Watchmen directs cut i europa?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Watchmen directs cut i europa?

er det noen som vet om vi får directors cut her og eller bare kinoversjonen?

Amazon.com: Watchmen (Director's Cut + Digital Copy and BD-Live) [Blu-ray]: Billy Crudup, Patrick Wilson, Zack Snyder: Movies & TV

her varer filmen i 186minutter mens hos engelske amazon

Watchmen 2 Disc + Digital Copy - Exclusive to the UK Limited Edition Blu-ray 2009: Amazon.co.uk: Carla Gugino, Billy Crudup, Malin Akerman, Patrick Wilson, Jack Earle Haley, Jeffrey Dean Morgan, Matthew Goode, Zack Snyder: DVD

varer den 162min og her står det ingenting om directors cut.

betyr det at vi må ventet på en skikkelig utgivelse i europa eller importere fra usa?
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, om det er et selskap som elsker å doppelt-dippe, så er det WB. Både Paramount og WB har rettighetene til denne filmen, så langt jeg har skjønt? Så sannsynligheten er stor for at den blir sonefri =)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Director's Cuten kommer foreløpig ikke til Europa ser det ut til.

Men den er heldigvis sonefri fra USA.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iriterer meg at dem ikke bare kan lage en versjon av filmene, og ikke alt det der directors cut og slikt drit.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt dir cut alerede, masse nytt som ikke var med på kino-utgaven, suverent bilde og lyd og
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    iriterer meg at dem ikke bare kan lage en versjon av filmene, og ikke alt det der directors cut og slikt drit.
    Det utsagnet der er noe av det dummeste jeg har hørt, filmmessig. Om regissøren vil fortelle oss mer enn det h*n fikk "lov" til med thetrical release, så må da h*n få lov til det. Det er sjelden en DC er dårligere enn thetrical release.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Det utsagnet der er noe av det dummeste jeg har hørt, filmmessig. Om regissøren vil fortelle oss mer enn det h*n fikk "lov" til med thetrical release, så må da h*n få lov til det. Det er sjelden en DC er dårligere enn thetrical release.
    Helt enig.

Det er utrolig sjelden at regissøren av filmen har Final Cut, det er nok kun de største som Steven Spielberg, James Cameron og ett par til som jobber i Hollywood som får det. Til og med Ridley Scott har vanskligheter med å få det i kontrakten sin.

Som regel er det på forhånd satt en forventet lengde på filmen, som regissøren må få den ned til, hvis ikke studio sjefene ser noe helt spesielt og lar det gå.

Det verste som skjer er når studiosjefene ikke liker hva de ser, og kaster regissøren ut døren, og skal lage en bedre versjon selv. Det går aldri bra. Da hender det av og til, hvis stoltheten til regissøren eller studiosjefene ikke er for stor, at den riktige versjonen dukker opp. Noe av det skjedde med kino utgaven av "Blade Runner"

Vær glad vi har ett medium hvor regissøren får denne sjansen. Og takk James Cameron for at han fikk i gang denne trenden med "The Abyss"

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med seamless branching, så er det fullt mulig å*i hvert fall bare slippe én fysisk disk der man kan velge cuts selv. Ultrateit at det ikke skjer på filmer som denne, Ringenes Herre, Blade Runner osv.

Kun for å melke forbrukerne for spenn

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Med seamless branching, så er det fullt mulig å*i hvert fall bare slippe én fysisk disk der man kan velge cuts selv. Ultrateit at det ikke skjer på filmer som denne, Ringenes Herre, Blade Runner osv.

Kun for å melke forbrukerne for spenn
    Er litt enig. Men når man vet at det kommer en director's cut, eller at det eksisterer en, så har man jo valget om å kjøpe begge, eller en, i verstefall vente til riktig versjon kommer. Noe jeg kommer til å gjøre med "Lord of the Rings"

Men husk at ikke alle filmer kan settes sammen med seamless branching. Enkelte director's cuts utgaver er såpass annerledes at de ikke helt passer sammen med kino utgaven. Nomalt så legges det inn ekstra scener, og da er det ikke noe problem.

Men i de tilfellene hele filmen endres i struktur så er det ikke alltid like lett, noe det gjøres ved veldig få filmer, men det skjer. Blade Runner er nok ett eksempel hvor seamless branching kanskje ikke fungerte, så de la heller filmene få hver sin disk.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Directors cut har blitt en markedstrend i Hollywood som gjør at de kan selge flere dvd-er og flere utgaver. Dette er bestemt på forhånd i disse dager og ikke noe som kommer opp senere. Det finnes noen helstøpte directors cut der ute, men de fleste er i dag planlagt samtidig som kino versjonen.

I november dukker det opp en Ultimate Edition hvor Tales of the Black Freighter er klippet inn på samme måte som den er fortalt i tegneserien. Da finnes det en kino versjon, en directors cut og en ultimate versjon.

Det er utvilsomt en smart måte å tjene noen ekstra grunker på...

For øvrig selger de dircut på både dvd og blu-ray på Playcom i Oslo. De var utsolgt for blu-ray i går, men i morgen kommer det et nytt lass.

Den koster 300 kroner!

Som en stor fan av tegneserien gleder jeg meg selvsagt mest til The Ultimate Edition....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke de fleste av dagens filmer som får en annen versjon med en gang på DVD/BD merket Director's Cut. De er merket Unrated.

Men det er riktig at det har blitt en lite gimmik.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unrated har blitt en trend, men dette handler litt om sensuren i USA. Alle trakter etter den berømte PG13 og da må mesteparten av de drøye scenene vike. I Europa og andre steder viser de som regel filmene uklippet på kino med en gang.

Det slippes bare flere versjoner når produsentene vet at det er marked for det og Watchmen er helt klart et slikt prosjekt. Med filmen har de prøvd å hanke inn et bredt publikum uten å skuffe fans av tegneserien for mye, men de vet at nerdene kommer til å kaste seg over the ultimate edition når den kommer i butikken om få måneder.

I utgangspunktet tror jeg Zack Snyder har hatt ganske frie tøyler på prosjektet og kanskje burde de heller kalt versjonen som kommer nå for Extended Cut… Det er nok nærmere sannheten.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Unrated har blitt en trend, men dette handler litt om sensuren i USA. Alle trakter etter den berømte PG13 og da må mesteparten av de drøye scenene vike. I Europa og andre steder viser de som regel filmene uklippet på kino med en gang.
    Kjenner til den. Så akuratt "Friday the 13th" hvor både kino versjonen og "The Killer Cut" hadde fått ratingen "R". Da begynner det å bli litt vel tullete. Eneste forskjellen er Nudity, så jeg tipper de har ett par forskjellige scener der, siden "Killer Cut" hadde i bøtter og spann av det.

Men når begge kommer innenfor R, så er det bare tull å gi ut 2 versjoner.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kjenner til den. Så akuratt "Friday the 13th" hvor både kino versjonen og "The Killer Cut" hadde fått ratingen "R". Da begynner det å bli litt vel tullete. Eneste forskjellen er Nudity, så jeg tipper de har ett par forskjellige scener der, siden "Killer Cut" hadde i bøtter og spann av det.

Men når begge kommer innenfor R, så er det bare tull å gi ut 2 versjoner.
    Er det nyinnspilling av filmen Friday the 13th Extended Killer Cut??

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Birger Vestmoe i Filmpoletiet på nrk p3.
    Det kommer en ny 5 disc Directors Utgave i USA før jul, som skal innholde "The tales off the black fraitor, animasjonfilmen", sydd inn i Watchmen filmen.
    Så da regner jeg med at den Directors cutten som er ute nå, ikke kommer hit.

Man kan alltids sjekke ut Podcasten til filmpoletiet hvor dette blir nevnt. Datoen er 7/8/2009. Tid fra 15:00 Min.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dznyboy
    I følge Birger Vestmoe i Filmpoletiet på nrk p3.
    Det kommer en ny 5 disc Directors Utgave i USA før jul, som skal innholde "The tales off the black fraitor, animasjonfilmen", sydd inn i Watchmen filmen.
    Så da regner jeg med at den Directors cutten som er ute nå, ikke kommer hit.

Man kan alltids sjekke ut Podcasten til filmpoletiet hvor dette blir nevnt. Datoen er 7/8/2009. Tid fra 15:00 Min.
    Den nyheten har vært kjent lenge. Det ble faktisk kjent før filmen ble sluppet på BD.

Det går jo ann å håpe at den også kommer til Norge. Men nå har de solgt Watchmen i 2 utgaver her hjemme. Filmen, samt en dobbel utgave med filmen og "Tales of the Black Fraitor" pakket sammen. Så det kan jo fort hende utgiveren tror det løpet allerede er kjørt.

Men heldigvis så er det Warner som gir den ut, så sa er alltid import ett alternativ for de som normalt ikke gjør det.

Newcomer Skogstroll sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mitt eksemplar hos Playcom. Har sett den og ble veldig skuffet over filmen og innhold. Glad at noen andre fikk gleden av filmen siden den ble byttet vekk dagen etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen i dag. Jeg digget den! Utrolig bra stemning, og en lyd i den absolutte toppklassen. Anbefales.

Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den nyheten har vært kjent lenge. Det ble faktisk kjent før filmen ble sluppet på BD.

Det går jo ann å håpe at den også kommer til Norge. Men nå har de solgt Watchmen i 2 utgaver her hjemme. Filmen, samt en dobbel utgave med filmen og "Tales of the Black Fraitor" pakket sammen. Så det kan jo fort hende utgiveren tror det løpet allerede er kjørt.

Men heldigvis så er det Warner som gir den ut, så sa er alltid import ett alternativ for de som normalt ikke gjør det.
    mornu

er det den som heter Watchmen - The Ultimate Cut ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •