?.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestile den nye skiva til Dream theater fra play.com. Fikk beskjed om at pakken ble sendt 19.06. . Fortsatt ikke fått den ...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt ligger jeg på rundt 8-10 dager leveringstid, har tatt både kortere og lengre tid uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •