Dark Water, finnes den med DD eller DTS lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dark Water, finnes den med DD eller DTS lyd?

Har hørt at Dark Water kan anbefales. Før jeg kjøper den, hvor finner jeg den med DD og DTS lyd? DVD strax har den kun i Dolby surround! Vil helst ha skikkelig lyd på grøssere!

ProtoType

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanx! Skal bestille den når lønninga kommer!

ProtoType

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Mitt første innlegg på dette forumet....be gentle.

Dark Water er en av mine favorittfilmer. Jeg ser at linken som Jolly viser til er Tartan sin utgave av filmen.

Jeg har særdeles dårlig erfaring med Tartan sine DVD utgivelser. Den eneste brukbare disken jeg har sett ifra dem er NTSC utgaven deres av Battle Royale....kanskje fordi de faktisk ikke mastret denne disken selv, men fikk NTSC sourcen ifra Japanske distributøren og bare ga den ut som..ja..NTSC DVD i England.

Tilbake til Dark Water...Jeg anbefaler Hong Kong utgaven av filmen, som du finner her: http://www.dvdasian.com/cgi-bin/dvda...ml?id=3K99CXD4

Bildet er mye bedre enn på Tartan sin disk, og lyden er ikke akkurat til å klage på. Du har her DD5.1 og DTS 6.1 på denne utgaven. Og til $16, så er dette et bra kjøp!

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Dark water til salgs da jeg IKKE liker filmen i det hele tatt.Kom med bud.Spilt en gang !

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skynet: Hvorfor liker du den ikke? Så på DVD arkivet at den er skummel på en spesiell måte. Den er ikke skrekk skummel, men mer creepy? Er det derfor du selger den? Hvilken versjon har du av filmen? Er det DTS eller DD 5.1?

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Skynet: Hvorfor liker du den ikke? Så på DVD arkivet at den er skummel på en spesiell måte. Den er ikke skrekk skummel, men mer creepy? Er det derfor du selger den? Hvilken versjon har du av filmen? Er det DTS eller DD 5.1?
    Kommer på en måte ikke inn i filmen når jeg ikke forstår språket i det hele tatt.Ja filmen er mer creepy en skummel ja.Jeg kjedet meg tror jeg.Vil vel ha litt mere fart i handlingen.Discen er med DTS ES track sone 3.Selges !

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skrekkfilm uten en bloddråpe er vel et unikum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dark Water (som med de fleste Japanske skrekkfilmer) spiller på frykt og angst, og ikke blod og gørr og en skummel mann med hette og kniv som springer etter hylende tenåringer.

Det som er så bra med Dark Water er at den har elementer av drama innbundet i horrorbiten, noe som er med på å gjøre persongalleriet og historien mer spennende enn vanlig.

Review av filmen (og disken jeg nevnte):
    http://www.kfccinema.com/reviews/hor...darkwater.html

Jeg anbefaler også japanske originalen av The Ring (lysår bedre enn amerikanske), Ju-On : The Grudge (kommer amerikansk remake av denne også), The Phone og A Tale of Two sisters (de to sistnevnte er koreanske).

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasse: Ang The Ring...Jeg har begge versjoner. Så den sammen med et vennepar av oss, og alle syntes den var dårlig. Den finnes ikke skummel! Blir nesten komisk når de snakker da vi ikke er helt "med" på språket selv om det er tekstet! Den amerikanske var bygd opp mye bedre, og var riktig skummel! Det er kanskje en skummel scene i den japanske The Ring, og det er slutten! Tror jeg kanskje holder meg unna Dark Water hvis jeg ikke likte den japanske The Ring. Aner meg at den er i samme bane...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er beklagelig at en språklig barriere skal hindre folk i å nyte/se filmer, og jeg føler folk går glipp av en rekke storfilmer pga dette. De får rett og slett nøye seg med de middelmådige remakene som blir produsert på løpende bånd for tiden.

Amerikanske The Ring er bra i forhold til andre amerikanske horrorfilmer, men jeg er sterkt uenig i det du sier om oppbyggingen og at den er bedre enn originalen. Oppdagelsen av brønnen f.eks..er helt patetisk gjennomført i amerikanske versjonen. Dette med hestene..har ikke ord for det. Siste del av filmen, som skal være høydepunktet (Samara kommer krypende ut av tv'et) blir spenningen fullstendig ødelagt av at regissøren velger å kutte inn scener med litt frenetisk bilkjøring. Snakk om antiklimaks.

Angående Dark Water, så får du heller vente til amerikanske versjonen kommer, med Jeniffer Connely i hovedrollen. Da slipper du å bekymre deg for komiske aspekter ved språket ihvertfall....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasse: Hva skal jeg si? Folk har forskjellig smak! That´s it! Jeg så på den janpanske The Ring etter mange anbefalinger og med et åpent sinn. Jeg ble ikke mye skremt av den. At mange liker den/hater den, sier mer om at smaken er forskjellig. Den hadde jo noen "skumle" øyeblikk, men den amerikanske The Ring hadde et mye høyere spenningsnivå med mer utdyping av karakterene. Jeg kan uansett ikke tvinge meg selv til å like The Ring jap. utgave fordi andre sier den er bra.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se mer japansk film. Det er ikke et spesielt vanskelig språk å komme inn i, så lenge man ikke krever å forstå alt som blir sagt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •